  • 1. Data: 2009-11-11 18:39:59
    Temat: Płyta wykrywa niższą częstotliwość pamieci...
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Mam drobny problem - płyta (Asus P7P55D) ustawiona na Auto widzi pamięci
    (OCZ Platinum DDR3 1333MHz) jako 1067 MHz (same pamięci sprawdzałem - są
    takie jakie miały być czyli powinny chodzić na 1333 MHz). Po wymuszeniu w
    biosie ręcznie 1333 MHz, timingi ustawiają się na 9-9-9=24 (zamiast
    7-7-7-20) jeżeli ustawione są na auto. Czy może ktoś podpowiedzieć czym to
    może być spowodowane ? Czy powinienem ręcznie wymusić fabryczne timingi ? I
    czy pamięci działające na wolniejszych ustawieniach niż fabryczne mogą być
    przyczyną BSOD'ów (walczę z nimi pod Win 64 bit) ?

    KZ

  • 2. Data: 2009-11-11 20:36:54
    Temat: Re: Płyta wykrywa niższą częstotliwość pamieci...
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    Użytkownik "KZ" <n...@a...email.pl> napisał:

> [...]
    > I czy pamięci działające na wolniejszych ustawieniach niż fabryczne mogą
    > być przyczyną BSOD'ów (walczę z nimi pod Win 64 bit) ?

    Mam niestety takie same objawy z tymi pamieciami tylko ze na plycie GIGABYTE
    + Win7 Ult 64bit
    Pamieci wykrywa na 7-7-7-16 / 1.5V / 1067MHz (powinno byc 7-7-7-20 / 1.65V /
    1333MHz)
    Na AUTO komp sie normalnie resetuje raz/dwa razy dziennie

  • 3. Data: 2009-11-11 20:45:36
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hdf792$uin$...@n...task.gda.pl...

> [...]
    > / 1333MHz)
    > Na AUTO komp sie normalnie resetuje raz/dwa razy dziennie

    I co wpisałeś ? Ja póki co 7-7-7-20 / 1333MHz tylko nie wiem co powinienem
    zrobić z resztą (jest na auto). Dodatkowo dokładnie te pamięci są na Memory
    Compatibility List Asusa dla tej płyty...

    KZ

  • 4. Data: 2009-11-11 23:35:53
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    KZ wrote:
> [...]
    > timingi ? I czy pamięci działające na wolniejszych ustawieniach niż
    > fabryczne mogą być przyczyną BSOD'ów (walczę z nimi pod Win 64 bit) ?

    Mam ta sama plyte tylko z PDP Viper II 1333MHZ i tez
    pracuja one z czestotliwoscia 1067 ale to normalne dla
    base clock 133MHz

    poczytaj tu
    http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2009/09/21/ove
    rclocking-intel-s-core-i5-750/1
    jakie sa zaleznosci miedzy poszczegolnymi
    czestotliwosciami dla tej platformy

    --
    NoRek

  • 5. Data: 2009-11-12 08:12:00
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

> [...]

    > zrobić z resztą (jest na auto). Dodatkowo dokładnie te pamięci są na
    > Memory Compatibility List Asusa dla tej płyty...

    na razie wpisalem 7-7-7-20 i 1.64V (bo moja plyta GIGABYTE nie ma w opcjach
    1.65V)
    dwa dni bez resetu wiec chyba tak zostawie albo wstawie inne pamieci

  • 6. Data: 2009-11-13 16:17:37
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "NoRek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Mam ta sama plyte tylko z PDP Viper II 1333MHZ i tez pracuja one z
    > czestotliwoscia 1067 ale to normalne dla base clock 133MHz

    No właśnie sie okazuje że nie - one mają w SPD wpisane 1067 (i dlatego na
    tyle ustawia je płyta ustawiona na auto) ale można spokojnie ustawić wyższą
    częstotliwość i inne timingi (wg. wskazań producenta) - podobnie z
    Patriotami...

    KZ

  • 7. Data: 2009-11-13 17:17:57
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    KZ wrote:

> [...]
    > na tyle ustawia je płyta ustawiona na auto) ale można spokojnie ustawić
    > wyższą częstotliwość i inne timingi (wg. wskazań producenta) - podobnie

    Ja w SPD mam 914, 1066, 1333 zaleznie od wybranych
    timingow. Ale poniewaz plyta jest rowniez calkowicie na
    auto to wspomniany BASE CLOCK jest na 133 a dla tej
    czestotliwosci pamieci pracuja na 1333 to ze mamy
    pamieci ktore *moga* pracowac szybciez nie oznacza ze
    plyta takie maksymalne wartosci odrazu ustawi. Przeciez
    sa pamieci nawet 2200MHz ale to wykozystasz dopiero
    przy podkrecaniu tak jak i 1333. Standardowo pamieci na
    tej platwormie przy procku i5 przynajmniej pracuja na 1066

    --
    NoRek

  • 8. Data: 2009-11-14 15:52:49
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    NoRek wrote:

    > Ja w SPD mam 914, 1066, 1333 zaleznie od wybranych timingow. Ale
    > poniewaz plyta jest rowniez calkowicie na auto to wspomniany BASE CLOCK
    > jest na 133 a dla tej czestotliwosci pamieci pracuja na

    1066 mialo byc:)