  • 1. Data: 2011-05-05 11:58:51
    Temat: Pytania dot. inwentaryzacji
    Od: Icek <i...@d...pl>

    1. Kto ustalił, że najlepszym terminem na składanie danych
    inwentaryzacyjnych będzie 30 dni?

    2. czy dokonano jakichkolwiek obliczeń (szacunków) na bazie już
    posiadanych danych ? np. na podstawie ilości raportowanych abonentów
    oszacowano np. ilość węzłów i policzono ile potrwa wprowadzenie takich
    danych do systemu ?

    3. czy uwzględniono czas potrzebny na utworzenie aplikacji generującej
    już posiadane przez PT dane do wersji XML ?

    4. kto i z jakim upoważnieniem określił, że switchy połączonych ze sobą
    nie trzeba inwentaryzować (stanowią węzeł).? Na jakiej podstawie taka
    decyzja została podjęta i jaka jest pewność, że się to nie zmieni ?

    (przykład: http://www.forumszerokopasmowe.pl/forum/viewtopic.ph
    p?t=390)

    Czemu w wątku przedstawiciel UKE kwestionuje wyznaczony przez UKE termin
    ? Czy UKE już wie, że przesadziło z terminem ?

    Czy sugestia aby robić "po łebkach" przedstawiciela UKE nie naraża PT na
    karę ??

    Przykład: budynek, jeden budynek, 30 klatek. 10 miejsc z umieszczonymi
    przełącznikami. To 1 węzeł? Zgodnie z danymi z forum to można okroić
    raportowanie do 1 węzła. Kto podjął taką decyzję?

    Jak może to być jeden węzeł to 2 budynki (właściwie 1 budynek z przerwą
    pośrodku) to też 1 węzeł ?

    5.
    Przykładowe obliczenia:

    firma ma powiedzmy 10 tys abonentów. Prosta struktura. Przełączniki
    połączone są tylko światłowodami ze sobą. Jest ich tylko 625 sztuk.

    Zatrudniamy więc pracownika, który idzie. Otwiera szafę. Spisuje porty
    (zajęte, wolne), spisuje co to za urządzenie, spisuje adres, odczytuje
    GPS, zamyka szafę, spisuje protokół. Na taką czynność z dojazdem
    potrzebuje (optymistycznie, we Wrocławiu np. są korki) zajmuje mu 40
    minut. Spisanie natury zajmie mu więc 25 tys. minut. 416 godzin.
    Zakładając, że pracuje wydajnie 6,5 godziny na dzień roboczy to zajmie
    mu to 64 dni robocze czyli około 3,2 miesiąca. Zakładam, że PT kupił mu
    samochód, laptopa do wprowadzania danych, pracownik jest przeszkolony,
    PT ma do niego zaufanie, dał wszystkie klucze do wszystkich urządzeń,
    pomieszczeń itp.

    W tym samym czasie dział IT zabiera się za projektowanie bazy danych do
    inwentaryzacji (PT działa przyszłościowo i wie, że za rok będzie
    powtórka z rozrywki). Dział IT projektuje baze, zaczyna klikać kod.
    Oszacowany czas działu IT na przygotowanie oprogramowania i wykrycie
    błędów: 1008 rbh.

    Czas podobny. Spisywacz przełączników będzie w podobnym czasie miał dane
    jak dział IT przygotuje środowisko jego pracy.

    Czas i koszt? Wyższy niż 20 dni roboczych przewidzianych przez UKE (a z
    uwzględnieniem świąt wielkiej nocy i długiego weekendu majowego to już
    wogóle dramat).

    Koszt wykształconego pracownika serwisu we Wrocławiu: netto 4000
    złotych. Koszt brutto dla pracodawcy z uwzględnieniem urlopu i innych
    praw pracowniczych 14000 zł

    Koszt dewelopera IT 10 tys. złotych. Koszt dla pracodawcy: 21 tys. złotych.

    Aby zatem w takiej wielkości firmie przeprowadzić inwentaryzację
    potrzeba 126 tys. kosztów związanych z rozwojem oprogramowania oraz 84
    tys. związane z istnieniem spisywaczy i wklepywaczy.

    PYtanie: czy ktoś obliczał ile inwentaryzacja będzie kosztować i czy
    koszty inwentaryzacji będą niższe niż korzyści płynące z inwentaryzacji ?

