  • 11. Data: 2011-10-13 23:33:00
    Temat: Re: Połączenia z 7711100
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:j77nd9$jmq$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale dlaczego miałyby być przycięte 2 pierwsze cyfry a nie 2 ostatnie

    Tak bywa. Mnie kilka razy zdarzało się mieć obcięty w ogóle kod kraju, przy
    telefonie z Wielkiej Brytanii, dopiero szperanie po pamięci i kilka porównań
    z zapiskami, pozwoliło zidentyfikować, co to za dziwny numer... Odebrany w
    .pl na aparacie nie zroamowanym, lecz zalogowanym z macierzystej, polskiej
    sieci. W Warszawie, więc nawet nie było z czym się roamować. P4 jeszcze nie
    działało.

    > :-)? OK, przy 7 cyfrach przycięcie pierwszych wydaje się bardziej
    > prawdopodobne. Ale a propos centralek zakładowych, AFAIR zdarzały się tu
    > wątki o numerach przyciętych _z_tyłu_. Ja sam bodajże w 1999 odebrałem

    Tak mi się identyfikowa numer z miejsca, gdzie pracowałem w PKiN, z
    ichniejszej centrali... nie dość, że obcięte cyfry z tyłu, to jeszcze nr
    główny wiązki...

    > na komórce (Idea) połączenie z Uniwersytetu Łódzkiego, które się
    > zidentyfikowało jako 42xxxx.

    Tak, rzeczywiście częściej spotykałem się z obcinaniem cyfr z tyłu, ale i z
    przodu bywało. Nie pamiętam, jak mi się prezentowałą Sferia, którą mam od
    2003 roku, a od razu zamówiłem prezentację, za darmo była. Ale na początku
    chyba obcinało wyróżnik... Nie chcę kłamać.

    > Ja takowym nigdy nie byłem, więc nie miałem szansy zajarzyć :-).

    Powiązałem okręg wywolawczy (jego numer, w .pl, czyli SP, jest ich dziewięć)
    z jego lokalizacją. Iloczyn logiczny tego okręgu (jako zbiór) z Warszawą
    (takowoż) tworzy zbiór pusty...

    O zostaniu krótkofalowcem (słowo-dziwoląg, z pozoru nielogicznie,
    przymiotnikiem jest "krótkofalarski", przypuszczam, że to zaszłość
    historyczna):
    http://pzk.org.pl/readarticle.php?article_id=15
    http://sp5prf.pl/viewpage.php?page_id=21
    I w ogóle, u wujka Guglewicza "jak zostać krótkofalowcem". Wprawdzie to już
    nie to, co kiedyś, ale IMHO, nadal warto :) Ja za dwa lata mam
    ćwierćwiecze...:) Mało mam aktywności, z braku sprzętu na KF :) (mam na
    UKF-2m)

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 12. Data: 2011-11-22 12:07:38
    Od: S P 1 Q X L <S...@S...PL>

    > Ja takowym nigdy nie byłem, więc nie miałem szansy zajarzyć :-).

    SP4 - dawne Olsztyńskie :)