  • 1. Data: 2008-12-30 20:02:17
    Temat: Play w usłudze PlayOnline blokuje połączenia VoIP
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Play w usłudze PlayOnLine (Modem 3G => Bramka VoIP => Dostawca)
    zablokował usługę VoIP, bramka VoIP nie jest w stanie zalogować się na
    serwery dostwcy usługi VoIP.
    Ostrzegam potencjalnych nabywców Play, zastanówcie się czy warto to
    kupować!
    Dziś VoIP a jutro może SSH zablokują ?

    PS.
    Czy w ogóle to jest prawnie dopuszczalne
    aby dostawca według własnego uznania robił coś takiego?

    Yatzek

  • 2. Data: 2008-12-30 20:44:26
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    w...@g...com wrote:

    > Witam,
    >
    > Play w usłudze PlayOnLine (Modem 3G => Bramka VoIP => Dostawca)
    > zablokował usługę VoIP, bramka VoIP nie jest w stanie zalogować się na
    > serwery dostwcy usługi VoIP.
    Blokuje, nie blokuje....
    Nasuwa sie tylko pytanie: po co Ci VoIPoGSM?! Żeby telegrafem nadawać?! ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 3. Data: 2008-12-31 07:10:33
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Sebastian Rusek wrote:

    > Blokuje, nie blokuje....
    > Nasuwa sie tylko pytanie: po co Ci VoIPoGSM?! Żeby telegrafem nadawać?! ;)

    skoro płaci się kupe piniędzy za ten ich Internet po UMTSie,który
    podobno jest konkurencyjny wobec stacjonarnego, to dlaczego nie mogę
    korzystać z VoIPa ?

    osobiście jestem zdania, że ten cały UMTS nadaje się do pewnych
    zastosowań, a w zasadzie nie nadaje się do niczego. Videorozmowy
    wyglądają jak skype, czy inna zabawka, ssh co chwile zrywa niezaleznie
    czy to jest GSM czy 3G

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 4. Data: 2008-12-31 07:28:16
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    futszaK pisze:

> [...]
    > zastosowań, a w zasadzie nie nadaje się do niczego. Videorozmowy
    > wyglądają jak skype, czy inna zabawka, ssh co chwile zrywa niezaleznie

    ping cokolwiek xxxx ms

    --
    Mikołaj Jopczyński | Tychy Online - Internet w powietrzu

    gg: 3 111 67
    @: kontakt et t-ol dot eu
    www.jedenzloty.pl

    "Czlowieka poznasz po jego Temporary internet files"
    "Doba ma 24h. Skrzynka piwa miesci 24 butelki - przypadek?"

  • 5. Data: 2008-12-31 09:43:57
    Od: "dzikus" <d...@w...pl>

    > ping cokolwiek xxxx ms

    Nie wiem jak w Play, ale ja na HSDPA/3G w iPlus ping mam niewiele wiekszy
    niz na iDSL. Bzdura jest tez gadanie, ze zrywa sesje. Nawet na zwyklym GPRS
    mozna popracowac na ssh, aczkolwiek wowczas mulowato to chodzi. Play
    zablokowal VoIP z wiadomych przyczyn: by nie karmic konkurencji. W dodatku w
    Play nawet po wyczerpaniu limitu, nadal pozostaje ~60kb, dzieki czemu przy
    tej predkosci mozna sensownie pogadac via VoIP. Inne sieci ograniczaja
    wowczas do ~30kb, co w wielu przypadkach powoduje juz "czkawki" podczas
    polaczen, albo wrecz niemoznosc polaczen (w zaleznosci od kodeka i jego
    pasmozernosci).

    Nie wnikajac juz w sensownosc tego rozwiazania, zastanawia mnie jak Play to
    tlumaczy? Swego czasu podobnie bylo w Netii - wie ktos moze czy dalej tam
    tak sie dzieje i co na to oficjalnie "operator"?

