eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polip › Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2011-05-04 17:18:55
    Temat: Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
    Od: Andrzej Targosz <a...@g...com>

    Z racji, ze panele dyskusyjne i debaty sa ostatnio w modzie (i dobrze,
    moze uda sie wypracowac jakies jednolite stanowisko) to postanowilismy
    przy okazji zblizajacego sie CONFidence 2011, czyli 24 maja,
    zorganizowac panel dyskusyjny na temat zglaszania i obslugi incydentow
    w naszym kraju.
    Szczegoly wydarzenia:
    http://2011.confidence.org.pl/discussion-panel

    Panel, jako jedyny slot, bedzie prowadzony w jezyku polskim.
    Dlaczego taki temat? Wydaje mi sie, ze sprawa jest dosc oczywista. Za
    duzo ostatnio przebierania nogami u adminow i sieciowcow, kotrzy
    przeczytali na blipie, ze jest luka w ich sieci.
    W panelu wezmie udzial dzial bezpieczenstwa TP SA, przedstawiciele
    Allegro, sektora finansowego, mediow branzowych, niezalezni
    specjalisci. Swoje zainteresowanie panelem wyrazili rowniez koledzy z
    Cert.
    Podczas panelu nie chcemy poruszac szczegolowo aspektow prawnych, choc
    w kuluarach zapraszamy do dyskusji, ale chcemy sie skupic na sposobie
    obslugi i zgloszenia incydentu.

    Jesli macie jakies uwagi do panelu, uwazacie, ze nie ma on sensu bo
    nasza infrastruktura jest tak wspaniala, ze nawet mucha nie siada to
    zapraszam do dyskusji.

    Pozdrawiam
    --
    Andrzej Targosz


  • 2. Data: 2011-05-04 22:49:50
    Temat: Re: Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ a...@g...com ] ...

    : Jesli macie jakies uwagi do panelu, uwazacie, ze nie ma on sensu bo
    : nasza infrastruktura jest tak wspaniala, ze nawet mucha nie siada to
    : zapraszam do dyskusji.

    proponuję zaprosić też Piotrka Koniecznego + kogoś z DI, niech
    przedstawią swoje stanowisko, bo z własnego doświadczenia wiem, że o ile
    kontaktują się z dostawcą, o tyle robią to tylko po to żeby zebrać dane
    do wywiadu, a nie poddawać się responsible disclosure i nie reagują na
    prośby o czas na przygotowanie się kryzysowego.

    w moim przypadku rozmowa sprowadzała się do:
    - halo, macie dziurę.
    - dowiadujemy się od was, możecie powiedzieć co wiecie?
    - ktoś nam coś tam przesłał.
    - ok badamy sprawę, przygotowujemy oświadczenie. możecie poczekać?
    - no way, konkurencja zaraz puści news, musimy być pierwsi.

    --
    sysadmin { kondi: schedule => 5pm, ensure => at_pub }


  • 3. Data: 2011-05-05 07:36:49
    Temat: Re: Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
    Od: Piotr Konieczny <k...@g...com>

    On May 5, 12:49 am, konrad rzentarzewski <k...@r...net>
    wrote:
    > w moim przypadku rozmowa sprowadzała się do:
    > - halo, macie dziurę.
    > - dowiadujemy się od was, możecie powiedzieć co wiecie?
    > - ktoś nam coś tam przesłał.

    Gwoli ścisłości, to nasz kontakt Konradzie nie dotyczył informacji o
    dziurze, a o dumpie Waszej bazy latającej po sieci i kanałach IRC.
    Wszystkie dane, którymi dysponowaliśmy (czyli link do bazy na RS)
    zostały Wam niezwłocznie przekazane.

    > - ok badamy sprawę, przygotowujemy oświadczenie. możecie poczekać?
    > - no way, konkurencja zaraz puści news, musimy być pierwsi.

