  • 1. Data: 2012-01-16 12:24:04
    Temat: Zaległe OC
    Od: "Narazka" <n...@W...gazeta.pl>

    Jeżeli kupuję samochód którego właściciel nie płacił OC, to czy jego długi
    zostają przy nim, a ja ubezpieczam auto od nowa, czy muszę uzupełnić zaległe
    płatności?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2012-01-16 12:26:04
    Temat: Re: Zaległe OC
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-16 12:24, Narazka pisze:
    > Jeżeli kupuję samochód którego właściciel nie płacił OC, to czy jego długi
    > zostają przy nim, a ja ubezpieczam auto od nowa, czy muszę uzupełnić zaległe
    > płatności?

    a czy przed kupnem rzeczonego pojazdu byles jego wlascicielem?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2012-01-16 12:40:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zostają przy nim, a ja ubezpieczam auto od nowa, czy muszę uzupełnić zaległe

    Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz
    zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, _na_
    _nabywcę_ _pojazdu_ _przechodzą_ prawa i _obowiązki_ _zbywcy_ wynikające
    z tej umowy [...]

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-01-16 13:06:15
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2012-01-16 12:40, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, _na_
    > _nabywcę_ _pojazdu_ _przechodzą_ prawa i _obowiązki_ _zbywcy_

    Ale ten posiadacz NIE ZAWARŁ, o ile dobrze rozumiem. ;)

    Ewa

  • 5. Data: 2012-01-16 13:10:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, _na_
    > _nabywcę_ _pojazdu_ _przechodzą_ prawa i _obowiązki_ _zbywcy_ wynikające

    Zawierając nową na siebie i wypowiadając starą (sprzedawcy) długi
    pozostaną przy sprzedawcy. Należy to zrobić w dniu zakupu.

  • 6. Data: 2012-01-16 13:11:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 13:06, medea pisze:

    > Ale ten posiadacz NIE ZAWARŁ, o ile dobrze rozumiem. ;)

    Ja tego tak nie odbieram - że nie zawarł, tylko że zawarł, ale nie płacił.

    Trudno jest nie zawrzeć umowy - najpierw trzeba jednej nie płacić, potem
    drugiej, przez kolejny rok, dopiero wówczas trzecia umowa już się "nie
    zawiera".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-01-16 13:14:55
    Od: "Narazka" <n...@N...gazeta.pl>

    medea <x...@p...fm> napisał(a):

    > Ale ten posiadacz NIE ZAWARŁ, o ile dobrze rozumiem. ;)

    Zawarł, a potem przestał płacić.

  • 8. Data: 2012-01-16 13:16:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello medea,

    > Ale ten posiadacz NIE ZAWARŁ, o ile dobrze rozumiem. ;)

    To, że nie zapłacił nie oznacza, że nie zawarł. Na przykład mógł nie
    zapłacić drugiej raty - umowa jest zawarta a OC niezapłacone. Wtedy
    nabywca ma obowiazek zapłacic druga ratę. A potem może się kłócic ze
    sprzedającym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-01-16 13:17:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    > Ja tego tak nie odbieram - że nie zawarł, tylko że zawarł, ale nie płacił.
    > Trudno jest nie zawrzeć umowy - najpierw trzeba jednej nie płacić, potem
    > drugiej, przez kolejny rok,

    Obecnie chyba już nie ma automagicznego przedłużenia.

  • 10. Data: 2012-01-16 13:23:09
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Obecnie chyba już nie ma automagicznego przedłużenia.

    Ależ jest, trollu.