  • 1. Data: 2011-07-16 14:20:37
    Temat: Podnośnik kolumnowy do garazu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuje grzebać pod samochodem czasem. Kanał odpada - płyta
    fundamentowa. Pozostaje podnośnik kolumnowy.

    Zerkam na internecie, ale nie widzę czegoś co ma parametry:

    a) podnosi *tylko* na około 1m

    b) mieści się w przeciętnym ciasnym garażu.

    c) Nie ma, lub ma niewielką belkę poprzeczną. Idealnie gdyby była
    "zatapialna" w wylewkę.

    Czy ktoś widzial takie skrócone podnośniki? Ewentualnie - ile trzeba
    szerokości garażu i ile wysokości aby wsadzić coś normalnego?

    W grę wchodzi podoszenie samochodów osobowych i to raczej żadko. To nie
    warszatat tylko sam dla siebie potrzebuje.

  • 2. Data: 2011-07-16 18:44:12
    Temat: Re: Podnośnik kolumnowy do garazu
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > W grę wchodzi podoszenie samochodów osobowych i to raczej żadko. To nie
    > warszatat tylko sam dla siebie potrzebuje.

    takie podnośniki podlegają już pod Urząd Dozoru Technicznego, taka mała
    ciekawostka.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-16 19:41:51
    Temat: Re: Podno?nik kolumnowy do garazu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-16 18:44, Jacek wrote:
    > takie podno?niki podlegaj? ju? pod Urz?d Dozoru Technicznego, taka ma?a
    > ciekawostka.

    Czy jestes pewny że dotyczy to prywatnych włascicieli *nie* prowadzących
    działalności ani *nie* zatudniających pracowników? Pytam, bo wlasnie z
    taką opinia się spotkalem choć nie z urzędu.

  • 4. Data: 2011-07-16 20:48:07
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Czy jestes pewny że dotyczy to prywatnych włascicieli *nie* prowadzących
    > działalności ani *nie* zatudniających pracowników? Pytam, bo wlasnie z
    > taką opinia się spotkalem choć nie z urzędu.

    Powinieneś mieć tylko książkę przeglądów/napraw gdyby Ci się samochód na
    głowę zwalił.
    Dźwigniki samochodowe do 2,5 T nie podlegają pod DT.

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-07-16 21:47:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-16 20:48, Czarek Daniluk wrote:
    > Dźwigniki samochodowe do 2,5 T nie podlegają pod DT.

    Dalej jednak nie wiem czy są takie mieszczące się w garażu o szerokości
    3m i wysokości 2.5m.

  • 6. Data: 2011-07-16 21:59:02
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    > Dalej jednak nie wiem czy są takie mieszczące się w garażu o szerokości 3m
    > i wysokości 2.5m.

    w warsztacie który odwiedzam są tak wąsko rozstawione, ze osobowym ledwo
    przejeżdzam miedzy kolunami.
    Co do głebokości, musiałbyś usadowić je troche głebiej chyba.
    Wpisz w google "wyposażenie warsztatów samochodowych" i tam pytaj o
    konkretne parametry.
    Typowy Kowalski z PMS nie ma takiego bajeru w swoim garażu o jakim Ty
    marzysz :)

    Jacek

  • 7. Data: 2011-07-16 22:21:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-16 20:48, Czarek Daniluk wrote:
    > Powinieneś mieć tylko książkę przeglądów/napraw gdyby Ci się samochód na
    > głowę zwalił.

    Wtedy to raczej książka nie będzie mu już potrzebna.

    Piotrek

  • 8. Data: 2011-07-16 22:24:49
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Dalej jednak nie wiem czy są takie mieszczące się w garażu o szerokości
    > 3m i wysokości 2.5m.

    Sądziłeś, że o tym się dowiesz w pierwszej kolejności? Nie na pmsie.
    Przy okazji dowiesz się kilka fajnych rzeczach o sobie, o tym co źle
    robisz i w ogóle...

  • 9. Data: 2011-07-16 23:04:11
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    >
    > W grę wchodzi podoszenie samochodów osobowych i to raczej żadko. To nie
    > warszatat tylko sam dla siebie potrzebuje.

    może zobacz podnośnik nożycowy, takiego kolumnowego możesz nie
    zmieścić... max wymiary to ok 160 x 250 cm z tego co pamiętam.

  • 10. Data: 2011-07-16 23:07:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-07-16 23:04, Olo wrote:
    > może zobacz podnośnik nożycowy, takiego kolumnowego możesz nie
    > zmieścić... max wymiary to ok 160 x 250 cm z tego co pamiętam.

    Dramatycznie utrudnia codzienne użytkowanie garażu. Podnoszenie będzie
    sporadyczne, wolałbym parkować wygodnie i raz na jakiś czas podnieść.