  • 1. Data: 2009-05-13 18:40:41
    Temat: PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    Witam

    Poltorej roku temu bylem w plusie kupic iplusa do firmy (sp. z o.o.) i mila
    pani poprosila o dowod. Wyjasnilem jej ze mam paszport, na co ona ze nie da
    rady - musi byc dowod. Okazalo sie ze plusgsm tylko DO traktuje jako dowod
    tozsamosci - paszport juz nie. Nie mialem wtedy czasu na klotnie i
    przekomarzania, dalem sobie spokoj, pojechal viceprezes z dowodem i sprawe
    zalatwil.

    Ale dzis znow trzeba bylo kupic aktywacje w plusie i - problem jak wyzej.
    Tylko DO, paszport nie. Wkurzylem sie no bo co jest? Komuna jakas? W polsce
    paszport to rowniez dowod tozsamosci. Tym razem nie odpuscilem, wzialem
    oswiadczenie z punktu plusgsm ze nie zrealizuja mi aktywacji z powodu braku
    dowodu i ze paszportu nie przyjma.

    Wyslalem pismo do Rzecznika Praw Obywatelskich, zobaczymy co z tego
    wyniknie.
    A pytanie do was - gdzie jeszcze mozna uderzyc z takim problemem? Prasa?
    Waiss w radiu Zet?

    Dodam jeszcze ze ostatnio kolega na grupie *banki* mial podobny problem -
    jakas pinda przy okienku nie chciala mu wydac kasy na paszport.... Dlatego
    tez uwazam ze nalezy z tym troche powalczyc, zeby swiadomosc wzrosla nieco.

    Ponizej pismo ktore poszlo do rzecznika (dane spolki i moje zaixxxowane ):

    Dzień Dobry

    W dniu dzisiejszym byłem nabyć aktywację internetu bezprzewodowego Iplus
    (firma Polkomtel S.A.) w autoryzowanym przedstawicielstwie Plus GSM
    "Liberty", znajdującym się w Częstochowie, ul. Drogowców 43.
    Aktywacja miała być zakupiona do firmy XXXXXXXXXX sp. z o.o. której jestem
    prezesem.
    Niestety okazało się że nie mogę reprezentować XXXXXXXXXX sp.i z o.o. (mimo
    że jestem jest prezesem wpisanym do KRS mogącym jednoosobowo podejmować
    decyzje) ponieważ legitymuję się paszportem. Firma Polkomtel S.A. wymaga
    legitymowania się wyłącznie Dowodem Osobistym.
    Jestem obywatelem Polskim, paszport którym się legitymuję jest paszportem
    polskim, który potwierdza moją tożsamość.

    Z tego co mi wiadomo Paszport, na równi z Dowodem Osobistym jest w prawie
    polskim traktowany jako dowód tożsamości.
    Dlatego jestem zbulwersowany i nie ukrywam mocno zdziwiony, że taka firma
    jak Polkomtel S.A. nie dopuszcza jako dowód tożsamości Paszportu.
    Sytuacja jest o tyle dziwna że aktywacja dotyczy zakupu przez spółkę z
    ograniczoną odpowiedzialnością, która sama w sobie ma osobowość prawną, a
    której ja jestem tylko przedstawicielem prawnym. Nie jest to zakup na osobę
    prywatną, chociaż i w tym wypadku paszport powinien przecież wystarczyć.
    Dodam, że nigdy nie miałem problemów w innych instytucjach z powodu
    legitymowania się paszportem m.in.:
    - u notariusza u którego był spisywany akt spółki
    - w sądzie rejonowym gdzie była rejestrowana spółka
    - w bankach
    - w Urzędzie Statystycznym oraz Urzędzie Skarbowym

    Dlatego proszę o zajęcie się tą sprawą, ponieważ uważam że firma Polkomtel
    S.A. - operator firmy PlusGSM postępuje niezgodnie z prawem nie dopuszczając
    jako dowodu tożsamości paszportu.

    W załączniku przesyłam pismo wystawione mi przez obsługę w autoryzowanym
    przedstawicielstwie Plus GSM "Liberty" stwierdzającą odmowę przyjęcia
    paszportu jako dowodu tożsamości.

