  • 111. Data: 2011-05-23 12:46:34
    Temat: Re: Po debacie o jakoœci - UKE - wolne wnioski
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "b...@n...pl"
    >Ale następnego dnia podłączasz 40 małolatów, którzy ciągną po p2p i
    >namiętnie oglądają rt. I zajętość pasma zmienia się diametralnie. Co z
    >tego, że w dniu podpisania umowy jest taka zajętość, jak za kilka dni
    >będzie inna?

    Wypowiadam umowę.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 112. Data: 2011-05-23 12:50:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:23, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > namiętnie oglądają rt. I zajętość pasma zmienia się diametralnie. Co z
    > tego, że w dniu podpisania umowy jest taka zajętość, jak za kilka dni

    Problem skali. Jeżeli 40 gniazdek to 10% czy więcej stanu sieci, to na
    pewno trzeba zareagować. Jeżeli 1% czy mniej, to należy monitorować, ale
    z reguły nic strasznego się nie dzieje.
    Problem w tym, że większość operatorów - i tych dużych, i małych - nie
    zna realnego obciążania swojego backhaula. Sukces sprzedaży okazuje się
    wtedy klęską techniki.

  • 113. Data: 2011-05-23 14:29:27
    Temat: Re: Po debacie o jakooeci - UKE - wolne wnioski
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 23:50:22 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):
    /.../

    > To w takim razie co u Ciebie znaczy "prędkość do 5 MB/s". Prędkość na
    > styku DTE?

    zdefiniowanie tego pojęcia jet inspirującym zajęciem.
    1. Na pewno znaczy, że szybciej nie będzie.
    2. A dalej to zależy. W komórkach znaczy, że tu i ówdzie może być zero a
    jak się uda to gdzieniegdzie jest 5.
    3. W TP obecnie "do 6 Mbitów" znaczy, że:
    a. Najmniej może być 2 na linii. Powiedzmy 3.
    b. Jak masz odnotowane przeciążenia centralowe, szkieletowe,
    centralowo-szkieletowe to znaczy, że dostaniesz ok 30zł obniżki
    abonamentu na miesiąc i możesz mieć 20Kb/s.
    4. Najważniejsze: do 5Mbit znaczy, że w sytuacji, kiedy wszyscy się rzucą
    na ściąganie możesz odczuć overbooking i będziesz miał 0.25 (przy
    overbookingu 1:20).
    I nikt na to nic nie poradzi, podobnie jak banki nie wytrzymają masowego
    wycofywania kasy, autostrady na świecie nie przyjmą wszystkich samochodów
    itp.

    Podsumowując: Pojęcie "do 5Mbit" jest mało sensowne.

  • 114. Data: 2011-05-23 14:31:47
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 09:27:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):
    /../

    > Very funny.

    Ale poważnie: dzięki temu możesz mieć internet za 50-60 zł a nie za 1200.
    To się opłaca ludziom, bo jednak dzierżawionych nie biorą masowo.

  • 115. Data: 2011-05-23 14:36:47
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 11:18:00 +0200, Robert napisał(a):
    /.../
    > zapewnic odpowiednia przeplywnosc lacz na
    > swiat. co sie dalej dzieje to juz inna bajka i na to wplywu nikt nie ma.
    > trudno wiec oczekiwac ze ktos bedzie chcial za to odpowiadac
    > materialnie.

    Możesz zapewnić ale typowo a nie w każdym momencie.

  • 116. Data: 2011-05-23 15:08:42
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Smok Eustachy"
    >Ale poważnie: dzięki temu możesz mieć internet za 50-60 zł a nie za 1200.
    >To się opłaca ludziom, bo jednak dzierżawionych nie biorą masowo.

    Wiesz, prędkość nie mniejszą niż 0Kb/s to ja mogę sprzedawać wszystkim,
    w każdym miejscu Polski. I to nawet nie będąc operatorem, bo po co.
    Ale to ma cokolwiek małą wartość dla klienta.

    --
    \------------------------/

  • 117. Data: 2011-05-23 17:46:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 17:08:42 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    > w każdym miejscu Polski. I to nawet nie będąc operatorem, bo po co. Ale
    > to ma cokolwiek małą wartość dla klienta.

    Praktycznie ma. Jednak np. Neostrada działa sporej grupie ludzi.

  • 118. Data: 2011-05-23 20:36:56
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Wypowiadam umowę.
    no dobra... wypowiadasz umowe, robi tak wielu Tobie podobnych w okolicy i
    wszyscy idziecie do konkurencyjnego ISP ktoremu... diametralnie zmienia sie
    zajetosc pasma ;) i co? wracasz? a jak wroca wszyscy? bledne kolo.
    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 119. Data: 2011-05-23 21:10:00
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-23 22:36, Robert pisze:

    > no dobra... wypowiadasz umowe, robi tak wielu Tobie podobnych w okolicy i
    > wszyscy idziecie do konkurencyjnego ISP ktoremu... diametralnie zmienia sie
    > zajetosc pasma ;) i co? wracasz? a jak wroca wszyscy? bledne kolo.

    W ciągu jednego dnia??
    Mam zapas a w ciągu 7-14 dni mam więcej do kazdego operatora ...

    Poza tym 40 ludków to nie jest duzo ....... ;-P

  • 120. Data: 2011-05-23 21:19:04
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:50, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Problem w tym, że większość operatorów - i tych dużych, i małych - nie
    > zna realnego obciążania swojego backhaula. Sukces sprzedaży okazuje się
    > wtedy klęską techniki.

    A żebyś wiedział. Przy czym zazwyczaj problem objawia się w
    możliwościach maszyn na brzegu sieci, które raptem nie okazują się być -
    wbrew wodolejstwu w datasheetach - tak wydajne, jakby należało się
    spodziewać.

    --
    Ślązak