  • 1. Data: 2009-04-14 14:31:08
    Temat: Play Internet Kraków
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Korzystam z Neostrady 512kb/s. Transfer
    miesięczny zwykle < 1GB.

    Czy na tą chwilę w Play będzie dla mnie najtańsza oferta?
    Znalazłem, że jak doładuję za 50pln / 2 mies. to
    mam do wykorzystania 4GB.

    Jak wygląda prędkość ? Czy będzie to realnie
    co najmniej tyle, ile w neostradzie 512kb/s,
    czy gorzej? Gdyby było chociaż tyle samo,
    to w zupełności by mi wystarczało.

    Mieszkam w Krakowie, os. Oświecenia.

    I jeszcze zapytam, ile kosztuje najtańszy modem do Play?
    Może być używany.

    Dzięki z góry za pomoc,

    Pozdrawiam wszystkich,
    pbjs

  • 2. Data: 2009-04-14 16:45:26
    Temat: Re: Play Internet Kraków
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wygląda prędkość ? Czy będzie to realnie
    > co najmniej tyle, ile w neostradzie 512kb/s,
    > czy gorzej? Gdyby było chociaż tyle samo,
    > to w zupełności by mi wystarczało.

    Teoretycznie powinno byc jeszcze lepiej.
    U mnie bywa tak to 700-800 kb/s - oczywisci etylko download.
    Upload w porywach do 200
    No i pod wzgledem stabilnosci bedzie na pewno gorzej - w tym siensie, ze
    bedzie sie zdarzalo rwanie polaczen. Nie zawsze ale czasem. Jesli korzystasz
    z voipa dojdzie tez problem dluzszych pingow (ale da sie przezyc i nawet
    pogadac)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-14 16:46:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Oczywiscie ja opisalem, jak chodzi u mnie - Radomsko.
    U Ciebie moze byc gorzej a moze byc i lepiej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-14 18:34:36
    Od: MEELOSH <@meelosh.pl>

    pbjs pisze:

    > Czy na tą chwilę w Play będzie dla mnie najtańsza oferta?
    > Znalazłem, że jak doładuję za 50pln / 2 mies. to
    > mam do wykorzystania 4GB.

    Jak jestes klientem play, za 45 zl masz 10 gb przy umowie.

    > Jak wygląda prędkość ? Czy będzie to realnie
    > co najmniej tyle, ile w neostradzie 512kb/s,
    > czy gorzej? Gdyby było chociaż tyle samo,
    > to w zupełności by mi wystarczało.

    Duzo lepiej, nawet bardzo.

    > Mieszkam w Krakowie, os. Oświecenia.

    Bez problemu.

    > I jeszcze zapytam, ile kosztuje najtańszy modem do Play?
    > Może być używany.

    Za nowy wraz z simem (bez abonamentu) w sklepie play dalem jakies 120
    zl. Warto... Szukaj na Allegro bez simlocka, zawsze mozesz przejsc na
    jakiegos iplus czy ere. Ale poki co na rynku wedlug mnie play rządzi.

  • 5. Data: 2009-04-14 20:16:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MEELOSH" <@meelosh.pl> napisał w wiadomości

    > Jak jestes klientem play, za 45 zl masz 10 gb przy umowie.

    No ale gosciu nawet 1 GB na neo nie zuzywa, wiec faktycznie 4 GB na 8
    tygodni za 50 zl beddzie w sam raz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-04-14 20:30:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    pbjs pisze:
    > Dzięki z góry za pomoc,

    Internet tzw. bezprzewodowy to ogólnie porażka :) Można tego używać gdy
    nie ma się alternatywy "stacjonarnej". Skaczący zasięg, rwanie się
    połączeń, uzależnienie komfortu od nasilenia sieci (czyli przeważnie
    jeśli nie jest rano lub późny wieczór to jest kiepsko).

    To, że na papierze wygląda to nieźle to bełkot.

    Testowałem Play - praktycznie w ogóle nie da się korzystać, gdyż zasięg
    zanikał co 2-3 minuty (3 minuty masz net, później przez 1 minutę nie) -
    cały czas max kresek zasięgu. Sprawdzano na dwóch różnych modemach.

