  • 1. Data: 2009-05-28 15:52:12
    Temat: Połączenie 3G podczas rozmowy.
    Od: benzino <a...@g...com>

    Witam,
    Czy może ktoś wie czy jest możliwe jednoczesne korzystanie z
    Internetu poprzez 3G i prowadzenie rozmowy? Chodzi o to że chciałbym
    podłączyć telefon do kompa (poprzez WiFi i wtedy telefon działa jak
    router lub poprzez Bluetooth i wtedy telefon działa jak modem) i nie
    tracąc możliwości przesyłania danych wykonywać lub odbierać telefony.
    Albo może zależy to raczej od modelu/marki telefonu (np. te telefony
    to potrafią a te nie)?

  • 2. Data: 2009-05-29 06:52:38
    Temat: Re: Połączenie 3G podczas rozmowy.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 May 2009 08:52:12 -0700, benzino napisał(a):

    > Czy może ktoś wie czy jest możliwe jednoczesne korzystanie z Internetu
    > poprzez 3G i prowadzenie rozmowy?

    Zwykle tak (SE C902 i P990i działało, Nokia E51 działa).
    Z drugiej strony jestem pewien, że operator może coś tu namieszać, bo był
    taki czas, że za cholerę nie działało -- transmisja skutecznie blokowała
    możliwość dodzwonienia się do mnie (przez parę tygodni, ciurkiem).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-05-29 07:08:34
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Zwykle tak (SE C902 i P990i działało, Nokia E51 działa).

    Jak zwykle. To główna cecha (i zaleta zresztą) pakietowej transmisji
    danych, że idzie obok usługi głosowej, że wzajemnie się nie wykluczają.
    Inne sytuacje to IMO po prostu jakieś awarie operatora. No chyba że był
    taki telefon co nie pracował w przyjętych standardach.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 4. Data: 2009-05-29 07:19:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 29 May 2009 09:08:34 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Jak zwykle. To główna cecha (i zaleta zresztą) pakietowej transmisji
    > danych, że idzie obok usługi głosowej, że wzajemnie się nie wykluczają.
    > Inne sytuacje to IMO po prostu jakieś awarie operatora.

    Na początku bywało chyba inaczej

    http://pl.wikipedia.org/wiki/GPRS#Terminale

    przynajmniej tak mi się wydaje, że w w czasach ME45, T29 itd. były
    aparaty, które jednak pozwalały na albo/albo.

  • 5. Data: 2009-05-29 08:47:27
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Olgierd pisze:

    > Na początku bywało chyba inaczej
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/GPRS#Terminale
    >
    > przynajmniej tak mi się wydaje, że w w czasach ME45, T29 itd. były
    > aparaty, które jednak pozwalały na albo/albo.

    GPRS to nie 3G(UMTS) tylko 2G (GSM).
    Tam(2G) sie tak nie da.
    w 3G zasoby radiowe sa dosc swobodnie alokowane.
    A standard GSM powstawal w czasach gdy nikt nie myslal o transmisji
    pakietowej over radio.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."