  • 121. Data: 2011-05-23 21:36:08
    Temat: Re: Po debacie o jakoœci - UKE - wolne wnios ki
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

    > A żebyś wiedział. Przy czym zazwyczaj problem objawia się w możliwościach
    > maszyn na brzegu sieci, które raptem nie okazują się być - wbrew
    > wodolejstwu w datasheetach - tak wydajne, jakby należało się spodziewać.

    Tom, ale ja to właśnie wiem z własnego doświadczenia. Czy jako klient, czy
    przy popełnianiu jakiś interwencji :-)
    Z brakiem wydajności chyba się nie spotkałem, ale z przeciazeniem łącza jak
    najbardziej.
    I dlatego dochodzi do takich kwiatków, ze łącza w świat są obciążone w 70%,
    a sieć nie działa.

  • 122. Data: 2011-05-23 21:36:08
    Temat: Re: Po debacie o jako?ci - UKE - wolne wnioski
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    > W ciągu jednego dnia??
    > Mam zapas a w ciągu 7-14 dni mam więcej do kazdego operatora ...

    A w backhaulu, czy jak kto woli WEWNĄTRZ sieci?

    > Poza tym 40 ludków to nie jest duzo ....... ;-P

    Też zależy dla kogo. Z tego co widzę, jest pewien rozrzut :-)

  • 123. Data: 2011-05-23 22:00:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    > Owszem. Dlatego właśnie proponowałem "dajemy panu 10/1 do routera
    > brzegowego, a dalej mamy urządzenia, których średnia zajętość pasma
    > (powiedzmy, liczona w interwałach godzinnych) nie przekracza X procent".
    > Jeżeli klient wie, że podłącza się do sieci, w której wszystko jest
    > wysycone pod sufit, to proszę bardzo. Chce - ma. Ale niech ma
    > przynajmniej uczciwą informację.

    To tak jeszcze w kwestii formalnej: "Umowy abonenckie muszą zawierać opis
    minimalnego poziomu jakości świadczonych usług. W szczególności abonenci
    internetowi muszą otrzymywać dane na temat technik zarządzania ruchem i ich
    wpływu na jakość usług, jak również wszelkich innych ograniczeń (w rodzaju
    ograniczenia szerokości pasma lub dostępnej prędkości połączenia,
    blokowania czy ograniczania niektórych rodzajów połączeń - na przykład
    połączeń telefonii internetowej w technologii VoIP (Voice Over Internet
    Protocol); wymagane jest również określenie w umowie szczegółów rekompensat
    i zwrotów kosztów, przysługujących w razie niespełnienia takiego
    minimalnego poziomu usług".

    Data wejścia tego w życie? Jutro. Wiecej na
    http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?refere
    nce=IP/11/622&format=HTML&aged=0&language=PL&guiLang
    uage=en

  • 124. Data: 2011-05-24 05:15:20
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-05-23 23:36, Maciej Bebenek pisze:

    > A w backhaulu, czy jak kto woli WEWNĄTRZ sieci?

    w większości szkielet to światłowód.

    > Też zależy dla kogo. Z tego co widzę, jest pewien rozrzut :-)

    Kwestia ilu ludzi masz już teraz, i czy te 40 to jest w jednym miejscu,
    czy tez rozrzuceni po całym terytorium państwa Country-ISP ;)

  • 125. Data: 2011-05-24 13:19:55
    Temat: Re: Po debacie o jakości - UKE - wolne wnioski
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 22:00:51 +0000, Maciej Bebenek napisał(a):
    /.../
> [...]
    > umowie szczegółów rekompensat i zwrotów kosztów, przysługujących w razie
    > niespełnienia takiego minimalnego poziomu usług".

    Ściema.

  • 126. Data: 2011-05-24 13:26:04
    Temat: Re: Po debacie o jakooeci - UKE - wolne wnioski
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-24 15:19, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Mon, 23 May 2011 22:00:51 +0000, Maciej Bebenek napisał(a):
    > /.../
    >>
    > Ściema.

    A coś więcej? Bo nie nadążam... :-)

  • 127. Data: 2011-05-24 16:22:56
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2011 15:26:04 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A coś więcej? Bo nie nadążam... :-)
    Proszę bardzo:
    Same ogólniki, co to ma niby być minimalny poziom świadczonych usług, jak
    nie wiadomo, jak te usługi zdefiniować.
    Można do umowy dołączyć tomisko tysiąc stron z opisem "technik
    zarządzania ruchem" ale i tak nic z tego nie zrozumieją.

    2. Drugi znaczenie ściemy jest takie, że firmy se tam powpisują rożne
    bzdury i będą liczyć, że się uda.

  • 128. Data: 2011-05-26 08:22:37
    Od: kyob <k...@w...pl>

    W dniu 18.05.2011 16:19, brum pisze:

    > dyskusja, jak zwykle, zmierza w strone nie wiadomo czego
    > a problem jest jasny i opisany w pierwszym poscie:
    > "na sam koniec podsumowanie ze strony UKE, ?e wska?niki
    > jako?ci i tak zostan? wprowadzone mimo tych g?os?w. Po co wi?c debata
    > skoro karty zosta?y rozdane?"

    Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności
    nieznane w żadnym innym ustroju! - Stefan Kisielewski