  • 1. Data: 2011-01-27 21:13:03
    Temat: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakimś A/D w celu liczenia mocy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy znajdzie się jakiś gotowiec w cenie ~10E max który jest w stanie
    zmierzyć prąd 0-10A i napięcie zmienne 0-230V wyprowadzając wynik w
    postaci cyfrowej *osobno* dla obydwu wartości i na tyle szybki abym był
    w stanie liczyc "całkę" mocy recznie? Nie interesują mnie gotowce
    wyprowadzające moc, chcę mieć wartości chwilowe przynajmniej
    kilkadziesiąt na okres.

    Ewentualnie: czy znajdę jakiś maly uC z dwoma różnicowymi wejściami A/D
    ok. 10bit i ze zintegrowanym wzmacniaczem? Wymagany UART, mnożenie i nic
    więcej. Idelanie AVR/ARM.

  • 2. Data: 2011-01-28 07:19:54
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    W dniu 27.01.2011 22:13, Sebastian Biały pisze:
    > Ewentualnie: czy znajdę jakiś maly uC z dwoma różnicowymi wejściami A/D
    > ok. 10bit i ze zintegrowanym wzmacniaczem? Wymagany UART, mnożenie i nic
    > więcej. Idelanie AVR/ARM.

    Wybierz sobie:
    http://www.atmel.com/dyn/products/param_table.asp?fa
    mily_id=607&OrderBy=part_no&Direction=ASC

  • 3. Data: 2011-01-28 08:10:32
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > 10bit i ze zintegrowanym wzmacniaczem? Wymagany UART, mnożenie i nic więcej.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc 'gotowiec'
    http://www.analog.com/en/analog-to-digital-converter
    s/energy-measurement/products/index.html
    Wiele z tych układów pozwalają na odczyt Irms, Vrms poza Watt i VA. Może
    wystarczy?
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2011-01-28 10:41:34
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    http://focus.ti.com/lit/an/slaa391/slaa391.pdf

  • 5. Data: 2011-01-28 10:55:07
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Czy znajdzie się jakiś gotowiec w cenie ~10E max który jest w stanie
    > zmierzyć prąd 0-10A i napięcie zmienne 0-230V wyprowadzając wynik w

    Musisz go sobie wyrzeźbić
    Jakoś napięcie trzeba obniżyć , prąd zamienić na napięcie.
    Potem to "bylejaki" procesor wystarczy

  • 6. Data: 2011-01-28 20:12:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ewentualnie: czy znajdę jakiś maly uC z dwoma różnicowymi wejściami A/D
    > ok. 10bit i ze zintegrowanym wzmacniaczem? Wymagany UART, mnożenie i nic
    > więcej. Idelanie AVR/ARM.

    ADuC816 przykładowo? Niby 51-ka, nie wiem czy wystarczająco szybka (pod
    każdym względem) do Twoich celów, ale zapewniam Cię, że przetworniki ma
    cacy :)

    Miłego.
    Irek.N.