  • 61. Data: 2016-08-10 17:08:43
    Temat: Re: Po co dziadek klepał kosę?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-10 o 09:00, Konrad Anikiel pisze:

    > Czyli z Indii?
    > Myślałem że Szwedów, od których Adolf H. pożyczył bardzo wiele pomysłów.

    Grecja starożytna, kolebka demokracji.
    Przeczytaj co proponował Platon ;)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Eugenika#Historia

  • 62. Data: 2016-08-11 01:49:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 23:58:01 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    powyrywać chwasty? I co z nimi zrobi? Pozamyka do gett czy od razu pozabija? A co się
    stanie z tymi ludźmi którzy postanowią zaprotestować przeciw temu? I ilu ich będzie?
    Garstkę się spacyfikuje, ale jeśli to będzie pół na pół?

    > Stosujesz nieuczciwe chwyty w dyskusji.
    > Sugerujesz

    To Ty coś stosujesz, pisząc że ja coś sugeruję. Nigdzie niczego nie zasugerowałem.
    Gdybym miał taki zamiar, napisałbym "dlaczego uważasz, że...". Zadałem Ci proste
    pytanie, niczego nie sugerujące. Nie wiem, może inaczej rozumiemy to słowo, może
    pisząc o sugerowaniu myślisz o czymś innym, nie będę dochodził.

  • 63. Data: 2016-08-11 01:54:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 00:08:47 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Grecja starożytna, kolebka demokracji.
    > Przeczytaj co proponował Platon ;)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Eugenika#Historia

    Myślałeś o najstarszej (z powszechnie znanych), a napisałeś o największej. No dobra,
    niezły chwyt, bardzo sprytne zmylenie przeciwnika. Tylko co to w ogóle ma do rzeczy?
    Że zmieniła się etyka? Nie pierwszy i nie ostatni raz, każdy element kulturowy, czyli
    umowny może się zmienić. A potrafisz przewidzieć kiedy będzie następna zmiana i w
    którym kierunku? Czy znowu pójdziesz w histerię i zaczniesz krzyczeć że to ja stosuję
    jakieś chwyty?

  • 64. Data: 2016-08-11 05:13:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Czyli z Indii?
    > Myślałem że Szwedów, od których Adolf H. pożyczył bardzo wiele pomysłów.

    Zgodnie z Prawem Godwina przegrałeś dyskusję ;)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

  • 65. Data: 2016-08-11 06:12:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 12:25:02 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Zgodnie z Prawem Godwina przegrałeś dyskusję ;)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

    To Ty myślisz że to jakaś gra, że tu jest coś do wygrania albo przegrania? Lem miał
    rację...

  • 66. Data: 2016-08-11 17:56:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-11 o 06:12, Konrad Anikiel pisze:

    > To Ty myślisz że to jakaś gra, że tu jest coś do wygrania albo przegrania? Lem miał
    rację...

    Jak ja mam z Tobą prowadzić dyskusję, skoro w swoim ograniczeniu
    najwyraźniej uważasz, że wygrać można tylko prowadząc jakąś grę?
    Każdego kto myśli inaczej uważasz wręcz za głupka.
    Uświadom sobie wreszcie, że można wygrać np. na argumenty w dyskusji.

    Problem polega na tym, że niektórzy adwersarze za cenę poprawności
    wywodu, słuszności, prawdy wreszcie, a więc za wszelką cenę chcą
    bezwzględnie postawić na swoim - doprowadzić do uznania, że mają rację.
    Używają w tym celu oszukańczych sposobów.
    Istnieją metody, pozwalające zdemaskować takie szalbiercze argumenty.
    Prawo Godwina jest właśnie jedną z takich metod.
    ''W tradycji użytkowników wielu grup Usenetu wątek, w którym w jednej
    z wypowiedzi pojawia się porównanie do nazizmu lub Hitlera,
    uważany jest za skończony, a ponadto uznaje się, że osoba,
    która użyła tego porównania, ,,przegrała" dyskusję. ''

  • 67. Data: 2016-08-11 21:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 05:13:43 +0200, WM napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Zorganizowana służba zdrowia to maszynka do wyciągania pieniędzy
    > z budżetu.

    Z tym, ze w USA w zasadzie istniala "zorganizowana sluzba zdrowia".
    Z tym, ze sluzyla do wyciagania pieniedzy z ubezpieczalni, a wiec
    obywateli.
    Budzetowe tez jakies byly, ale niektorzy je nazywali "miejska
    umieralnia" :-)

    Jak to w tym USA jest to nie wiem, ale troche informacji mozna
    wyczytac. Leczenie jest ogolnie bardzo kosztowne. Bez ubezpieczenia to
    malo kogo stac.
    A ubezpieczenie - dawniej np 300$ miesiecznie na rodzine.

    Duzo ? Jak sobie przypomne ostatniego pita, to wcale nie tak duzo.
    Z drugiej strony z filmow z Hollywood mozna sie dowiedziec, ze typowy
    problem to "pana ubezpieczenie tego nie pokrywa".
    Bo to, ze na dziendobry pytaja o nr ubezpieczenia, to przestalo mnie
    smieszyc :-(

    J.

  • 68. Data: 2016-08-12 02:25:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 00:56:42 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Jak ja mam z Tobą prowadzić dyskusję, skoro w swoim ograniczeniu
    > najwyraźniej uważasz, że wygrać można tylko prowadząc jakąś grę?
    > Każdego kto myśli inaczej uważasz wręcz za głupka.

    Nie, to Ty, wzorem Andrieja Gromyki zarzucasz wrogowi to sam robisz. Nieważne co,
    ważne żeby zrobić to wcześniej niż wróg.

    Wystrugaj sobie medal, napisz na nim "zwycięzca usenetu" i przypnij do klapy.

  • 69. Data: 2016-08-12 06:08:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-12 o 02:25, Konrad Anikiel pisze:

    > Nie, to Ty, wzorem Andrieja Gromyki ....

    Najwyraźniej trzeba rozszerzyć Prawo Godwina na inne totalitaryzmy.

  • 70. Data: 2016-08-12 06:16:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 13:08:34 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Najwyraźniej trzeba rozszerzyć Prawo Godwina na inne totalitaryzmy.

    Wystrugaj sobie jeszcze jeden medal.