  • 1. Data: 2014-08-12 04:15:26
    Temat: Pomiar temperatury
    Od: s...@g...com

    Zakupiłem DS1820 za parę groszy, są biblioteki (www.mikroe.com) do komunikacji z
    ATMEGA8, na symulatorze (Proteus) wszystko jest cacy. W praktyce niestety lipa.
    Protokół "łan łajer" jest trochę delikatnie mówiąc 'potrzaskany'. Najchętniej sam bym
    se naskrobał soft do komunikacji ATMEGA<=>Temperaturomierz(SPI).

    Źle googlam, czy co? Za cholerę nie mogę namierzyć czujek temperaturowych z
    komunikacją SPI. Jak macie jakąś wiedzę w tym temacie, b. proszę o namiar.

  • 2. Data: 2014-08-12 05:12:58
    Temat: Re: Pomiar temperatury
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 12-08-2014 04:15, s...@g...com wrote:
> [...]
    komunikacją SPI. Jak macie jakąś wiedzę w tym temacie, b. proszę o namiar.

    Texas robi kilkanaście typów:
    http://www.ti.com/lsds/ti/sensors/digital-output-pro
    ducts.page#p158=SPI
    Inni producenci podobnie.
    K.

  • 3. Data: 2014-08-12 07:42:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.08.2014 o 04:15, s...@g...com pisze:
> [...]
    ATMEGA8, na symulatorze (Proteus) wszystko jest cacy. W praktyce niestety lipa.
    > Protokół "łan łajer" jest trochę delikatnie mówiąc 'potrzaskany'.

    Protokół jest prosty, tylko trzeba pilnować czasu trwania bitu, co może
    być upierdliwe jak w tle muszą działać przerwania - dlatego wygodnie
    jest czasem wykorzystać UART do generowania impulsów.

> [...]
    komunikacją SPI. Jak macie jakąś wiedzę w tym temacie, b. proszę o namiar.

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/2009
    2a.pdf

    Choć większy wybór będzie w termometrach z I2C.

  • 4. Data: 2014-08-12 10:26:28
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    bym se naskrobał soft do komunikacji ATMEGA<=>Temperaturomierz(SPI).

    Jeśli mi na 89c2051 w ASM się udało zrobić bezbłędnie działający soft to
    i Tobie powinno, z czym konkretnie masz problem?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2014-08-12 19:18:47
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Najchętniej sam bym se naskrobał soft do
    > komunikacji ATMEGA<=>Temperaturomierz(SPI).

    To use Bascoma, wszystko proste. Do tak prostych rzeczy znakomicie sie
    nadaje. Chyba jest nawet gotowiec w zalaczonych przykladach.
    A nie jest to aby odmiana 18B20?, bo tam cos bylo inaczej.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2014-08-13 08:21:06
    Od: <k...@w...pl>

    > A nie jest to aby odmiana 18B20?, bo tam cos bylo inaczej.

    Odwrotnie DS18B20 to następca DS1820 i ma inną czułość.