    Mijasz się z prawdą, nie byliśmy pierwsi i zgodziliśmy się poczekać.
    Uzyskałeś standardową na rynku prasy odpowiedź, że tak, poczekamy, ale
    do momentu, w którym ta informacja nie ukaże się na innym serwisie
    informacyjnym. Dopiero *po* zauważeniu newsa w innym "dużym" miejscu,
    w naszej korespondencji pojawił się taki e-mail o treści "Huh, widze,
    ze DI juz opublikowal informacje, wiec za chwile i my pójdziemy."

    Co do meritum, o trudnościach w kontaktach z bezpiecznikami w
    niektórych firmach (na szczęście nie wszędzie tak jest) i celowo
    opóźnianych oświadczeniach oraz pełnych wzruszeń rozmowach z
    rzecznikami prasowymi z chęcią powiem 2 słowa. Żeby panel był bardziej
    barwny, proponuję też kogoś z PR (nominuję koleżankę Konrada, p.
    Malwinę, która zdaje się do perfekcji opanowała techniki nacisku na
    "media" i straszenie sądem ;-)

    /p.


  • 4. Data: 2011-05-05 08:41:47
    Temat: Re: Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
    Od: konrad rzentarzewski <k...@r...net>

    Art from [ k...@g...com ] ...

    : Co do meritum, o trudnościach w kontaktach z bezpiecznikami w
    : niektórych firmach (na szczęście nie wszędzie tak jest) i celowo
    : opóźnianych oświadczeniach oraz pełnych wzruszeń rozmowach z
    : rzecznikami prasowymi z chęcią powiem 2 słowa.

    ztcp obiecales tez wtedy (czy przy innej okazji kiedy ktos szukal
    kontaktow do portalu na blipie), ze edukujesz swoich czytelnikow i
    napiszesz jak pobierac dane kontaktowe do potrali z baz RIPE. jakos mi
    umknal ten artykul - sluzysz linkiem?

    : Żeby panel był bardziej
    : barwny, proponuję też kogoś z PR (nominuję koleżankę Konrada, p.
    : Malwinę, która zdaje się do perfekcji opanowała techniki nacisku na
    : "media" i straszenie sądem ;-)

    przekaze kolezance, ale obawiam sie ze godzina przy takim skladzie to
    moze byc duzo duzo za malo :)

    --
    sysadmin { kondi: schedule => 5pm, ensure => at_pub }


  • 5. Data: 2011-05-05 12:06:51
    Temat: Re: Obsluga incydentow - panel dyskusyjny
    Od: Andrzej Targosz <a...@g...com>

    Oj widze, ze panel jest rzeczywiscie potrzebny:) Zreszta takie bylo
    zalozenie, aby poprosic rowniez Piotrka jako przedstawiciela mediow.
    Podsumowujac djacie sie obaj zaprosic do opisania case study;-)
    Piotrek, z tego co rozmawialem z nim wczescniej, na konferencji
    bedzie.

    On 5 Maj, 10:41, konrad rzentarzewski <k...@r...net>
    wrote:
    > Art from [ k...@g...com ] ...
    >
    > : Co do meritum, o trudnościach w kontaktach z bezpiecznikami w
    > : niektórych firmach (na szczęście nie wszędzie tak jest) i celowo
    > : opóźnianych oświadczeniach oraz pełnych wzruszeń rozmowach z
    > : rzecznikami prasowymi z chęcią powiem 2 słowa.
    >
    > ztcp obiecales tez wtedy (czy przy innej okazji kiedy ktos szukal
    > kontaktow do portalu na blipie), ze edukujesz swoich czytelnikow i
    > napiszesz jak pobierac dane kontaktowe do potrali z baz RIPE. jakos mi
    > umknal ten artykul - sluzysz linkiem?
    >
    > : Żeby panel był bardziej
    > : barwny, proponuję też kogoś z PR (nominuję koleżankę Konrada, p.
    > : Malwinę, która zdaje się do perfekcji opanowała techniki nacisku na
    > : "media" i straszenie sądem ;-)
    >
    > przekaze kolezance, ale obawiam sie ze godzina przy takim skladzie to
    > moze byc duzo duzo za malo :)
    >
    > --
    >  sysadmin { kondi: schedule => 5pm, ensure => at_pub }

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: