  • 11. Data: 2016-10-16 12:50:08
    Temat: Re: Po jakim czasie nagrzewa sie wam samochod w srodku?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 12:35 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > W mojej cytrynie po 3-4 min leci ciepłe powietrze. W największe mrozy
    > może po 5min. Bez znaczenia czy jadę czy stoję w korku.
    >
    > TG

    Jest jeszcze ciekawe zjawisko o którym warto wspomnieć. Mój HDI ma
    "mokrego fap'a" - wypala się bez względu na warunki jazdy i temp. silnika.
    Może tak działać bo przed wypalaniem sterownik ma możliwość podniesienia
    temp. spalin - robi to na dwa sposoby:
    1. zwiększa obciążenie silnika/alternatora (min . odpalając ogrzewanie
    lusterek, ogrzewanie tylnej szyby)
    2. robi dodatkowy wtrysk paliwa
    Po przerwanym procesie wypalania (po zgaszeniu silnika) procedura jest
    wznawiana po kolejnym uruchomieniu. W związku z tym często się zdarza w
    zimie, że dosłownie chwilę po porannym uruchomieniu z nawiewów leci gorące
    powietrze - wznowiony został właśnie przerwany poprzedniego dnia proces
    regeneracji fap'a.

    TG

  • 12. Data: 2016-10-16 13:05:15
    Od: daniuek <d...@o...pl>

    a w benzynach jak macie ?

  • 13. Data: 2016-10-16 14:05:26
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 października 2016 20:38:02 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:

    > To zależy. FF mk2 TDCI 1,6 i 1,8 potrafią nie nagrzać się nigdy. Wystarczy
    > -10 i jazda w korku - silnik nie osiąga nominalnej temperatury pracy, a z
    > nawiewów leci chłodne powietrze. Teraz też wielkiego szału nie ma, ale po
    > kilku kilometrach jazdy w mieście jest ciepło. Dużo lepiej jest na trasie:
    > więcej ciepła z silnika i lepszy przepływ powietrza przez kabinę. Testowane
    > na kilku egzemplarzach z roczników 2007 - 2010: ten typ tak ma.
    > Dla odmiany Citroen berlingo z 1,6HDI (czyli ten sam silnik, co 1,6TDCI w
    > focusie) po kilometrze już dmucha ciepłym, po dwóch, trzech robi się
> [...]
    Od startu do chwili kiedy sie sciąga czapke i jest akuratnie ciepło w uszy - 10-12
    minut przy mrozie -10.
    Ostatnio przy temperaturze około 2-3 stopni jechałem około 6 minut zanim z nawiewu
    szło ciepłe powietrze.

    No i nie włączanie nawiewu jak silnik zimny deczko przyspiesza ten cykl.

    I kolejna uwaga:
    To że wskaźnik temperatury doszedł do tych 90stopni nie oznacza ze caly silnik
    osiagnal temperature nominalna. Spora jego czesc dalej jest zimna i katownaie go
    wtedy nie wychodzi mu na zdrowie.

  • 14. Data: 2016-10-16 14:24:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > W moim (2.0 HDI) podgrzewacz elektryczny ma 1,8KW. Może zgubiłeś
    > jedno zero?

    1800W / 14v = 128A

    łał

    alternator chyba jest 150A czy większy?

    podgrzewacz pewnie nie chodzi non stop.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 15. Data: 2016-10-16 14:53:49
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2016 14:24:43 +0200, PiteR napisał(a):

    > 1800W / 14v = 128A
    >
    > łał
    >
    > alternator chyba jest 150A czy większy?
    >
    > podgrzewacz pewnie nie chodzi non stop.

    Podgrzewacz działa tylko przez krótki czas po uruchomieniu - bilans prądu
    nie musi być dodatni.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 16. Data: 2016-10-16 15:01:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 14:24 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > 1800W / 14v = 128A
    >
    > łał
    >
    > alternator chyba jest 150A czy większy?
    >
    > podgrzewacz pewnie nie chodzi non stop.

    Alternator 230A. Podgrzewacz chodzi do czasu osiągnięcia temp. zadanej. Ma
    z tego co pamiętam 6 trybów (sekcji) pracy załączanych wg jakiegoś
    algorytmu. Max moc pewnie występuje sporadycznie.
    Nie startuje na słabym lub rozładowanym akumulatorze - zgłaszałem kiedyś
    usterkę pt. "brak grzania" na gwarancji - kumaty (o dziwo :-) ) mechanik w
    ASO sensownie mi to wytłumaczył.

    TG

  • 17. Data: 2016-10-16 15:11:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-16 o 13:05, daniuek pisze:
    > a w benzynach jak macie ?

    Zależy od paliwa. Albo po 95 albo po 98 sekundach.

  • 18. Data: 2016-10-16 15:23:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]
    > - zgłaszałem kiedyś usterkę pt. "brak grzania" na gwarancji -
    > kumaty (o dziwo :-) ) mechanik w ASO sensownie mi to wytłumaczył.

    zazdraszczam ;)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 19. Data: 2016-10-16 15:26:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 15:01 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]

    Dołóż do tego:
    - wspomaganie elektryczne - 80-120A
    - świece żarowe - 80-100A
    - ogrzewanie lusterek, szyby, foteli - strzelam - kolejne 80A
    - pompa wtryskowa i wtryski - strzelam - 30A
    - światła, radio, nawigacja, ładowarki - 30A
    - inne sterowniki - 100A (abs, esp, poduchy, klimatyzacja, elektrozawory,
    el. szyby, wycieraczki)

    Trzeba niezłego kontrolera aby to wszystko ogarnąć i zapewnić jednoczesne
    działanie. Przy bilansie ujemnym (nie starcza alternatora) buforem jest
    aku. Jak aku słaby komputer decyduje co w danej chwili jest niezbędne.
    Miałem słaby akumulator i przestało mi działać ogrzewanie elektryczne (nie
    było charakterystycznego cykania). Wymiana akumulatora "naprawiła"
    ogrzewanie.

    Jak się podłączy narzędziem diagnostycznym do cytryny - w ustawieniach
    rożnych sterowników są hasła typu: "strategia komfortu cieplnego",
    "strategia ogrzewania", "strefa klimatyczna" itp. W zależności od ustawień
    sterownik może zapewnić max komfort kosztem np. spalania. W zależności od
    kraju przeznaczenia ustawienia te mają różne wartości. W przypadku auta
    kupionego od handlarza warto się zainteresować jaki był docelowy kraj
    przeznaczenia - może się okazać, że mamy auto po Hiszpanie lub Francuzie i
    ustawiony zakres klimatyczny +5 - +35.
    Wtedy ogrzewanie w zimie słabo działa :-)

    TG

  • 20. Data: 2016-10-16 15:31:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2016 o 15:23 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > zazdraszczam ;)

    No fakt, kumaty mechanik w ASO to rarytas :-)

    Co do podgrzewacza - mają to inne marki.
    Miałem to samo (moc 1,5 lub 1,8KW) w Grand Scenicu z ulubionej stajni
    Cavallino - Renault :-)

    TG