  • 1. Data: 2009-03-24 22:16:02
    Temat: Stały pobór pradu 1,8 mikroampera - duzo to czy mało?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Kupiłem wagę elektroniczną zasilana jedna bateria litowa CR 2032 i
    sprawdzilem ile ona pobiera pradu w stanie spoczynku? Mój METEX pokazał mi
    1,8 mikroampera. I tutaj mam pytanie czy to duzo czy mało i jak to bedzie
    wpływac na żywotnosc wspomnianej pastylkowej baterii litowej? Dodam ze
    podczas ważenia waga pobiera prad okolo 2,5 miliampera. Chucham na zimne
    bowiem naciąłem sie juz na wage, ktora potrafila rozładowac taka baterie w 2
    tygodnie.

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-03-24 22:47:16
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    sofu pisze:
> [...]
    > bowiem naciąłem sie juz na wage, ktora potrafila rozładowac taka baterie w 2

    Sprawdź/policz ile Ah ma bateria, i podziel to przez 1.8uA, i wyjdzie Ci
    ile godzin pożyje. To prostsze niż myślisz :-)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 3. Data: 2009-03-24 23:04:50
    Od: othello <b...@v...com>

    sofu wrote:
> [...]
    > bowiem nacišłem sie juz na wage, ktora potrafila rozładowac taka baterie w 2

    Heh, musisz tego (D...) duzo sprzedawac!
    Hyba te baterie cie nie zruinuja.

  • 4. Data: 2009-03-25 00:05:35
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości

    > Sprawdź/policz ile Ah ma bateria, i podziel to przez 1.8uA, i wyjdzie Ci
    > ile godzin pożyje. To prostsze niż myślisz :-)
    >
    > m.
    >
    > --

    Obawiam sie, ze to wcale nie takie proste. Z rachunku matematycznego biorac
    za podstawe srednia pojemnosc takiej baterii 220 mA\h wychodzi około 14 lat.
    Czyli te 1,8 mikroamper to wartosc w zasadzie pomijalna i nie to bedzie miec
    istotny wpływ na dlugosc uzytkowania baterii w wadze łazienkowej. Z kolei
    niby mozna sie ważyć przez 88 godzin. Zakladajac, ze waga bedzie działac
    przez okolo 1 minute dziennie (pewnie bedzie to raczej ze 20 sekund lacznie
    w ciagu dnia) da to tez okolo 14 lat. Te dwie wartosci trzeba by jakos odjac
    od siebie, bo obie obciazaja baterie?
    Ale to tylko matematyka. Dopiero sie okaze w praktyce na jak dlugo taka
    bateria bedzie starczała? Byloby fajnie gdyby dzialala w wadze ze dwa lata.

    pozdrawiam - Janusz

  • 5. Data: 2009-03-25 09:22:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sekund lacznie
    > w ciagu dnia) da to tez okolo 14 lat. Te dwie wartosci trzeba by

    Dodac. Zuzycia dodac, wiec wyjdzie 7 lat.

    > Ale to tylko matematyka. Dopiero sie okaze w praktyce na jak
    > dlugo taka
    > bateria bedzie starczała? Byloby fajnie gdyby dzialala w wadze ze
    > dwa lata.

    No to na oko powinna.

    Tak z ciekawostek - baterie R6 marki Casio w kalkulatorze marki
    Casio dzialaly ... 20 lat.

    J.

  • 6. Data: 2009-03-25 19:49:31
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Dodac. Zuzycia dodac, wiec wyjdzie 7 lat.

    Napisz matematycznie jak te 7 tak wyszło ci z dodawania dwóch 14 bo to dość
    ciekawe :)

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2009-03-25 20:33:55
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Napisz matematycznie jak te 7 tak wyszło ci z dodawania dwóch 14 bo to
    dość
    > ciekawe :)
    >
    > --