    6. Jaka została przewidziana procedura na wypadek spóźnienia lub
    samoświadomości PT, że nie da rady wykonać pracy w czasie miesiąca,
    wyrażonej prośbą o przesunięcie terminu ?

    7. Jaki procent z PT deklarujących powyżej 1000 abonentów zmieścił się w
    wyznaczonym miesięcznym terminie ?

    8. czy TPSA, NETIA, internetia, Crowley, ATM, GTS, dialog, WCSS, NASK,
    TASK, Gmina Wrocław już wywiązały się ze swojego obowiązku ? Czy zrobiły
    to w terminie ? Jaki był dla nich przewidziany termin ?

    Zgodnie z Państwa informacją liczę, że odpowiedź na każde z powyższych
    pytań zostanie udzielona na forum. Profilaktycznie aby poddać pod
    dyskusję pytania publikuję niniejszą prośbę na p.i.polip, ustawiam DW do
    Pani Prezes coby nie przegapiła wątku.

    Wydaje mi się, że całą ta inwentaryzacja to bardzo dobry pomysł. Jednak
    wykonanie jak zwykle - po polsku czyli będzie beznadziejne i niemiarodajne.

    Pozdrawiam

    Icek

  • 2. Data: 2011-05-05 12:06:10
    Temat: Re: Pytania dot. inwentaryzacji
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy sugestia aby robić "po łebkach" przedstawiciela UKE nie naraża PT na
    > karę ??

    oczywiscie, ze naraza
    masz zrobic zgodnie z wezwaniem, a nie sugestiami, dlatego poprosilem
    pisemnie o "sugestie" na pismie i czekam :)
    co lepsze, sugestie roznia sie w zaleznosci od pracownika
    jeden mowi tak, za chwile inny wytrzeszcza oczy na takie sugestie

    > 6. Jaka została przewidziana procedura na wypadek spóźnienia lub
    > samoświadomości PT, że nie da rady wykonać pracy w czasie miesiąca,
    > wyrażonej prośbą o przesunięcie terminu ?

    poczytaj prawo telekomunikacyjne, sankcja jest jasna

  • 3. Data: 2011-05-05 12:11:12
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-05 14:06, brum pisze:

> [...]
    > co lepsze, sugestie roznia sie w zaleznosci od pracownika
    > jeden mowi tak, za chwile inny wytrzeszcza oczy na takie sugestie

    no właśnie dlatego piszę bo staramy się zebrać te dane jakoś do kupy.
    Analizujemy wszystkie warianty i mam wrażenie, że coś tu nie halo.

    > poczytaj prawo telekomunikacyjne, sankcja jest jasna

    to ja wiem. 3% i już. Liczyłem, że UKE ma już na to jakąś procedurę. Że
    każdy PT określi się w ile da radę się zinwentaryzować i po kłopocie.

    Icek

  • 4. Data: 2011-05-05 12:15:47
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > to ja wiem. 3% i już. Liczyłem, że UKE ma już na to jakąś procedurę. Że
    > każdy PT określi się w ile da radę się zinwentaryzować i po kłopocie.

    nikt nie poda Ci planow kontroli, ani przewidzianych kar
    nie nalezy tez liczyc w tym zakresie na jakies ulgi, dlatego w pewnym
    momencie, po otrzymaniu ilus tam informacji, doszedlem do jedynie slusznego
    wniosku: zrobic wszystko w terminie i zgodnie z wezwaniem, nie poprawiajac
    czyichs bledow w mysleniu i wykonaniu

  • 5. Data: 2011-05-05 19:28:05
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-05 13:58, Icek pisze:

    Stanowisko UKE:

    "TROLLINGU NIE WYSTAWIAMY NA FORUM A PANA MAIL DO TAKICH MOŻNA
    ZAKALSYFIKOWAĆ."

    Zmuszony jestem sam ją opublikować. W ten sposób zostałem pieniaczem i
    trolem. Odpowiedzi UKE z Capsem ;), mój ew komentarz w nawiasie.

    > 1. Kto ustalił, że najlepszym terminem na składanie danych
    > inwentaryzacyjnych będzie 30 dni?