    Testowałem Blueconnect - teoretycznie działa dobrze ale np. w ciągu
    ostatniej godziny połączenie zerwało się 4 razy, ping czasem dochodzi do
    27 tyś, a praktycznie nigdy nie spada poniżej 200 - zasięg cały czas max
    HSDPA

    Testowałem iPlusa - wrażenia podobne jak z Blueconnecta - miałem tylko
    uczucie, że jakoś inaczej liczą transfer (korzystniej dla użytkownika).

    Wszystkie ww. połączenia testowano praktycznie w samym centrum Warszawy
    (7 minut spacerem od Złotych Tarasów). O tym co może się dziać, gdzieś
    poza miastem chyba nie ma co wspominać. Dodam, że czasem aby zapewnić
    większa stabilność łącza, przełączam się w tryb EDGE only.

    Jeśli możesz korzystać ze standardowego łącza stacjonarnego to nawet nie
    myśl o bezprzewodowym Play. A już na pewno zanim się w to władujesz to
    kup kartę pre-paid + modem na Allegro i sprawdź na własnej skórze.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-04-14 21:20:37
    Od: MEELOSH <@meelosh.pl>

    SDD pisze:

    > No ale gosciu nawet 1 GB na neo nie zuzywa, wiec faktycznie 4 GB na 8
    > tygodni za 50 zl beddzie w sam raz.

    Za 20 groszy dzisiaj dostaniesz 2 bulki, + 5 gratis. Dla tych co nie
    dadza tyle zjesc, wyrzucic ! ;)

    Zawsze mozna kolege namowic na odpalenie torrentów, z czasem tego
    transferu wtedy nawet braknie ;)

  • 8. Data: 2009-04-14 21:28:02
    Od: MEELOSH <@meelosh.pl>

    Mithos pisze:

    > Testowałem Play - praktycznie w ogóle nie da się korzystać, gdyż zasięg
    > zanikał co 2-3 minuty (3 minuty masz net, później przez 1 minutę nie) -
    > cały czas max kresek zasięgu. Sprawdzano na dwóch różnych modemach.

    ...ciach...

    E tam. Ja znowu z playem poruszam sie non stop w trasie. Jedyne co moge
    miec jakies "ale" to to ze nie ma zasiegu w calej Polsce ;) Ale milym
    zaskoczeniem jest to, ze w zyciu bym nie powiedzial ze w jakims "pipi
    dowie" nie bedzie zasiegu a jednak on jest :) Nie zawsze, ale czasem
    lubi zaskoczyc pozytywnie :) Np moim zdziwieniem byl brak zasiegu w
    Siewierzu, smutno mi bylo tylko dlatego ze ktoregos dnia na Orlenie
    czekalem na kolege 30 minut i mi sie nudzilo ;) Minelo kilka dni, i
    jadac w strone Czestochowy, zaraz przed Siewierzem jest taka zielona
    stacja beznzynowa, zatrzymalem sie tam na wysokosci szyb (restauracji) i
    jakis juz mi tam znalazlo zasieg :)

    Co do zrywu polaczenia, ja nie mialem z tym roblemow. Zacznijmy moze kto
    co robi. Nie raz wlaczylem nawet torrenty do sciagania i rano byl gotowy
    do sluchania jakis album z muza :)

  • 9. Data: 2009-04-14 22:01:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Co do zrywu polaczenia, ja nie mialem z tym roblemow. Zacznijmy moze kto
    > co robi. Nie raz wlaczylem nawet torrenty do sciagania i rano byl gotowy
    > do sluchania jakis album z muza :)

    Mysle, ze w malych miejscowosciach - jesli tylko sa nadajniki, to mozna
    liczyc na duzo lepszy standard korzystania niz w Warszawi etakiej dajmy na
    to - kwesita obciazenia sieci.
    Gdy naraz korzysta klikudziesieciu userow to jest inaczej niz gdy korzysta
    kilka tysiecy. Ot i cala tajemnica.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-04-14 22:05:24
    Od: MEELOSH <@meelosh.pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > to - kwesita obciazenia sieci.
    > Gdy naraz korzysta klikudziesieciu userow to jest inaczej niz gdy korzysta

    Spoko loko ;) W "Krakofie" tez mi hula poki co ;)