    Z poważaniem
    XXXXXXXXXX

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 2. Data: 2009-05-13 19:13:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-05-13 20:40, art_noise napisał:
> [...]
    > tozsamosci - paszport juz nie. Nie mialem wtedy czasu na klotnie i
    > przekomarzania, dalem sobie spokoj, pojechal viceprezes z dowodem i sprawe

    Masz obywatelstwo polskie? Jeśli tak to:
    A co to za "prezes", który od ponad "półrotej" ( ;-) ) roku nie może
    sobie wyrobić dowodu osobistego?
    Czy nie ma czasami obowiązku posiadania aktualnego dowodu osobistego
    przez obywateli z polskim obywatelstwem na terenie RP (nieposiadanie DO
    jest chyba karalne)?
    Paszport na terenie RP jest tylko dodatkowym dowodem tożsamości, a służy
    głównie do legitymowania się poza granicami kraju

    PS. Nie odsyłaj mnie do szczegółowych przepisów, bo nie interesują mnie
    w tej chwili. Aktualny DO i paszport posiadam i nie dopuszczę do tego
    aby chociaż aktualnego DO nie mieć dłużej niż kilka/kilkanaście dni
    przebywając na terenie RP.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2009-05-13 19:18:58
    Od: gregor <g...@s...pl>

    art_noise pisze:
> [...]
    > Tylko DO, paszport nie. Wkurzylem sie no bo co jest? Komuna jakas? W polsce

    przeciez w paszporcie nie ma adresu zamieszkania moze temu nie chcieli z
    Toba gadac ?

    gregor

  • 4. Data: 2009-05-13 19:21:18
    Od: liliputek <l...@g...pl>

    gregor pisze:

    > przeciez w paszporcie nie ma adresu zamieszkania moze temu nie chcieli z
    > Toba gadac ?
    >
    > gregor

    w dowodzie osobistym też nie ma adresu zamieszkania
    pozd liliputek

  • 5. Data: 2009-05-13 19:26:04
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    Użytkownik "liliputek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > w dowodzie osobistym też nie ma adresu zamieszkania
    > pozd liliputek

    W dowodzie osobistym jest adres zameldowania. Jak to sie ma do adresu
    zamieszkania to juz inna sprawa.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 6. Data: 2009-05-13 19:26:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    art_noise wrote:

    > Ale dzis znow trzeba bylo kupic aktywacje w plusie i - problem jak wyzej.
    > Tylko DO, paszport nie. Wkurzylem sie no bo co jest? Komuna jakas? W polsce
    > paszport to rowniez dowod tozsamosci.

    A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic się od
    dwóch tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza
    tożsamość i obywatelstwo.

    M.

  • 7. Data: 2009-05-13 19:28:57
    Od: Songoku <s...@i...pl>

    Życze zdrowia przy wykłócaniu się.
    Prościej chyba będzie ten dowód wyrobić, bo niepoważnie ta cała firma
    wygląda, jeżeli tam ludzie bez dokumentów pracują.

  • 8. Data: 2009-05-13 19:30:17
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

[...]

    --------------------

    Oczywiscie nie bede cie odsylal do przepisow bo i po co. Masz taka chec sie
    legitymowac DO to sie legitymuj - ja nie zabraniam.
    Ja sie legitymuje paszportem bo nie uznaje DO jako zaszlosc komunistyczna.
    Jest to wynalazek PRL, lacznie z obowiazkiem meldunkowym - po kiego diabla
    ten obowiazek nadal istnieje i komu to potrzebne w dzisiejszych czasach? Bo
    za komuny wiadomo - PRL chcial miec kontrole nad obywatelem i musial
    wiedziec gdzie przebywa.

    Generalnie: W prawie polskim jest jak byk: DO i paszport to roznozedne
    dowody tozsamosci.
    Wiec ja korzystam z prawa polskiego i nie zgadzam sie zeby Polkomtel S.A.
    stanowil swoje.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 9. Data: 2009-05-13 19:32:40
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:guf6tc$sl8$1@news.onet.pl...

    > A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic się od dwóch
    > tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza tożsamość i
    > obywatelstwo.

    No nie wyglupiaj sie. Paszport potwierdza tożsamość na calym swiecie, DO
    tylko w Polsce to raz. Paszport mam RP wiec wedlug ciebie nie potwierdza ze
    jestem obywatelem RP ?
    Widzisz wlasnie dlatego wyslalem skarge do Rzecznika, by wiecej ludzi bylo
    swiadomych, bo widze ze na razie z tym kiepsko.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 10. Data: 2009-05-13 19:35:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-05-13 21:30, art_noise napisał:

> [...]
    > dowody tozsamosci.
    > Wiec ja korzystam z prawa polskiego i nie zgadzam sie zeby Polkomtel S.A.

    To się wyprowadź do innego państwa, po cholerę tu siedzisz skoro nie
    podobają Ci się polskie podstawowe przepisy?
    W innym państwie nikt nie będzie zmuszał cię do posiadania polskiego DO.

    --
    Cz.