    USTAWODAWCA

> [...]
    > posiadanych danych ? np. na podstawie ilości raportowanych abonentów
    > oszacowano np. ilość węzłów i policzono ile potrwa wprowadzenie takich

    NA PEWNO BARDZO DŁUGO DLA TYCH PT KTÓRZY NIE CZYTAJĄ WEZWANIA ANI
    INSTRUKCJI LUB KFS. JAK SIĘ PRZECZYTA I ZROZUMIE ZAMIAST SKUPIAĆ SIĘ NAD
    TYM DLACZEGO SIĘ NIE DA LUB
    WYPISYWAĆ SKARGI DO WSZYTKICH ŚWIĘTYCH TO W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW
    OKAZUJE SIĘ ŻE NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY.

    (odpowiedź jak przystało na urzędnika Państwowego: na temat. I taki
    urzędnik instruuje mnie abym czytał ze zrozumieniem. Ehh)

    > 3. czy uwzględniono czas potrzebny na utworzenie aplikacji generującej
    > już posiadane przez PT dane do wersji XML ?

    NIE BO NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU. JEST KILKA ALTERNETYWNCYH METOD
    PRZYGOTOWANIA DANYCH ALE TRZEBA WPIERW PRZECZYTAĆ WEZWANIE I NAJLEPIEJ
    INSTRUKCJĘ CHOĆBY OGLNĄ I ZROZUMIEĆ.

> [...]
    > nie trzeba inwentaryzować (stanowią węzeł).? Na jakiej podstawie taka
    > decyzja została podjęta i jaka jest pewność, że się to nie zmieni ?

    ODPOWIEDŹ NA FORUM JEST STANOWIESKIEM UKE.

    (ciekawe co na to KPA)

    > Czemu w wątku przedstawiciel UKE kwestionuje wyznaczony przez UKE termin
    > ? Czy UKE już wie, że przesadziło z terminem ?

    NIE MA TAM TEKIEJ INFORMACJI. TO PANA KONFABULACJA. OKREŚLAMY ROZSĄDNE
    MOŻLIWOŚCI JAKIE MA PREDSIĘBIORCA W RAMACH ROZPORZĄDZENIA I TO ON WYBIERA.

    (w zacytowanym linku czytamy m.in. "Z uwagi na czas niezbędny do
    przygotowania danych wydaje się że najlepszym rozwiązaniem będzie
    przyjęcie wariantu 1". UKE jednak zdaje sobie sprawę, że w 30 dni nie da
    się wykonać pracy i zaleca wariant "po łebkach". Zgodny ze stanowiskiem
    na forum, niezgodny z wytycznymi do inwentaryzacji).

    > Czy sugestia aby robić "po łebkach" przedstawiciela UKE nie naraża PT na
    > karę ??

    NIE SUGERUJEMY ABY ROBIĆ PO ŁEBKACH. TO PANA KONFABULCAJCA. STARAMY SIĘ
    POMÓC PT W SPEŁNIENIU OBOWIĄZKU PRZY RACJONALNIE NISKIM OBCIĄŻENIU.
    JEŚLI PAN CHCE TO MOŻE PAN
    OCZYWIŚCIE BYĆ BARDZIEJ SZCZEGÓŁOWY I SPISYWAĆ KAŻDY KABEL MIEDZIANY W
    DOSTĘPIE I KAŻĄ MUFĘ. MY TEGO JEDNAK NIE OCZEKUJEMY ANI NIE WYMAGAMY A
    SUGEROWANIE TEGO INNYM TO TROLING.

    (sugerujecie Panowie wskazując jako najlepszą drogę tą najkrótszą bo
    termin goni.)

    > Przykład: budynek, jeden budynek, 30 klatek. 10 miejsc z umieszczonymi
    > przełącznikami. To 1 węzeł? Zgodnie z danymi z forum to można okroić
    > raportowanie do 1 węzła. Kto podjął taką decyzję?

    JEŚLI PRZEŁĄCZNIKI SĄ POŁĄCZONE PO UTP A NIE PO SWIATŁOWODZIE TO MOŻE
    TO BYĆ TRAKTOWANE JAKO ZASIĘG JEDNEGO WĘZŁA. TAKĄ INTERPRETACJĘ
    PRZYJELIŚMY NA PODSTAWIE
    ROZPORZĄDZENIA I KONSULTACJI Z OSOBAMI KTÓRE PISAŁY ROZPORZĄDZENIE.

    PROPONUJĘ PRZECZYTAĆ JEDNAK INSTRUKCJE I KFS. TO JEST JAKO ZASIĘG
    JEDNEGO WĘZŁĄ A NIE MUSI BYĆ TO JEDEN WĘZEŁ. SKORO DWA BUDYNKI MJAĄ TEN
    SAM ADRES TO GDZIE PAN WIEDZI PROBLEM?

    (jak zwykle w polsce. Dobre prawo to takie, które można interpretować.
    Raz tak a drugi raz inaczej. Cieszymy się, że wszystko zależy od
    interpretacji. Proszę zatem o przesłanie do mnie poleconym zbioru
    interpretacji)

> [...]
    > potrzebuje (optymistycznie, we Wrocławiu np. są korki) zajmuje mu 40
    > minut. Spisanie natury zajmie mu więc 25 tys. minut. 416 godzin.

    CHYBA JEST PAN EKONOMISTĄ ALBO PRAWNIKIEM SZUKAJĄCYM UZNANIA NA POLIPIE
    BO NA SIECI TELEKOM TO RACZEJ SIĘ PAN NIE ZNA ALBO UDAJE PAN ŻE SIĘ
    KOMPLETNIE NIE ZNA. KTO PANU KAŻE JEŻDIĆ NA SZAFY SPISYWAĆ LICZBĘ PORTÓW
    I ADRES NA MIEJSCU? JEŚLI NIE WIE PAN POD JAKIM ADRESEM JEST WĘZEŁ TO
    JAK PAN TEM TRAFI? NIE LEPIEJ ZDALNIE SIĘ
    ZALOGOWAĆ I ZRZUCIĆ DANE NA DYSK ZAMIAST SZTUCZNIE GENEROWAĆ PRACĘ DLA
    PRACOWNIKA? PO CO PANU GPS SKORO JEST ADRES? CZYTAŁ PAN KFS CZY TYLKO
    JEDEN WĄTEK ?

    (i tu jest sedno sprawy. Aby uzyskać informację o klientach z podziałem
    na szybkości, konsumentów, przedsiębiorców oraz lokalizację przełącznika
    zgodnie z definicją Pana z UKE trzeba się tylko na niego zalogować!!!
    Prosiłem o tajną komendę jaką trzeba wpisać aby przełącznik takie coś z
    siebie wyrzucił)

    > PYtanie: czy ktoś obliczał ile inwentaryzacja będzie kosztować i czy
    > koszty inwentaryzacji będą niższe niż korzyści płynące z inwentaryzacji ?

    SPOSÓB INWENTARYZACJI PRZEDSTAWIONY PRZEZ PANA TO CHYBA NAJGORSZY Z
    MOŻLIWYCH I NAJDROŻSZY. NIKT PANU NIE ZABRONI TAK ROBIĆ ALE MOŻNA TO
    ZROBIĆ ZA UŁAMEK KWOTY JAKĄ
    PAN PODAŁ. TRZEBA TYLKO PRZECZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM I CHCIEĆ ZROZUMIEĆ.

    (jak zwykle, urzędnik wie lepiej jaki jest sens pytanie i odpowiada na
    pytanie. Jak mnie to denerwuje, że zatrudnia się rzeczników prasowych
    zamiast osoby z kompetencjami)

    > 6. Jaka została przewidziana procedura na wypadek spóźnienia lub
    > samoświadomości PT, że nie da rady wykonać pracy w czasie miesiąca,
    > wyrażonej prośbą o przesunięcie terminu ?

    OPISANA JEST NA KONCU WEZWANIA

    > 7. Jaki procent z PT deklarujących powyżej 1000 abonentów zmieścił się w
    > wyznaczonym miesięcznym terminie ?

    TAKICH DANYCH NIE UDOSTĄPNIAMY. MOGĘ PANU JEDYNIE NAPISAĆ ŻE NIE JEST MI
    ZNANY PRZYPADEK NIEDOSTARCZENIA DANYCH PRZEZ NAJWIĘKSZYCH PT.

    > 8. czy TPSA, NETIA, internetia, Crowley, ATM, GTS, dialog, WCSS, NASK,
    > TASK, Gmina Wrocław już wywiązały się ze swojego obowiązku ? Czy zrobiły
    > to w terminie ? Jaki był dla nich przewidziany termin ?

    TAKI SAM JAK DLA WSZYTKICH. 30 DNI. TAK WYWIĄZALI SIĘ TYLKO, ŻE ONI
    CZYTAJĄ WEZWANIE I INSTRUKCJĘ A DOPIERO POTEM DZIAŁAJĄ ZAMIAST TRACIĆ
    CZAS NA ROBIENIE NIKOMU NIEPOTRZEBNYCH WYLICZANEK I SKUPIANIU SIĘ PRZEZ
    30 DNI NA TYM DLACZEGO NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ A POTEM SZUKANIU WYMÓWEK.

    (to jest najlepsze)

    Icek

  • 6. Data: 2011-05-05 19:38:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Icek,

    Thursday, May 5, 2011, 9:28:05 PM, you wrote:

    [...]

    > TROLLINGU NIE WYSTAWIAMY NA FORUM A PANA MAIL DO TAKICH MOŻNA
    > ZAKALSYFIKOWAĆ.

    > (to jest najlepsze)

    Ten urzędas naprawdę wszystko z siebie wywrzeszczał Capsem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-05-05 20:22:57
    Od: sqniC <s...@n...spam.gmail.com>

    W dniu 2011-05-05 21:28, Icek pisze:
    > W dniu 2011-05-05 13:58, Icek pisze:
    >
    > Stanowisko UKE:
    >
    > "TROLLINGU NIE WYSTAWIAMY NA FORUM A PANA MAIL DO TAKICH MOŻNA
    > ZAKALSYFIKOWAĆ."

    Heh..az mi sie cytat z Misia przypomnial :)

    "Cholera jasna! Won mi tu stąd, jeden z drugim! Będzie mi tu kłaki
    rozrzucał! Panie! Tu nie jest salon damsko-męski! Tu jest kiosk RUCH-u!
    Ja... Ja tu mięso mam!"

    pozdr./seba

  • 8. Data: 2011-05-06 05:22:40
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > TYM DLACZEGO SIĘ NIE DA LUB
    > WYPISYWAĆ SKARGI DO WSZYTKICH ŚWIĘTYCH TO W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW OKAZUJE

    jak sie przeczyta i zrozumie wszystkie dokumenty, to wniosek jest jasny:
    niechlujstwo i brak logiki
    i to jest zasadniczy problem, a nie samo wezwanie
    jezeli duzi operatorzy dostarczaja wszystko bez szemrania, to znaczy, ze juz
    dawno zrozumieli, jak to dziala, a dziala tak: ma byc zgodnie z przepisami i
    bez sensu
    zycze dalszego dobrego samopoczucia :)

  • 9. Data: 2011-05-06 06:17:20
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-05-06 07:22, brum pisze:

    > jezeli duzi operatorzy dostarczaja wszystko bez szemrania, to znaczy, ze juz
    > dawno zrozumieli, jak to dziala, a dziala tak: ma byc zgodnie z przepisami i
    > bez sensu

    Dokładnie. Praca w korporacji polega głównie na karmieniu swoimi
    działaniami *systemu* . Czy to ma jakiś sens czy nie - jest zupełnie
    nieistotne, bo jak zaczynasz się zastanawiać i dociekać - odpadasz.

    BTW, pogłoski/teorie pojawiające się tu i ówdzie, jakoby 'wielcy' byli
    wcześniej uprzedzeni i doskonale przygotowani do akcji - moim zdaniem
    można między bajki włożyć. Korporacje zrobiły j/w - zgodnie z
    przepisami. Kropka.

    --
    Ślązak

  • 10. Data: 2011-05-06 07:05:21
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Hello Icek,
    >
    > Thursday, May 5, 2011, 9:28:05 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ten urzędas naprawdę wszystko z siebie wywrzeszczał Capsem?

    ctrl c-v

    Mnie najbardziej uraził fakt, że zadaje naprawdę konkretne pytania. I
    tam gdzie konkretnie pytam to dostaję obraźliwe odpowiedzi.

    A problem z inwentaryzacją wykryłem wczoraj po rozmowie z Panią Prezes.
    CHodzi o to, że UKE nie przewidziało, że mogą być operatorzy niemałych
    rozmiarów, którzy nie mają inwentaryzacji.

    Bo czas 30 dni jest dobry aby dostosować posiadane dane do wymagań UKE
    ale to już za mało aby dokonać inwentaryzacji.

    Icek