  • 1. Data: 2011-06-09 20:02:06
    Temat: Pogadać z komórką
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    Czy spotkał się ktoś z telefonem komórkowym z którego w prosty sposób można
    odczytać siłę syganału radiowego?
    Może są jakieś telefony które mają diody LED zapalane w zależności od
    sygnału lub da się odczytać siłę sygnału za pomocą RS232?
    Zbyszek

  • 2. Data: 2011-06-09 20:24:46
    Temat: Re: Pogadać z komórką
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Zbyszekkk pisze:
> [...]
    > Może są jakieś telefony które mają diody LED zapalane w zależności od
    > sygnału lub da się odczytać siłę sygnału za pomocą RS232?
    Z większością, które obsługują protokół AT, czyli chyba ze wszystkimi
    obecnie stosowanymi. Nie wiem jedynie, czy kody są kompatybilne między
    producentami.

  • 3. Data: 2011-06-10 05:54:40
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-09 22:02, Zbyszekkk pisze:
> [...]
    > Może są jakieś telefony które mają diody LED zapalane w zależności od
    > sygnału lub da się odczytać siłę sygnału za pomocą RS232?

    Spróbuj komendą AT+CSQ

  • 4. Data: 2011-06-10 10:25:40
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    > Spróbuj komendą AT+CSQ

    No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB. Muszę się
    najpierw dowiedzieć czy są jeszcze z wyjściem RS232? Jakie?

  • 5. Data: 2011-06-10 10:48:29
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Zbyszekkk denied rebel lies:

    > No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB. Muszę się
    > najpierw dowiedzieć czy są jeszcze z wyjściem RS232? Jakie?

    No, ale przecież tworzą połączenie szeregowe i gadasz z nimi jak po RS-
    ie.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Can't you fu*king look into my eyes
    (::) (::)|

  • 6. Data: 2011-06-10 11:15:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2011 12:25, Zbyszekkk pisze:

    > No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB.

    No to co?

  • 7. Data: 2011-06-10 11:28:30
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB. Muszę się
    > najpierw dowiedzieć czy są jeszcze z wyjściem RS232? Jakie?

    Można sterować komendami nawet przez wirtualny port szeregowy, który
    tworzony jest przez połączenie Bluetooth.

  • 8. Data: 2011-06-10 19:05:10
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    > Można sterować komendami nawet przez wirtualny port szeregowy, który
    > tworzony jest przez połączenie Bluetooth.

    No tak tylko, że ja chcę gadać z komórką za pomocą jakiegoś prostego procka
    np ATtiny12.
    Zbyszek

  • 9. Data: 2011-06-11 11:18:58
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.06.2011 21:05, Zbyszekkk wrote:

    > No tak tylko, że ja chcę gadać z komórką za pomocą jakiegoś prostego
    > procka np ATtiny12.

    To kup jakiś antyk co ma RSa, albo modem typu SIM300/SIM900. Możesz też
    wziąć AVRa co ma przynajmniej USB OTG i będzie mógł robić za hosta USB
    (np. AT90USB647). W pakiecie LUFA chyba są przykłady hosta obsługującego
    klasę CDC ACM.

    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

  • 10. Data: 2011-06-11 20:34:42
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-06-10 12:25, Zbyszekkk pisze:
    > No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB. Muszę się
    > najpierw dowiedzieć czy są jeszcze z wyjściem RS232? Jakie?

    Tak. Teraz w komórkach dominuje złącze Micro-USB.
    Ale... to jest złącze uniwersalne - tj. nie tylko dedykowane USB - można
    puścić nim z analogowe sygnały video, analogowe sygnały audio (do
    bezpośredniego wysterowania słuchawek) + sterowanie z pilocika na kablu
    słuchawkowym, można podłączyć ładowarkę i inne...

    Nie znam tematu, ale przy okazji poszukiwań półprzewodnikowych kluczy
    analogowych natknąłem się na układy scalone dedykowane do takiego
    wielorakiego wykorzystania złącza MicroUSB np. taki:
    http://cache.freescale.com/files/analog/doc/data_she
    et/MC34827.pdf

    Ogólna zasada jest taka, że taki układ działa jak przełącznik selekcyjny
    łączący sygnały MicroUSB z różnymi urządzeniami peryferyjnymi. Wybór
    pożądanego urządzenia peryferyjnego odbywa się poprzez pomiar
    rezystancji na pinie ID złącza MicroUSB.
    Jak sugeruje w/w datasheet układu MC34827 jednym z takich peryferii może
    być UART... (tylko czy na tym UART'cie będzie dostępny modem, a nie coś
    innego?)

    Znalazłem taką dyskusję:
    http://forum.sdx-developers.com/index.php?PHPSESSID=
    mv3bdhhcr1ganticanhs6h1vb4;topic=11115.0

    Widać, że faktycznie w jakichś telefonach UART może wystąpić na złączu
    MicroUSB, ale ten UART to chyba służy do serwisowania (nie wczytywałem
    się zbytnio). Być może, z inną wartością rezystancji na pinie ID, pojawi
    się "właściwy UART", tj. modemowy na sygnałach danych złącza MicroUSB.

    Nie znam tematu, więc zastrzegam, że być może, to co podaje, to ślepa
    uliczka... ale może warto próbować dobierać różne rezystancje i wysyłać
    AT<CR><LF> w oczekiwaniu na OK.
    Nie wiem czy rezystancje na pinie ID są jakoś standaryzowane (na zdrowy
    rozum powinny być). Jak Ci zależy na temacie to pewnie wygrzebiesz
    odpowiednie informacje, może ktoś z forumowiczów uzupełni, zdementuje...
    Chętnie bym się dowiedział coś w temacie, ale nie mam potrzeby i czasu
    by się przedzierać przez gąszcza informacyjne. Ale jakby ktoś miał
    jakieś gotowe informacje o zagadnieniu, to i ja dołączam się z prośbą do
    tematu.

    pzdr
    mk