eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 212

  • 61. Data: 2012-01-17 01:44:42
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

    >> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    >> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    >> któej ślizgał sie do tej pory?
    >
    > Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    > kołowym) a inaczej przodem :-)

    A przodem to iloma kołami się ślizga?

    Krzysiek Kiełczewski


  • 62. Data: 2012-01-17 07:07:37
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Agent" <w...@o...eu>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
    >>
    >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym
    >> sobie
    >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem
    >> na
    >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    > prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    > któej ślizgał sie do tej pory?
    >
    >
    Jeśli zmieni kierunek ślizgania to może już nie będzie musiał być w poślizgu
    aby uniknąć kolizji.


  • 63. Data: 2012-01-17 07:47:45
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, Agent <w...@o...eu> wrote:

    >> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    >> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    >> któej ślizgał sie do tej pory?
    >>
    >>
    > Jeśli zmieni kierunek ślizgania to może już nie będzie musiał być w poślizgu
    > aby uniknąć kolizji.

    Rzecz w tym, że kierunek ślizgania w 99% przypadków się nie zmieni.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 64. Data: 2012-01-17 08:29:18
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:15:40 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
    wyklawiaturowal co nastepuje:


    >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
    >> skrecic
    >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu
    >> zblizac sie do kraweznika?
    >
    > a co na to ESR?

    W moim modelu nie ma ASR/ESP, tak jak pisalem z elektronicznych pomagaczy
    jest tylko ABS.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 65. Data: 2012-01-17 08:30:41
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 20:08:08 +0100) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >
    > Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
    >>
    >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
    > fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
    > ślizgał sie do tej pory?

    Z mojego niewielkiego doswiadczenia wynika, ze pomaga. Wzorow Ci nie
    podam.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 66. Data: 2012-01-17 08:33:03
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:20:18 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > tak jeszcze raz zapytam a nei mawsz w tej bryczce ESR? czy to jest sytuacja
    > hipotetyczna czy maiąłeś już okazję to przetestować. W sumie to jak sie ma
    > inteligentny samochó to warto jesgo inteligencję rpzetestować aby wiedzieć
    > czego można sie kiedy spodziewać. Też jestem ciekaw co zrobi mój Vel satis
    > w sytuacji bocznego poślizgu.

    W zeszlym roku na slizgawce uderzylem w kraweznik w podobnej sytuacji :)
    ESR jak juz pisalem nie mam.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 67. Data: 2012-01-17 09:02:20
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 16, 2:04 pm, "Agent" <w...@o...eu> wrote:

    > > wiesz w ogóle jak działa automat?
    > > dowiedz sie zanim zaczniesz udzielać debilnych porad, których użycie może
    > > kosztować ładnych parę kPLN
    >
    > Ok to wytłumacz co się wg Ciebie stanie. Bo mówimy o sytuacji awaryjnej dla
    > uniknięcia zderzenia.

    Właśnie jako posiadacz ASB też nie kumam ;) moim zdaniem tylko zacznie
    mielić olej w hydrokinetyku i tyle ;)

    Pozdrawiam !


  • 68. Data: 2012-01-17 09:04:21
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 16, 2:33 pm, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > ...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
    > awaryjnej?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Piotr Klimek
    > Citroen C5 2.0HDI `02

    Mondeo z ASR/ESP i innym badziewiem nie dopuszcza do rozkręcenia i
    zmiany biegów przez automat.
    Chcąc potestować trzeba przyciskiem ten syf wyłączyć, wtedy można
    sobie mielić do upadłego :)
    Na przełomie luty/marzec pojadę pierwszy raz zimą automatem w góry to
    zobaczę jak się jeździ :D

    Pozdrawiam !


  • 69. Data: 2012-01-17 09:06:02
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jan 16, 3:41 pm, Arek <a...@a...pl> wrote:
    > W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek<usenet@USUN_TOklimek.net.pl>  wrote:
    > >> Hej,
    > >> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
    > >> wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
    > >> przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
    >
    > >> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    > >> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > >> kraweznika?
    >
    > >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
    > >> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
    > >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
    > >> sie do kraweznika?
    >
    > > Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
    > > akompaniamencie trrrrrr ;)
    > > Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
    > > momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
    > > Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D
    >
    > Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
    > jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
    > potwierdzi, a więc:
    > 1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem skracasz
    > drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że jest śnieg
    > i lód.
    > 2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
    > gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.
    >
    > Proste i skuteczne.
    >
    > A.

    He he :) albo nie wiem czy nie szybciej wyskoczyć i wyrwać przewód od
    dowolnego czujnika niż szukać który to bezpiecznik od ABS :D

    Pozdrawiam !


  • 70. Data: 2012-01-17 09:46:19
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 01:43, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
    >
    >> To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
    >> należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
    >> kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
    >> wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.
    >
    > LOL. W kontekście przeciętnego kierowcy, którego zaskoczyła własna
    > prędkość na *osiedlowej* uliczce koncepcja wyczuwania granicy poślizgu
    > naprawdę nieźle brzmi...

    Nie wiesz, że po drogach to sami mistrzowie jeżdżą i zawsze potrafią
    lepiej zahamować sami np. bokiem, ponieważ ABS im zabiera wolność
    osobistą?


strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: