  • 1. Data: 2010-08-13 18:16:44
    Temat: Bateria Centra:)
    Od: "lato" <l...@w...pl>

    http://img198.imageshack.us/i/ss850139.jpg/

    znalazłem w szafie stary miernik rosyjski z 1962r, w którym była bateria
    3R12 Centra rok produkcji 1986, co ciekawe nie wylana i nadal ma napięcie
    4.2V!, na baterii jest napisane "okres ważności 7 miesięcy" |:)

    dlaczego dzisiaj nie robią takich baterii :(

  • 2. Data: 2010-08-13 19:24:21
    Temat: Re: Bateria Centra:)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lato" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napięcie
    > 4.2V!, na baterii jest napisane "okres ważności 7 miesięcy" |:)
    > dlaczego dzisiaj nie robią takich baterii :(

    Alez robia, tylko kupuj alkaliczne.
    Paluszki marki Casio tato uzywal w kalkulatorze .. 20 lat.

    Ale powyzsza mnie troche dziwi - alkaliczna raczej nie byla ..
    wiem, zrobiona z trzy razy za grubej blachy, bo cienszej nie
    oplacalo sie produkowac :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-08-13 20:35:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Sie, 20:16, "lato" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 4.2V!, na baterii jest napisane "okres ważności 7 miesięcy" |:)
    >
    > dlaczego dzisiaj nie robią takich baterii :(

    Nie bój, nie bój. Sprawdz przy uzyciu jaka ma pojemnosc. Napiecie moze
    byc nawet spore ale jak zaczniesz ja uzywac to moze pasc szybko. Ale i
    tak robi wrazenie ze tyle pozyla :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-08-13 20:42:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-13 21:24, J.F. pisze:

    > Alez robia, tylko kupuj alkaliczne.
    > Paluszki marki Casio tato uzywal w kalkulatorze .. 20 lat.

    Ponad dziesięć lat temu, będąc jeszcze uczniem wygrałem w olimpiadzie
    przedmiotowej zegarek elektroniczny. Bateria od tamtego czasu nigdy nie
    była wymieniana, a wciąż działa. Nawet podświetlanie wciąż jest jasne. W
    innych zegarkach zmieniam bateryjkę średnio raz na kilka lat. ;)

  • 5. Data: 2010-08-13 20:44:09
    Od: "Ela_W" <e...@o...pl>

> [...]
    > 4.2V!, na baterii jest napisane "okres ważności 7 miesięcy" |:)
    >
    > dlaczego dzisiaj nie robią takich baterii :(

    Wtedy blacha cynkowa na kubki była robiona z takim rozrzutem grubości, że
    jak trafiła taka z górnej półki, to nie miała prawa skorodować latami. A jak
    trafiła z dolnej, to wylewała w drodze z fabryki do sklepu :)

    G.W.

  • 6. Data: 2010-08-13 20:56:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis ponad dziesięć lat temu, będąc jeszcze uczniem wygrał
> [...]

    > Bateria od tamtego czasu nigdy nie była wymieniana, a wciąż działa.
    > Nawet podświetlanie wciąż jest jasne. W innych zegarkach zmieniam

    To świadczy nie tyle o bateryjkach, co o zegarku i jego gospodarowaniu
    energią. Na bateriach litowych w ogóle nie podaje się terminu ważności.
    Ja też dostałem kiedyś od Billa Gejtsa zegarek -- jako nagrodę pocieszenia
    za to, że dałem sobie wcisnąć pakiet MS Office. Taki, co to potrafił
    czytać z monitora komputerowego (zegarek, nie Office). I też w nim bateria
    wytrzymała przeszło dziesięć lat (nie był produkcji Microsoftu).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-08-14 06:51:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Alez robia, tylko kupuj alkaliczne.
    > Paluszki marki Casio tato uzywal w kalkulatorze .. 20 lat.

    Ale jak już kupił na wymianę w Polsce, nawet niby dobrego producenta, w
    sklepie, to już nie było tak różowo? Też tak miałem ze zwykłymi
    bateriami Sony, Sanyo, Sharp (wszystkie w pilotach do sprzętu
    wymienionych producentów) - chodziły wiele lat. Zwykłe, czyli
    niealkaliczne. Leżą jako eksponaty, bo nawet jako starocie nie wylały.
    Baterie zegarkowe kupowane obecnie w naszym kraju wytrzymują nieco ponad
    rok. Ten sam rozmiar i nawet ten sam producent (maxell) tylko kupiona w
    Belgii chodzi 4 lata. Bateria srebrowa SR1120 - jakby to kogoś
    obchodziło. Baterie zegarkowe z CLAiO (Poznań, dawne czasy), typu SR41
    chodziły nawet 3 lata, tylko trzeba było co jakiś czas otwierać zegarek
    i czyścić uszczelkę, bo się pociła elektrolitem i groziło korozją.
    Obecnie wytrzymują rok a producent np. maxell. Mam dziwne wrażenie, że
    producenci dobrze wiedzą jak robić dobre baterie, tylko niech mi ktoś
    powie który nie traktuje Polski, jak rynku na śmieci?
    Maciek

  • 8. Data: 2010-08-14 07:44:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello lato,

    Friday, August 13, 2010, 8:16:44 PM, you wrote:

> [...]
    > 4.2V!, na baterii jest napisane "okres ważności 7 miesięcy" |:)
    > dlaczego dzisiaj nie robią takich baterii :(

    W sensie "tak trwałych" czy w sensie "tego typu"? Bo jeśli chodzi o to
    drugie, to robią. Jeśli o to pierwsze - miałeś dużo szczęścia i była
    dobrze zasmołowana a miernik nie pobierał ani mikroampera - dlatego
    bateria "przezyła".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-08-14 07:53:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010 13:35:04 -0700 (PDT), ptoki wrote:

    >Nie bój, nie bój. Sprawdz przy uzyciu jaka ma pojemnosc. Napiecie moze
    >byc nawet spore ale jak zaczniesz ja uzywac to moze pasc szybko. Ale i
    >tak robi wrazenie ze tyle pozyla :)

    Jak na zwykle leClanche to jest jednak osiagniecie.
    One lubia wylac.

    J.

  • 10. Data: 2010-08-14 08:01:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 08:51:33 +0200, Maciek wrote:
    >Obecnie wytrzymują rok a producent np. maxell. Mam dziwne wrażenie, że
    >producenci dobrze wiedzą jak robić dobre baterie, tylko niech mi ktoś
    >powie który nie traktuje Polski, jak rynku na śmieci?

    Naprawde nie chce mi sie wierzyc zeby producenci specjalnie
    produkowali gorsze wyroby i psuli sobie marke. Ale moze ?

    Predzej uwierze ze to jakies odpady z produkcji sprzedane jako
    uszkodzone lub do utylizacji, ktore w lancuchu posrednikow nabraly
    wartosci. Moze zwykla ordynarna podroba, moze przechowywane nie tak
    jak trzeba - np spedzily pol roku w temperaturze 50 stopni ..

    J.