  • 1. Data: 2007-09-17 08:23:14
    Temat: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    futszaK pisze:
    > Przy okazji uzyskiwania wpisu do rejestru przedsiębiorców
    > telekomunikacyjnych dostałem formularzyk odnosnie dzialania na rzecz
    > bezpieczeństwa i tak dalej blebleble.
    > Ponieważ nie zamierzam nikogo z takimi kwalifikacjami zatrudniać wpisałem
    > że zamierzam się tym sam zajmować i że nie posiadam stosownych papiurków.
    >
    > Pytanie co dalej ?
    >
    > Czy ktoś ściga w praktyce za brak ?
    > Czy uzyskanie takich papiurków jest płatne ?
    > Ile kosztuje ta przyjemność ?
    > Jeśli jest płatne to gdzie można uzyskac dotacje/refundacje/dopłaty do
    > calej imprezy ?

    Wiekszosc to olalo bo nie wiem czy wyszly przepisy wykonawcze do tej ustawy.
    Jak zadzownisz do ABW to sami nie wiedza czy wystarczy dostep do danych
    niejawnych, czy tez scisle tajne.
    A to juz duza roznica.
    Z tego co pamietam to trzeba bylo najpierw robic poswiadczenie
    bezpieczenstwa na firme - troche trwa i kosztuje
    A pozniej juz na poszczegolnych pracownikow to chyba juz nie tak duzo
    ok. 1200 zl/os
    Ale dawno temu sie nie intersowalem wiec trudno mi powiedziec co i jak.

  • 2. Data: 2007-09-17 08:25:01
    Od: futszaK <f...@g...com>

    --
    futszaK
    0601061867

  • 3. Data: 2007-09-17 09:30:00
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 17 Sep 2007 10:23:14 +0200, Sied@r wrote:

> [...]
    > ok. 1200 zl/os
    > Ale dawno temu sie nie intersowalem wiec trudno mi powiedziec co i jak.

    i to jest właśnie przykład życia w cywilizowanym kraju

    mamy potencjał młodych, zdolnych ludzi, którzy pewnie by taki certyfikat
    sobie zrobili, ale państwo chce za to jakieś straszne pieniądze, a o
    zorganizowaniu dotacji jakoś specjalnie nie słychać :(

    Efekt ?
    Większość małych firm to olewa co może generować problemy w przypadkach
    kiedy jakieś rzeczywiste działania mogą być potrzebne (brak odpowiednio
    przeszkolonych ludzi). Jak się komuś przypomni że jakieś przepisy są i
    zacznie je egzekwować, to podniesie się lament, że państwo działa na
    korzyść dużych firm takich jak tpsa, netia czy tele2 (których stać na
    takie zabawki) i znowu rozejdzie się po przysłowiowych kościach, a potem
    jest narzekanie, że w kraju policja działa powoli (bo jak ktoś coś nabroi
    to jest problem go namierzyć).

    A można by było zorganizować sprawe na 2 sposoby:
    1.W imie sprawnie działającego państwa i dbania o konkurencyjny rynek
    telekomunikacyjny ABW szkoli na koszt podatnika zarejestrowanych
    przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
    2.Są zorganizowane odpowiednie dotacje/zwroty kosztów takich szkoleń dla
    tych przedsiębiorców, którzy spełnią odpowiednie warunki.

    Przy okazji takich szkoleń ABW czy inne służby miałyby okazje lepiej
    poznać niewykorzystany i być może im przydatny potencjał wśród osób z
    sektora IT na czym być może obie strony by skorzystały, ale przecież po co
    to komu :(

  • 4. Data: 2007-09-17 09:31:42
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    futszaK pisze:

> [...]
    > poznać niewykorzystany i być może im przydatny potencjał wśród osób z
    > sektora IT na czym być może obie strony by skorzystały, ale przecież po co

    Ustawodawca tworzy ustawy odrealnione strasznie.
    Pozniej nie wiadomo jak je interpretowac bo nigdzie nie ma obowiazujacej
    interpretacji.

    Niedlugo wymysla ze kazdy operator na swoj koszt ma podciagnac
    swiatlowody do CBA i caly ruch przepuszczac przez ich urzadzenia.
    A oni beda tropic konfidentow.

    Niestety takie ustawodawstwo - gdzie proste zapisy, formuluje sie tak
    aby zawsze urzednik sie mogl przyczepic a US/ZUS i inne aparaty
    panstwowe zawsze moga podac inna interpretacje.

    D.

  • 5. Data: 2007-09-17 13:20:51
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Garwolinie,bo inaczej dostana kare od ITD za spoznienie. PKP
    > za spoznienie nie dostaje kar, a szkoda. (c)aron

    Konkretnie -

    1 bierzesz formularz z abwery
    2. wypelniasz formularz na firme i na 2 osoby
    3. chodzi o formularz "tajne" (nie "niejawne" i nie "scisle tajne" ani nie
    "scisle tajne pecjalnego znaczenia" :DD)
    4 Placisz za firme i za osobe
    5. jak zaplacisz chlopaki sprawdzaja czy twoja babcia nie jest kosmitka
    6. Jezeli nie stwierdza ze jestes tajnym agentem skupu zywca dostajesz
    crtyfikat na siebie i firme i kogos z firmy

    calosc kosztow to o ile pamietam 12 kpln firma i 1200 za pacjenta.

  • 6. Data: 2007-09-17 13:46:20
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 17 Sep 2007 15:20:51 +0200, GRUPPY wrote:

    > calosc kosztow to o ile pamietam 12 kpln firma i 1200 za pacjenta.

    gdzie można dostać dotacje, bo bym musiał pół sieci sprzedać żeby za to
    zapłacić ?
    czy jest jakaś wersja light bo ja chce tylko dla siebie ?

  • 7. Data: 2007-09-17 13:53:21
    Temat: Re: Po?wiadczenie bezpieczenstwa,siedziea cicho,zrobia sobie czy drzea ryja o dotacje ?
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

> [...]
    > w Garwolinie,bo inaczej dostana kare od ITD za spoznienie. PKP
    > za spoznienie nie dostaje kar, a szkoda. (c)aron

    nie ma odstepstw i abwera podchodzi milo do sprawy ale procedura zaczyna sie
    od wplaty !
    co ciekawsze jezeli odmowia ci certyfikatu to i tak oplata zostaje u nich.
    A i przy okazji : aby firma miala certyfikat musi miec "kancelarie tajna"
    lub wynajac taka od innego podmiotu . Takie miejsce ma kilka wymagan , wiec
    lpiej wynajac usluge

  • 8. Data: 2007-09-17 14:35:48
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 17 Sep 2007 15:53:21 +0200, GRUPPY wrote:

    > nie ma odstepstw i abwera podchodzi milo do sprawy ale procedura zaczyna sie
    > od wplaty !

    za te pieniądze to mógłbym klientowi laski robić *)

    > co ciekawsze jezeli odmowia ci certyfikatu to i tak oplata zostaje u
    > nich. A i przy okazji : aby firma miala certyfikat musi miec "kancelarie
    > tajna" lub wynajac taka od innego podmiotu .

    nie tyczy się to (tajna kancelaria) przypadkiem firm o zasięgu
    ogólnopolskim lub prawie ogólnopolskim ?
    ja mam firme która działa na obszarze jednej gminy, więc jak mnie
    poinstruowano nawet sprawozdania co roku nie muszę składać

    > wiec lpiej wynajac usluge

    mam kumpla z budżetówki, któremu brakuje jedynie "ściśle tajne", więc jak
    się będzie paliło to się do niego uśmiechne, tyle że nie o to mi akurat
    chodzi.
    Jako że w swojej sieci sam jestem administratorem plus do tego
    administruje jeszcze dwie inne sieci (jako podwykonawca) więc chciałbym
    stosowne papiurki posiadać chociażby po to aby doliczać im do miesięcznych
    faktur powiedzmy 1PLN od klienta :>

    *) - robic laski - być bardzo wdzięcznym za coś, w tym przypadku za
    12kPLNów.

  • 9. Data: 2007-09-17 14:38:39
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

> [...]
    > w Garwolinie,bo inaczej dostana kare od ITD za spoznienie. PKP
    > za spoznienie nie dostaje kar, a szkoda. (c)aron

    delikatnie mowiac nasz ustawodawca nie przewidzial w tym przypadku opcji "na
    malucha"

  • 10. Data: 2007-09-17 15:31:56
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    GRUPPY napisał(a):
> [...]
    > 4 Placisz za firme i za osobe
    > 5. jak zaplacisz chlopaki sprawdzaja czy twoja babcia nie jest kosmitka

    A jak ktoś w CV ma, że pracował w "business intelligence" i to dla firmy
    z kraju wielkiego wuja? (W odróżnieniu od wielkiego brata)

    :-)))

    > 6. Jezeli nie stwierdza ze jestes tajnym agentem skupu zywca dostajesz
    > crtyfikat na siebie i firme i kogos z firmy

    - a mój tata jest agentem.
    - Takim jak James Bond?
    - Nie, OFE.

    > calosc kosztow to o ile pamietam 12 kpln firma i 1200 za pacjenta.

    Za tyle, to mogę sam na siebie pisać donosy
    :-)))

    fortune > meldunek.txt

    Rafał