  • 1. Data: 2010-08-15 08:18:16
    Temat: Pionier ze stodoły
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Wersja bateryjna?

    http://www.aukcjoner.pl/gallery/003121821-.html#I2

    Nie moja aukcja oczywiscie.

    --
    Włodek

  • 2. Data: 2010-08-15 11:21:15
    Temat: Re: Pionier ze stodoły
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4c67a2c8$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wersja bateryjna?
    >
    > http://www.aukcjoner.pl/gallery/003121821-.html#I2
    >
    > Nie moja aukcja oczywiscie.

    Nie, to zdaje się normalna, dość popularna niegdyś wersja tego Pioniera, z
    tyłu po prawo jest przełącznik napięć zasilania (110/220) i ucięty tuż przy
    chassis przewód zasilający w bawełniano-igielitowej izolacji. Tam o ile mnie
    pamięć nie myli powinna jeszcze być lampa prostownicza.
    Obudowa jest w bardzo dobrym stanie, jedynie maskownica głośnika do wymiany,
    natomiast elektronika... oj ciężko chyba by było.

    Ech, pamiętam, że dobrych dwadzieścia pare lat temu takie radio dostane w
    prezencie rozwaliłem na strzępy wymontowywując z niego jakieś pojedyńcze
    elementy, a resztę kompresując młotkiem (do kubła nie mieściła się inaczej)
    i wynosząc na śmietnik.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-15 12:03:06
    Od: Grzegorz <s...@o...pl>

    Jarek P. pisze:

> [...]
    > Obudowa jest w bardzo dobrym stanie, jedynie maskownica głośnika do
    > wymiany, natomiast elektronika... oj ciężko chyba by było.

    To jest ten
    http://oldradio.pl/karta_odb.php?nrmod=50&PHPSESSID=
    37eebb82e0e4e77a74154c9cbb50d8b3
    odbiornik.

    GM

  • 4. Data: 2010-08-15 14:25:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i48l1o$vho$1@news.onet.pl,
    Grzegorz <s...@o...pl> nabazgrał:

    > To jest ten

    http://oldradio.pl/karta_odb.php?nrmod=50&PHPSESSID=
    37eebb82e0e4e77a74154c9cbb50d8b3
    > odbiornik.

    A jednak!
    Lampy mi sie wydawały siakieś nie takie jak w sieciowym :-)

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2010-08-15 14:42:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Aug 2010 16:25:26 +0200, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    =37eebb82e0e4e77a74154c9cbb50d8b3

    >A jednak!
    >Lampy mi sie wydawały siakieś nie takie jak w sieciowym :-)

    Ale rozpoznales przy tym bateryjne ?
    Ja lampy celowo omijalem, pioniera sobie w koncu przypomnialem - to
    faktycznie nie sa U*, ale zeby poznac jakie ... no no ..

    J.

  • 6. Data: 2010-08-15 16:19:09
    Temat: Re: Pionier ze stodo
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jarek P. napisał(a) :
> [...]
    > elementy, a resztę kompresując młotkiem (do kubła nie mieściła się inaczej)

    Morderca :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2010-08-16 07:03:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-15 16:42, J.F. pisze:

    > Ale rozpoznales przy tym bateryjne ?
    > Ja lampy celowo omijalem, pioniera sobie w koncu przypomnialem - to
    > faktycznie nie sa U*, ale zeby poznac jakie ... no no ..

    W sieciowych Pionierach pracowały dwie UCH21 w torze w.cz. i p.cz. oraz
    UBL21 w torze m.cz. One wyglądają dość specyficznie, nie sposób ich
    pomylić. Pozostaje jeszcze możliwość, że jakiś domorosły serwisant dobry
    PRL włożył inne lampy, nie mogąc znaleźć oryginalnych zamienników.
    Na zdjęciu nie widać jednak dwóch charakterystycznych elementów
    odbiornika w wersji U - diody prostowniczej (ani jej wysokiej podstawki)
    oraz opornika redukcyjnego zasilającego żarzenia lamp.

    Stosując brzytwę Ockhama także stwierdzam, że to odbiornik bateryjny. ;)

    A sieciowy Pionier (w nieco lepszym stanie) leży u mnie na strychu. Tuż
    obok Donatiny. Kiedyś trzeba będzie je znieść i odrestaurować. ;)

  • 8. Data: 2010-08-16 14:51:13
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wersja bateryjna?

    zdecydowanie tak - mam taki sam (w drewnie, ale chassis identyczne). Ten
    "przełącznik" po prawej przestawia napięcie żarzenia.

    e.

  • 9. Data: 2010-08-16 18:58:14
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    > Stosując brzytwę Ockhama także stwierdzam, że to odbiornik bateryjny. ;)

    Pionier bateryjny, model B-2, nie mylic z sieciowym (U-2).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 10. Data: 2010-08-16 19:14:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Dubowski napisał:

    > Pionier bateryjny, model B-2, nie mylic z sieciowym (U-2).

    Pomylić trudno -- B-2 to taka pokraka niewykrywalna przez radary,
    a U-2, to poczciwy kukuruźnik (niektórym to oznaczenie kojarzy się
    najpierw z czym innym, ale to tylko dlatego, że się nie znają).

    --
    Jarek