  • 6. Data: 2008-12-31 10:56:52
    Od: K <...@...c>

    dzikus pisze:

> [...]
    > konkurencji. W dodatku w Play nawet po wyczerpaniu limitu, nadal
    > pozostaje ~60kb, dzieki czemu przy tej predkosci mozna sensownie pogadac

    to mozna czy nie mozna ? i wyobraz sobie sytuacje, ze np jutro tpsa
    blokuje p2p w najtanszej opcji neostrady.

    > Nie wnikajac juz w sensownosc tego rozwiazania, zastanawia mnie jak Play
    > to tlumaczy? Swego czasu podobnie bylo w Netii - wie ktos moze czy dalej
    > tam tak sie dzieje i co na to oficjalnie "operator"?

    w jakiej usludze ?

  • 7. Data: 2008-12-31 17:44:32
    Od: "Frutka" <f...@n...pl>

    "dzikus" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wnikajac juz w sensownosc tego rozwiazania, zastanawia mnie jak Play
    > to tlumaczy? Swego czasu podobnie bylo w Netii - wie ktos moze czy dalej
    > tam tak sie dzieje i co na to oficjalnie "operator"?

    Nie dezinformuj - Nigdy w Netii tak nie bylo i nie bedzie.

    Ewentualnie jeszcze jest w jakiejs przejetej spolce osiedlowej ale z
    pewnoscia
    nie za dlugo.

    P/

  • 8. Data: 2009-01-02 14:05:55
    Od: Raf <...@p...onet.pl>

    Frutka pisze:
> [...]
    >
    > Nie dezinformuj - Nigdy w Netii tak nie bylo i nie bedzie.
    >
    > Ewentualnie jeszcze jest w jakiejs przejetej spolce osiedlowej ale z

    A tu sie mylisz ze tak nie było nigdy. Odemnie szło 100% pakietów do
    dostawcy voip a od dostawcy ledwo 30% dochodziło reszta znikała.
    Bardzo ciekawa sytuacja mój rozmówca mnie rozumiał doskonale ale ja jego
    nie mogłem w ogóle. Przy łączy niesymetrycznym to dziwnie wyglądało. Na
    łączu 521/128 tak jak pisałem 128 starczało aby mnie rozmówca rozumiał a
    512 było za mało abym ja cokolwiek zrozumiał
    No dobra powiecie zły dostawca ale jak zmieniłem na innego było identycznie.
    Skąd wiem o stratach o po obu stronach dostawcy znali ten problem i
    troili się łącznie z monitorowaniem ruchu aby znaleźć gdzie degraduje
    się ruch
    Z tego co wiem i rozmawiałem z parowa osobami dotyczył ten problem tylko
    klientów netii.
    Acha zrobiłem sobie tunelik do pracy gdzie mam tpsa i co szło bez
    problemu - nagle cud działa.
    Po tym wszystkim modemu już z 7 miesięcy nie odpalałem bo mi się nie
    chciało dalej walczyć i tyle
    Żeby było śmieszniej ja miałem to samo co klient z Warszawy a od
    warszawy mieszkam o 200km dalej i jedyne co nas łączyła wtedy to to że
    byliśmy klientami netii

    Raf

  • 9. Data: 2009-01-02 14:42:24
    Od: "Henryk" <x...@p...multimo.pl>

    > to mozna czy nie mozna ? i wyobraz sobie sytuacje, ze np jutro tpsa
    > blokuje p2p w najtanszej opcji neostrady.

    już od dwóch tygodni bodajże tepsa blokuje dostęp do dosyć sporej części
    internetu, zajrzyj sobie na alt.pl.neostrada to sie zdziwisz :)

  • 10. Data: 2009-01-02 15:06:48
    Od: "dzikus" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Frutka" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie dezinformuj - Nigdy w Netii tak nie bylo i nie bedzie.
    >
    > Ewentualnie jeszcze jest w jakiejs przejetej spolce osiedlowej ale z

    Pracownik, fan boy, dealer Netii czy cus? O_0

    Nie pamietam gdzie, mozliwe ze na polipie, byla dyskusja jak to Netia
    blokuje porty na ktorych leci ruch Tlena i bodajze Betamaksa... Ogolny
    wniosek, jaki wtedy wszyscy wyciagneli, to taki, ze Netia to internet dla
    www i niczego poza tym...