  • 1. Data: 2012-03-12 13:45:03
    Temat: Po co te hasła?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tak mnie naszło - po co w tych wszystkich urządzeniach do
    neostrad/netii itd, działających w oparciu o linię telefoniczną,
    pracowicie się wpisuje jakieś nazwy użytkownika i hasło? Przecież
    umowa jest przypisana do linii telefonicznej i już.

    Jakoś nikt nie wymaga hasła przy przypinaniu telefonu do gniazdka...

    MJ

  • 2. Data: 2012-03-12 14:03:05
    Temat: Re: Po co te hasła?
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał
> [...]
    > pracowicie się wpisuje jakieś nazwy użytkownika i hasło? Przecież
    > umowa jest przypisana do linii telefonicznej i już.

    Aby trudniej było się wyłgać "to nie ja, ktoś mi się podłączył o tu, w
    piwnicy i to nie ja okradłem setkę frajerów z Allegro"? ;)

    > Jakoś nikt nie wymaga hasła przy przypinaniu telefonu do gniazdka...

    Karty SIM możesz używać bez PIN i PUK ale jak przyjdzie co do czego, to bez
    adresu i pesela nic nie zrobisz.

    A może jakieś ISO pińcet tysięcy wymaga mnożenia bezsensownych zabezpieczeń?
    :)

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-03-12 14:41:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > pracowicie się wpisuje jakieś nazwy użytkownika i hasło? Przecież
    > umowa jest przypisana do linii telefonicznej i już.

    Umowa tak, ale techniczna realizacja wyglada inaczej. Można swój
    login i hasło wipisać u sąsiada i też będzie działało. Słowo "sąsiad"
    należy pojmować dość szeroko -- widziałem, że działa w odległości
    kilkudziesięciu kilometrów, czy zadziała na drugim końcu Polski, tego
    nie wiem.

    Do loginu przypisana jest między innymi prędkość łącza -- operator ma
    tu taką korzyść, że może administrować tymi parametrami na serwerze
    logowania, a nie musi tego robić przy każdym indywidualnym zakończeniu
    łącza (DSLAM).

    > Jakoś nikt nie wymaga hasła przy przypinaniu telefonu do gniazdka...

    W PSTN tak, ale w VoIP już nie. Netia w LLU już używa tylko VoIPa,
    tepsa (pewnie już jako Orange) najwyraźniej też zamierza przejść --
    tak to przynajmniej wynika z niedawnego wątku o "srajboksie".

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-03-12 16:39:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w
> [...]
    >umowa jest przypisana do linii telefonicznej i już.

    >Jakoś nikt nie wymaga hasła przy przypinaniu telefonu do gniazdka...

    Tez mi sie to dziwne wydaje ... ale pewnie ten system co kupili tak
    ma, nie bardzo wiadomo po co.
    A im tez wygodniej wygenerowac losowego uzytkownika i haslo, niz
    przypisywac do konkretnego portu .. choc w sumie - po co przypisywac ?
    A moze sie boja ze monterzy na centrali beda podlaczac na lewo ?

    J.

  • 5. Data: 2012-03-12 17:04:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > przypisywac do konkretnego portu .. choc w sumie - po co przypisywac ?
    > A moze sie boja ze monterzy na centrali beda podlaczac na lewo ?

    Po co, to już napisałem. Dodam jeszcze, że w tepsie nie zawsze tak było.

    Miałem Neostradę od lutego 2001 -- nie było logowania, a każdy miał swój
    numer IP wpisany do umowy. Jak wprowadzili logowanie, nagle, prawie
    z dnia na dzień, to też wcale nie był to "ten system". Wtedy wymyślili
    sobie, że logować się będzie... przez przeglądarkę. Po włączeniu modemu
    były dostępne tylko jakieś prywatne numery IP (10.*.*.*), na nich był
    serwer WWW, klient tam wpisuje swój login i hasło, a dopiero wtedy otwiera
    mu się dostęp do Internetu. Ja tych Pomysłowych Dobromirów wyśmiałem
    i przywołałem do porządku -- powiedziałem, że nie mam żadnej przeglądarki
    ani chęci do wpisywania czegokolwiek. Co oczywiście było zgodne z prawdą
    -- łącze było wpięte w serwer, a dopiero za nim był cały LAN, z którego
    czasem ktoś korzystał, czasem nie, a serwer powinien być w Sieci zawsze.

    Ale nawet jak było tak jak wyżej opisałem, to abonent wcale nie był
    przypisany do portu. Identyfikacja obdywała się przez numer MAC modemu.
    Jak się zamieniło modemy, to IP i prędkość łącza zależała od modemu,
    a nie od lokalizacji.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-03-12 18:10:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > A im tez wygodniej wygenerowac losowego uzytkownika i haslo, niz
    > przypisywac do konkretnego portu .. choc w sumie - po co przypisywac ?

    Cały provisioning, w tym usługi dodatkowe: VoIP, telewizja... Nie trzeba
    ludzików ganiać na centralę (a dokładniej na przełącznicę), można prawie
    wszystko zrobić z Katowic :-)

    > A moze sie boja ze monterzy na centrali beda podlaczac na lewo ?

    A myślisz, że nie?

  • 7. Data: 2012-03-12 18:16:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości

> [...]
    >trzeba
    >ludzików ganiać na centralę (a dokładniej na przełącznicę), można

    Ale przeciez to niemal to samo - patrzymy w numer klienta, znajdujemy
    urzadzenie i port, logujemy sie tam zdalnie i ustawiamy co trzeba.
    Tylko jedna operacja wiecej niz ustawienie na uzytkownika. Fakt ze
    personel moze byc mniej inteligentny, albo oprogramowanie prostsze.

    A propos - probowal ktos sie zalogowac na swojego uzytkownika neo z
    innej lokalizacji ? Kompletnie innej ? Wielokrotnie ?

    Moze wcale nie trzeba przeplacac za telewizje :-)

    >A myślisz, że nie?

    J.

  • 8. Data: 2012-03-12 19:54:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 12 Mar, 19:16, "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze...
    > A propos - probowal ktos sie zalogowac na swojego uzytkownika neo z
    > innej lokalizacji ? Kompletnie innej ? Wielokrotnie ?

    Monterzy to robią przy każdej wizycie u klienta zgłaszającego
    problemy ;)

    Ircys

  • 9. Data: 2012-03-12 20:35:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze wcale nie trzeba przeplacac za telewizje :-)

    Telewizję jako taką trzeba mieć - to inny DSLAM. Ale potem...

  • 10. Data: 2012-03-12 20:40:52
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    Dnia 12-03-2012 o 19:16:37 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A propos - probowal ktos sie zalogowac na swojego uzytkownika neo z
    > innej lokalizacji ? Kompletnie innej ? Wielokrotnie ?

    Np. ja - działa.

    > Moze wcale nie trzeba przeplacac za telewizje :-)

    ? ale TV (ta z kabla - Videostrada) to tak z dostępem do Internetu
    (neostradą) naprawdę nic wspólnego niema.
    Można zupełnie nie mieć dostępu do Internetu a TV w najlepsze będzie
    działać.
    Dla TV poza "drobiazgiem" w postaci odpowiednio przygotowanego portu
    adsl/vdsl, potrzebny jest dekoder i karta dostępu.
    (dostęp do Internetu nieważny)

    --
    B.G