  • 1. Data: 2009-10-24 00:59:58
    Temat: Pobór prądu z Vc z HD44780
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Czołem,

    Szukałem, ale jakoś znaleźć nie mogę. Ile prądu pobiera typowy wyświetlacz
    oparty na HD44780 z pinu Vc (pin 3 - regulacja kontrastu)? Chcę tam wrzucić
    MCP4019 (tam jest drabinka pięciu rezystorów 1k, więc sama z siebie bierze
    1mA) i nie wiem czy max 2.5mA wystarczy.

    Pozdr.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 2. Data: 2009-10-24 18:04:13
    Temat: Re: Pobór prądu z Vc z HD44780
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Szukałem, ale jakoś znaleźć nie mogę. Ile prądu pobiera typowy wyświetlacz
    > oparty na HD44780 z pinu Vc (pin 3 - regulacja kontrastu)?

    Myślisz, że wszystkie wyświetlacze oparte o ten sterownik potrzebują
    jednakowego prądu do sterowania kontrastem?

  • 3. Data: 2009-10-26 02:17:36
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Zbych <z...@o...pl> wrote:

    > Myślisz, że wszystkie wyświetlacze oparte o ten sterownik potrzebują
    > jednakowego prądu do sterowania kontrastem?

    Podejrzewam że jest jakiś rząd wielkości, w końcu zasada działania jest jedna.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 4. Data: 2009-10-26 17:54:44
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Podejrzewam że jest jakiś rząd wielkości, w końcu zasada działania jest jedna.

    Ten prąd mocno zależy od powierzchni wyświetlacza.
    Może być poniżej 1mA przy malutkich wyświetlaczach 2x16, a przy dużych
    4x20 sięga kilku(nastu) mA.

  • 5. Data: 2009-11-02 11:51:37
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Zbych <z...@o...pl> wrote:

    > Ten prąd mocno zależy od powierzchni wyświetlacza.
    > Może być poniżej 1mA przy malutkich wyświetlaczach 2x16, a przy dużych
    > 4x20 sięga kilku(nastu) mA.

    Mam malutki 2x16. Dzięki :)

    --
    http://www.gophi.pl/