  • 1. Data: 2011-10-19 15:35:06
    Temat: Piszczące hamulce a płyn hamulcowy
    Od: "GR" <g...@s...waw.pl>

    Witam,

    Jedno krótkie pytanie o piszczące hamulce. Czy jest możliwe, żeby przyczyną
    piszczenia (po rozgrzaniu, tzn. przejechaniu jakichś kilku, kilkunastu
    kilometrów) był stary płyn hamulcowy? Tarcze i klocki ok.

    Problem ustał po wymianie płynu hamulcowego i sprawdzeniu hamulców w czasie
    przeglądu. I teraz zastanawiam się, czy winny mógł być płyn, czy majster
    faktycznie coś tam podciągnął, naciągnął, dmuchnął i poprawił.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-10-19 15:55:45
    Temat: Re: Piszczące hamulce a płyn hamulcowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GR" napisał w wiadomości grup
    >Jedno krótkie pytanie o piszczące hamulce. Czy jest możliwe, żeby
    >przyczyną piszczenia (po rozgrzaniu, tzn. przejechaniu jakichś kilku,
    >kilkunastu kilometrów) był stary płyn hamulcowy? Tarcze i klocki ok.

    Bardzo watpie.

> [...]
    >czasie przeglądu. I teraz zastanawiam się, czy winny mógł być płyn,
    >czy majster faktycznie coś tam podciągnął, naciągnął, dmuchnął i

    Raczej po prostu dmuchnal, ruszyl, rozmontowal i zmontowal i sie
    inaczej ulozylo.
    Tam sie raczej nic swiadomie nie ustawia.
    No moze to tyl piszczal i zniknelo po zresetowaniu samoregulatorow.

    Ewentualnie ... swoimi brudnymi lapami uswinil tarcze i teraz przez
    pewnien czas bedzie cicho :-)

    J,

  • 3. Data: 2011-10-19 16:15:31
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "GR" <g...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyną piszczenia (po rozgrzaniu, tzn. przejechaniu jakichś kilku,
    > kilkunastu kilometrów) był stary płyn hamulcowy? Tarcze i klocki ok.

    Wymiana płynu nie ma nic do rzeczy. Zapewne posmarował prowadnice
    odpowiednim smarem podobnie jak i tył klocka do którego dotyka tłoczek w
    wyniku czego zrobiło się cicho.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2011-10-19 16:45:17
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Plyn hamulcowy niczego nie zmienia w tym wzgledzie. Jesli majster niczego
    nie wyczyscil ani nie nasmarowal, to piszczenie wroci wkrotce.

  • 5. Data: 2011-10-19 20:34:32
    Od: "GR" <g...@s...waw.pl>

    "kurdybanek" <k...@n...plt> wrote:
    > Plyn hamulcowy niczego nie zmienia w tym wzgledzie. Jesli majster niczego
    > nie wyczyscil ani nie nasmarowal, to piszczenie wroci wkrotce.

    Ok, dzięki za odpowiedzi. 3:0 przeciwko płynowi hamulcowemu.

    Po około 250km nie piszczy, zobaczymy, co będzie dalej. Tak mnie te hamulce
    wkurzały, że teraz już chyba manię mam. Łapię się na tym, że nasłuchuję i
    jak w korku obok zapiszczy jakiś Ikarus, to dostaję palpitacji... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz