  • 1. Data: 2016-10-15 18:22:28
    Temat: Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
    Od: daniuek <d...@o...pl>

    Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime
    np na 23 stopnie ?

  • 2. Data: 2016-10-15 20:34:41
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2016 18:22:28 +0200, daniuek napisał(a):

    > Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime
    > np na 23 stopnie ?

    To zależy. FF mk2 TDCI 1,6 i 1,8 potrafią nie nagrzać się nigdy. Wystarczy
    -10 i jazda w korku - silnik nie osiąga nominalnej temperatury pracy, a z
    nawiewów leci chłodne powietrze. Teraz też wielkiego szału nie ma, ale po
    kilku kilometrach jazdy w mieście jest ciepło. Dużo lepiej jest na trasie:
    więcej ciepła z silnika i lepszy przepływ powietrza przez kabinę. Testowane
    na kilku egzemplarzach z roczników 2007 - 2010: ten typ tak ma.
    Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
    focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
    gorąco.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2016-10-15 20:38:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-10-15 18:22, daniuek wrote:
    > Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime
    > np na 23 stopnie ?

    kazdy po innym

    masz tu milion zmiennych jak np: temperatura na zewnatrz, pojemnosc
    silnika, sprawnosc silnika, rodzaj paliwa, termostat, odpowietrzenie,
    wielkosc kabiny, czy samochod stoi czy jedzie itp itd

    z grubsza, na oko i bez dalszych szczegolow moza zalozyc ze sprawny
    samochod przy obecnych temperaturach zacznie dmuchac na cieplo po kilku
    (2-4) kilometrach jazdy

  • 4. Data: 2016-10-15 21:55:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 20:34, P.B. pisze:

> [...]
    > więcej ciepła z silnika i lepszy przepływ powietrza przez kabinę. Testowane
    > na kilku egzemplarzach z roczników 2007 - 2010: ten typ tak ma.

    Bo Ford gówno wort. ;)

    > Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
    > focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
    > gorąco.

    Berlingo i inne auta z dieslem hdi, mają z reguły dogrzewacz elektryczny
    kabiny. W starszych modelach, jest to blok z 4-ema świecami żarowymi,
    nagrzewający płyn w małym obiegu. W nowszych, jest to elektryczna
    grzałka w obudowie wentylatora kabiny.
    Ford o takim rozwiązaniu nie pomyślał. Przynajmniej w F2.

    P.s. znam jeden przypadek samodzielnego domontowania tego dogrzewacza z
    wczesnych hdi, w takim Focusie. Działa dość skutecznie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2016-10-16 00:51:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin "Kenickie" Mydlak pisze tak:

> [...]
    >
    > P.s. znam jeden przypadek samodzielnego domontowania tego
    > dogrzewacza z wczesnych hdi, w takim Focusie. Działa dość

    Jaką moc ma alternator w takich modelach? ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-10-16 08:44:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > P.s. znam jeden przypadek samodzielnego domontowania tego dogrzewacza z
    > wczesnych hdi, w takim Focusie. Działa dość skutecznie.

    czy w każdym citroenie (picasso) jest miejsce i wiązka do elektrycznego
    podgrzewacza? Mam picasso i kupiłem oryginalny podgrzewacz elektryczny,
    znaczy taką ramkę jak pół kartki A4. Nie bardzo mi się chce grzebać na
    ślepo, rozbierać pół auta żeby sprawdzić że mój model niema miejsca na
    elekttryczną nagrzewnice
    ToMasz

    Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż nic

  • 7. Data: 2016-10-16 09:23:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-10-2016 o 20:34, P.B. pisze:

> [...]
    > Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
    > focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się

    Pewnie ma grzałkę w układzie.
    Duster 1.5 dci chyba ma podobnie, bo nagrzewa się dość szybko.

  • 8. Data: 2016-10-16 10:53:17
    Od: Przemeq <p...@i...eu>

    Wszystkie silniki 1.5 dci czy w thali, clio, megane, scenik, daci.
    Maja podgrzewacz w układzie chłodzenia 3 świece żarowe wkręcone w układ.
    ale i tak ciepełko w zimę przy mrozie po 2-3 km jazdy.

    Przemeq

  • 9. Data: 2016-10-16 12:33:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 08:44 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > Ps to to ma 120W, więc wiele nie pogrzeje, ale lepszy rydz niż nic

    W moim (2.0 HDI) podgrzewacz elektryczny ma 1,8KW. Może zgubiłeś jedno
    zero?

    TG

  • 10. Data: 2016-10-16 12:35:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 18:22 daniuek <d...@o...pl> pisze:

    > Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku jak wlaczycie klime
    > np na 23 stopnie ?

    W mojej cytrynie po 3-4 min leci ciepłe powietrze. W największe mrozy może
    po 5min. Bez znaczenia czy jadę czy stoję w korku.

    TG