  • 11. Data: 2012-01-16 13:25:19
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:

    > Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    > przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)

    A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
    pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
    4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.

    A.

  • 12. Data: 2012-01-16 13:30:50
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...

    > Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.

    gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
    no genialne k...wa

    wiesz w ogóle jak działa automat?
    dowiedz sie zanim zaczniesz udzielać debilnych porad, których użycie może
    kosztować ładnych parę kPLN

  • 13. Data: 2012-01-16 13:38:38
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 13:23, Arek wrote:

    > A jak już wszytko zawiedzie to jednak użyć ABS'u, który jest najlepszym
    > rozwiązaniem w tym wypadku.

    Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy
    wybierze, to co jemu pasuje... ja napewno wiem, co sprawdza się dla mnie
    - typowo rozwiązany abs jest zbędny.

    Najlepszym rozwiązaniem, to jest dobranie prędkości do warunków,
    samochodu i umiejętności :-)

    > A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na
    > matę poślizgową, ewentualnie przetestować na jakimś ośnieżonym parkingu.
    > Wówczas może się okazać, że świat teoretyków pms'u a rzeczywisty to
    > zupełnie inne bajki.

    Ja bym najchętniej zobaczył teoretyków w akcji :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 14. Data: 2012-01-16 13:39:35
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:

    > gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
    > no genialne k...wa

    Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 15. Data: 2012-01-16 13:43:28
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> [...]
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > kraweznika?
    >
    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    > konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    > lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac

    Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
    akompaniamencie trrrrrr ;)
    Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
    momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
    Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D

    Pozdrawiam !

  • 16. Data: 2012-01-16 13:45:32
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 16, 1:39 pm, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

    > Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Marcin 'Yans' Bazarnik

    Przeczytaj to co napisał ;P

    Pozdrawiam !

  • 17. Data: 2012-01-16 13:45:49
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 13:25, Arek wrote:

    > A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
    > pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
    > 4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.

    Pacz pan... bez ABS a jedzie ;-) Zwróć uwagę na ostatni zakręt -
    hamowanie bokiem - ABS w tej sytuacji możesz sobie.... :-)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=TJjfGJGGqPc#t=592s

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 18. Data: 2012-01-16 13:48:02
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:09:27 +0100) ktos podajacy sie za Bydlę
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    > przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)

    Ujecie gazu wydaje mi sie malo skuteczne, przod i tak leci w strone
    zewnetrznego kraweznika zanim sterownosc wroci to juz dawno jest po
    plackach, natomiast dodanie gazu skutkuje wrzucaniem coraz wyzszych
    biegow.

    > Ale najlepiej jest najpierw użyć właściwego biegu (tak, pamiętam, że
    > pisałeś o automatycznej skrzyni biegów), a potem rozsądnej prędkości na
    > ośnieżonej osiedlowej drodze...

    Oczywiscie, jedzdzac tym autem po sliskim staram sie nie dopuszczac do
    wystapienia takich sytuacji jaka opisalem. I to najlepsza mozliwa metoda.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 19. Data: 2012-01-16 13:48:05
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 13:45, Czarek Daniluk wrote:

    > Przeczytaj to co napisał ;P

    Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja
    bym się bał nim jeździć :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 20. Data: 2012-01-16 14:02:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:

    > A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.

    To jest pytanie?

    --
    Bydlę