    Mysle, ze podzielil te 14 lat na 2 bo dwa elementy obciazaja baterie. Jeden
    to prad zwiazany z gotowoscia wagi do zadzialania w wypadku zwarcia dwoch
    drucikow (wlacznik impulsowy tak zrealizowany) oraz prad jaki pobiera waga
    podczas pracy. Tylko, ze te wyliczenia moim zdaniem mozna o kant d...y
    potłuc. Baterie tego typu maja najczesciej niby 220 mA\h tylko nie wiem
    jakie by mialy napiecie po "wyssaniu z nich powiedzmy 150 mA\h? Taka waga
    musi miec do pracy odpowiednie napiecie, a watpie zeby miala w sobie jakis
    wyszukany zasilacz? Nie wiadomo jak sie zachowa gdy napiecie baterii
    zacznie spadac? I przy jakiej wartosci waga zacznie "głupieć"?
    Dla tego z przymruzeniem oka traktuje bardzo optymistyczny post kolegi
    Marcina Łukasika jakoby to było takie latwe do policzenia. Dla tego w
    temacie zadałem dosc enigmatyczne pytanie - duzo to czy mało dla takiej
    baterii?
    A dla czego? Bo sa ludzie którzy znaja z autopsji i maja doswiadczenie, ile
    realnie czasu potrafi pracowac bateria pod takim lub podobnym obciazeniem?

    pzdr. Janusz

  • 8. Data: 2009-03-25 20:59:55
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    ------------

    > Tak z ciekawostek - baterie R6 marki Casio w kalkulatorze marki
    > Casio dzialaly ... 20 lat.
    >
    > J.

    ---------------

    R6 - dziwne? To jakie to byly baterie? Nie znam takich, ktore by nie
    skorodowały i nie wylały przez ten czas?

    Ale kiedys spotkałem sie z czyms podobnie niezwykłym, choc nie az tak.
    Kupilem na bazarze 4 czujki przeciwpozarowe produkcji USA przeznaczone na
    rynek amerykanski. W komplecie (w blistrze) byly dwie takie czujki + baterie
    do nich firmy Evryredy (9V typu 6F22) made in USA. Byly to baterie longlife,
    ale nie pisalo zeby byly alkaliczne. Baterie te kosztowaly równo po 1
    dolarze USA za sztuke natomiast same czujki byly niezwykle tanie bo
    kosztowaly moze po 2 - 3 dolary za sztuke. Byly tam odpowiednie certyfikaty,
    instrukcje obsługi itd. oraz szczegółowa informacja o cenie i ze cena
    zawiera podatki - stanowy i jakis tam jeszcze? W sumie cena szokujaco niska.
    Nie chodzi o to ile ja za nie dałem na bazarze, ale o cene jaka tam byla
    uwidoczniona na tekturce w blistrze.
    Ale mysle, ze to taka ich polityka, zeby to co sluzy ochronie zdrowia i
    zycia bylo maksymalnie tanie. Mam zreszta te czujki u siebie zamontowane w
    mieszkaniu.
    I co w tym dziwnego? Otóz te baterie. Działaly mi przez kilka lat, az do
    czasu gdy urzadzenie cyklicznym piszczeniem
    dało mi w koncu znac, zeby je wymienic. Musialem to zrobic bo piskanie po
    nocach to nic przyjemnego. Ale same baterie jeszcze pracowaly przez dlugi
    czas w mierniku Metex. Mowiac krótko byly nie do zaj....... .
    Potem kupowalem baterie alkaliczne najlepszych na naszym rynku firm i
    wszystkie starczają srednio na jeden rok do półtora roku góra!
    Do dzis zachodze w głowe co to byly za baterie? Niby zwykłe po 1 dolar USA
    za sztuke, a dzialaly chyba 4-5 lat a potem jeszcze przez pare lat w
    Metexie?

    Janusz

  • 9. Data: 2009-03-25 22:16:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 21:59:55 +0100, sofu wrote:

    >R6 - dziwne? To jakie to byly baterie? Nie znam takich, ktore by nie
    >skorodowały i nie wylały przez ten czas?

    No to juz znasz.

    Problem tylko w tym ze Casio zapewne nie robil baterii.
    Wiec co to bylo .. Panasonic ?

    J.

  • 10. Data: 2009-03-25 22:20:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 20:49:31 +0100, pawelj wrote:

    >Napisz matematycznie jak te 7 tak wyszło ci z dodawania dwóch 14 bo to dość
    >ciekawe :)

    No trywialnie prosto:

    1 bateria/14lat + 1 bateria/14lat = 2 baterie/14lat = 1bateria/7lat

    :-)

    J.