  • 1. Data: 2009-04-14 11:23:53
    Temat: jak przechowywac telefon - akumulator?
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Jak przechowywać telefon, a konkretnie jego akumulator?
    Do szuflady ląduje np. na długo, ma być zapasem, gdyby komuś z domowników siadł
    jego telefon.

    Magazynować naładowany, pusty, czy bez znaczenia?

    Trzymać w zwykłej suchej szufladzie, czy w specjalnym miejscu (np. słyszałem o
    ludziach wkładających aku od laptopów do zamrażarek)?

  • 2. Data: 2009-04-14 11:36:06
    Temat: Re: jak przechowywac telefon - akumulator?
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Końrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Trzymać w zwykłej suchej szufladzie, czy w specjalnym miejscu (np.
    > słyszałem o ludziach wkładających aku od laptopów do zamrażarek)?

    jeżeli chodzi o laptopa to aku zostawia sie mniej więcej w połowie
    naładowany w temperaturze pokojowej... pewnie komórkowy również takie
    warunki będzie tolerował najlepiej /czytałem swego czasu obszerny artykuł
    chyba w pc kurierze/

  • 3. Data: 2009-04-14 11:52:22
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 13:36:06 +0200, Bebe napisał(a):

    > U?ytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > je?eli chodzi o laptopa to aku zostawia sie mniej wiecej w po?owie
    > na?adowany w temperaturze pokojowej... pewnie komórkowy równie? takie
    > warunki bedzie tolerowa? najlepiej /czyta?em swego czasu obszerny artyku?
    > chyba w pc kurierze/

    W instrukcji do nowego lapotopa wyczytałem, że należy przechowywać aku w
    pełni naładowany.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 4. Data: 2009-04-14 12:00:54
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    Tony pisze

    > W instrukcji do nowego lapotopa wyczytaĹ?em, Ĺźe naleĹźy przechowywaÄ? aku w
    > peĹ?ni naĹ?adowany.

    W instrukcji do lapka IBM pisali, zeby w polowie naladowany i co 3
    miesiace zrobic pelny cykl naladowanie i rozladowanie do konca.

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 5. Data: 2009-04-14 12:05:15
    Od: "Bebe" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w
    wiadomości news:ehq6ynxa2rhf$.ubglv2ui8wmt$.dlg@40tude.net...

    > W instrukcji do nowego lapotopa wyczytałem, że należy przechowywać aku w
    > pełni naładowany.

    najlepsze jest to że pewnie co producent to da inną receptę na trwałość aku
    a większość z nich jest robionych w jednej fabryce :)

  • 6. Data: 2009-04-14 12:07:18
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    >

    > Trzymać w zwykłej suchej szufladzie, czy w specjalnym miejscu (np.
    > słyszałem o ludziach wkładających aku od laptopów do zamrażarek)?

    Nie napisałes jaki jest ten akumulator , ale jeżeli jest litowo-jonowy lub
    litowo - polimerowy to rozładuj do połowy i wsadź do lodówki ( nie
    zamrażarki). Upływność jest na tyle mała ( rzędu 1% na miesiąc) że jak raz
    na rok doładujesz , rozładujesz i zapakujesz ponownie do lodówki to
    wystarczy. Zasady przechowywania aku na bazie litu sa takie że im wyższa
    temperatura przechowywania i im bardziej naładowana jest przechowywana
    bateria tym większe sa nieodwracalne straty pojemności ( nawet kilkadziesiat
    procent rocznie przy przechowywaniu w pełni naładowanego akumulatora w
    temperaturze 40C)

  • 7. Data: 2009-04-14 12:13:43
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 14:00:54 +0200, perszing napisał(a):

    > Tony pisze

    > W instrukcji do lapka IBM pisali, zeby w polowie naladowany i co 3
    > miesiace zrobic pelny cykl naladowanie i rozladowanie do konca.

    Coś podobnego jest także u mnie, z tym, że dotyczy to jednego miesiąca. Po
    3 miesiącach nieużywania aku należy ponownie sformować, czyli przeprowadzić
    pełne 3 cykle z rozładowaniem do zera i ładowaniem przy wyłączonym lapku.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 8. Data: 2009-04-14 16:58:33
    Od: "Slavekk" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Końrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak przechowywać telefon, a konkretnie jego akumulator?

    Normalnie (no, prawie;-)
    W telefonie - patrz niżej

    > Do szuflady ląduje np. na długo, ma być zapasem, gdyby komuś z domowników
    > siadł jego telefon.

    Dlatego pownien być tak przechowywany by jak najszybciej się go dało
    uruchomić.

    > Magazynować naładowany, pusty, czy bez znaczenia?

    Li-Ion oraz Li-Po - naładowany
    Ni-MH nie pamiętam ;-)

    > Trzymać w zwykłej suchej szufladzie, czy w specjalnym miejscu (np.
    > słyszałem o ludziach wkładających aku od laptopów do zamrażarek)?

    Bez sensu zabiegi godne dużych aku od laptopów
    1. Naładować
    2. Wyjąc baterię
    3. Wziąć gazetę (zwykłą, nie błyszczący tygodnik), udrzeć skrawek, włożyć go
    pomiedzy styki telefonu i baterii.
    4. Złozyć telefon, sprawdzić że się NIE włącza
    5. Wrzucić do szuflady.
    6. Zapisać datę.
    7. Po roku wyjąć gazetę, rozładować i naładować baterię
    8. GO TO 2

    Sam to stosuję z powodzeniem do T39m i P7389

    Sławek

  • 9. Data: 2009-04-14 17:34:06
    Od: "Synek" <t...@a...pl>

    Dawno nie czytalem tego arta i nie pamietam czy jest odp. na pytanie ale
    swoja droga fajny art...
    http://pclab.pl/art26289.html

  • 10. Data: 2009-04-15 11:55:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tony" <p...@g...com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:167znintfx7b9$.1cx8q8bx2rsrb.dlg@40tude
    .net...
    . Po
    > 3 miesiącach nieużywania aku należy ponownie sformować

    Napisali na jaki system plików? Chyba najlepiej na exFAT.