  • 1. Data: 2009-03-24 21:17:42
    Temat: Pomiar prądu za pomocą uC
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    hello,

    potrzebuję mierzyć pobór prądu przez fragment urządzenia za pomocą dajmy na
    to AVR'a. niby proste - mierzyć spadek napięcia na boczniku. tyle, ze
    fragment ten (a konkretnie jest to układ zasilania przetwornika
    ultradźwiękowego) zasilany jest z wyprostowanego napięcia sieciowego, czyli
    jakieś 320V DC. Kłopot w tym, ze i AVR i całe urządzenie mają wspólne masy,
    nie mogę więc wykorzystać różnicowego ADC, bo będzie światło i dźwięk. jak
    najlepiej pomierzyć ten prąd ?

    @

  • 2. Data: 2009-03-24 21:38:06
    Temat: Re: Pomiar prądu za pomocą uC
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

> [...]
    > wspólne masy, nie mogę więc wykorzystać różnicowego ADC, bo będzie światło
    > i dźwięk. jak najlepiej pomierzyć ten prąd ?

    a HAL'a wsadzic nie mozesz ?

  • 3. Data: 2009-03-24 21:45:37
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Rockk" <r...@w...pl> wrote in message news:gqbjnh$oc2$1@node2.news.atman.pl...

    > a HAL'a wsadzic nie mozesz ?

    nie wiem, HAL kojarzy mi się z Odyseją Kosmiczną albo z Hardware Abstraction
    Layer ;) rozwiń temat pls ...

    @

  • 4. Data: 2009-03-24 22:11:24
    Od: tommy <t...@g...com>

    Artur Miller wrote:

    > nie wiem, HAL kojarzy mi się z Odyseją Kosmiczną albo z Hardware Abstraction
    > Layer ;) rozwiń temat pls ...
    >
    > @

    Chodzi o hallotron.....
    Tommy

  • 5. Data: 2009-03-24 22:16:00
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    > nie wiem, HAL kojarzy mi się z Odyseją Kosmiczną albo z Hardware
    > Abstraction Layer ;) rozwiń temat pls ...

    ups, chodziłło mi o pilota pirksa albo te autobusy solaris, czyili o LEM'a

  • 6. Data: 2009-03-24 22:32:25
    Temat: Re: Pomiar pr?du za pomoc? uC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Artur Miller wrote:
    > nie moge wiec wykorzystaae ró?nicowego ADC, bo bedzie ?wiat?o i d 1/4 wiek. jak
    > najlepiej pomierzyae ten pr?d ?

    a) wspomniany hallotron.

    b) komplet: przetwornica 5v/5v + transoptor(y) do komunikacji na zewnatrz.

    c) przekładnik ( o ile prądy dostatecznie duże )

    d) wybebeszony miernik cęgowy.

  • 7. Data: 2009-03-24 23:02:06
    Od: "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl>

    Użytkownik "Rockk" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    jak maja wspolne masy to z czym problem? opornik od piezo do masy (no chyba
    nie jest to obudowa, prawda?) i mierzysz napiecie - masz swoj bocznik

    pozdrawiam
    Artur

  • 8. Data: 2009-03-24 23:06:47
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > nie mogę więc wykorzystać różnicowego ADC, bo będzie światło i dźwięk. jak

    Proponuję podać jakiego rzędu jest to prąd i z jaką dokładnością trzeba
    go mierzyć. Znacznie ograniczy to zakres proponowanych rozwiązań.

    Paweł

  • 9. Data: 2009-03-24 23:47:02
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Paweł" <p...@n...pl> wrote in message

    > Proponuję podać jakiego rzędu jest to prąd i z jaką dokładnością trzeba go
    > mierzyć. Znacznie ograniczy to zakres proponowanych rozwiązań.

    generator ma moc 400W, więc prądy rzędu 1A, piezo popędzany z PWM przez 2
    MOSFETy w układzie half bridge plus trafo dopasowujące (mniej istotne). prąd
    najlepiej chyba mierzyć w zasilaniu MOSFETów, w obwodzie drenu górnego
    tranzystora (w kazdym razie tak jest zrobione w analogowej wersji tego
    cuda). Dokładność - co najmniej 1%

    @

  • 10. Data: 2009-03-25 00:09:43
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Artur Miller" <a...@b...org> wrote in message
> [...]
    > wspólne masy, nie mogę więc wykorzystać różnicowego ADC, bo będzie światło
    > i dźwięk. jak najlepiej pomierzyć ten prąd ?

    no to sobie odpowiedzialem :)
    http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers
    /0712/

    dzieki za podsunięcie tematu hallotrona :)

    @