  • 1. Data: 2010-04-16 16:36:02
    Temat: Podział łącza niewidoczny dla providera?
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i
    hubem. Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić
    urządzenie udostępniające internet po WiFi dla:
    - tego komputera (mam już kartę WiFi Tplink tl-wn781n)
    - ewentualnie jeszcze dla jednego dodatkowego laptopa
    (dokupię mu kartę wifi na USB).
    - dwóch telefonów komórkowych (mają WIFI chyba b/g)

    W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak
    przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer
    został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access
    pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2
    telefony komórkowe i dwa komputery? Albo aby operator nie
    zauważył tego "z automatu"? Jeśli tak to jakie funkcje ma
    mieć ten access point/router? Słyszałem coś o klonowaniu
    karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

    Jeszcze jest taka sprawa że te telefony komórkowe mają b/g a
    karty w komputerach będą b/g/n. Czy w związku z tym cała ta
    sieć wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo
    że mają możliwość pracy w "n" (w kartach) to będą pracować w
    "b/g"?

  • 2. Data: 2010-04-16 16:52:32
    Temat: Re: Podział łącza niewidoczny dla providera?
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

  • 3. Data: 2010-04-16 17:07:12
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2010-04-16 18:52, Gupik pisze:
    > ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

    Raczej Ty ustaw. Masz charset=windows-1250, a standardem jest
    iso... lub utf-8. W moich postach jest utf-8 i jest
    deklaracja w nagłówku.

  • 4. Data: 2010-04-16 17:32:09
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Netx pisze:
> [...]
    > to jakie funkcje ma mieć ten access point/router? Słyszałem coś o
    > klonowaniu karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

    Klonowanie MAC adresu. Wpisujesz w routerze adres MAC tej karty
    sieciowej do ktorej dotychczas mialem podlaczony kabel sieciowy od
    providera.

  • 5. Data: 2010-04-16 17:37:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 16.4.2010, Gupik napisał(a):

    > ustaw kodowanie, bo krzaki są i nie da się normalnie przeczytać.

    Sam sobie ustaw. Ma prawidłowo zadeklarowany UTF-8.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 6. Data: 2010-04-16 17:48:49
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 16.4.2010, Netx napisał(a):

> [...]
    > został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access
    > pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2

    Jak się uprze to wszystko "zauważy". ;D

    > Albo aby operator nie zauważył tego "z automatu"? Jeśli tak to jakie funkcje ma
    > mieć ten access point/router? Słyszałem coś o klonowaniu
    > karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

    Piszesz o klonowaniu MAC - ma to każdy router obecnie sprzedawany.
    Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
    wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwość zmiany TTL.

    Bez obaw - jak ustawisz tak będzie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 7. Data: 2010-04-16 17:57:07
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Michal Lukasik napisał:

    > Piszesz o klonowaniu MAC - ma to każdy router obecnie sprzedawany.
    > Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,

    jak to sprawdzic?

  • 8. Data: 2010-04-16 17:57:27
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik zielony bazyliszek napisał:

    > jak to sprawdzic?

    aaa, pinga puscic :)

  • 9. Data: 2010-04-16 18:59:57
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 16 Apr 2010 18:48:49 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Ponadto sprawdź czy Twój usługodawca nie ma przypadkiem ustawionego TTL=1,
    > wtedy router, który kupisz powinien mieć możliwość zmiany TTL.

    Jeśli router ma taką możliwość, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
    TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
    dostawca.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2010-04-16 19:31:50
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 16.4.2010, GLaF napisał(a):

    > Jeśli router ma taką możliwość, to należy go tak ustawić, aby nie obniżał
    > TTL (standardowo obniża o 1) bez względu na to jakie TTL ma ustawione
    > dostawca.

    Prawda (zważywszy, że autor chce "ukryć" fakt użycia routera). Niestety
    nie każdy router to potrafi. A przy TTL=1 router musi to potrafić bo
    inaczej "figa z makiem" a nie podział łącza.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/