  • 11. Data: 2007-09-17 17:47:51
    Temat: Re: Poświadczenie bezpieczeństwa,siedzieć cicho,zrobić sobie czy drzeć ryja o dotacje ?
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <fcldjk$949$1@inews.gazeta.pl>
    Sied@r napisał(a):

    > Wiekszosc to olalo bo nie wiem czy wyszly przepisy wykonawcze do tej ustawy.
    > Jak zadzownisz do ABW to sami nie wiedza czy wystarczy dostep do danych
    > niejawnych, czy tez scisle tajne.

    No ja sie zastanawiam, gdzie admin "cywilnej" sieci ma stycznosc
    z danymi objetymi klauzula tajne (bo o scisle tajnych to juz chyba
    w ogole mowy nie ma i chyba nie pracujac w instytucji gov lub przy
    jakims projekcie zleconym przez gov nie ma sie szans na uzyskanie
    takiego poswiadczenia). Pamietam, ze na wniosku zaznaczalo sie zakres
    poswiadczenia, od tego byla uzalezniona dalsza procedura. Nie wiem jak
    wygladaja koszty, pokrywal je pracodawca...

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz ***** Mój KF: http://www.iwan.eu07.pl/Score
    http://www.kolej.pl/ http://www.eu07.pl/ http://kolej.eu.org/twb/

  • 12. Data: 2007-09-18 20:13:49
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    [...]
    > Wiekszosc to olalo bo nie wiem czy wyszly przepisy wykonawcze do tej ustawy.

    Odgrzewane kotlety,... to już 2 lata będą, jak:

    Dz.U. 2005 nr 187 poz. 1568
    Paragraf 3 pkt 4 w przypadku do 500 abonentów stosuje się
    art. 49 z Dz.U. 1999 nr 11 poz. 95 w pkt 3 dopuszcza brak
    certyfikatów.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 13. Data: 2007-09-19 08:08:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 18 Sep 2007 22:13:49 +0200, Mr.FX wrote:

> [...]
    > Paragraf 3 pkt 4 w przypadku do 500 abonentów stosuje się
    > art. 49 z Dz.U. 1999 nr 11 poz. 95 w pkt 3 dopuszcza brak

    ale to są dupki (w tym UKE) utrzymywani z pieniędzy podatnika

    skoro już drukują jakies pisma to mogliby napisać, że do 500 abonentów nie
    trzeba mieć, to zawracają ludziom głowe odsyłając co czytania dzienników
    ustaw (czego i tak mało kto robi z braku czasu a nie ze złośliwości)

    --
    futszaK
    0601061867

  • 14. Data: 2007-09-19 09:47:44
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Waszkiewicz" <i...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poswiadczenia, od tego byla uzalezniona dalsza procedura. Nie wiem jak
    > wygladaja koszty, pokrywal je pracodawca...

    Załóżmy , że Twoim "cywilnym" klientem jest np. p. Lepper, a ministrem
    sprawiedliwości jest p. Ziobro. I ze pan minister podejrzewa, ze p. Lepper
    przesyla prze swojego maila na jakims zagranicznym portalu tajne informacje.
    Wtedy przychodzi do ciebie zaloga dzi (G) i mowi, zebys zebral te informacje
    z pakietow. Wiec z automatu zostajesz objety tajemnica. Aby zostac objety
    takowa musisz miec adekwatny certyfikat - i po to to jest. Oczywiscie mozna
    powiedziec, ze mogliby poprosic o to twojego dostawce neu , ale tu mozna
    skolei znalezc sytuacje, gdy :

    a) Pan Lepper przesyla tajne informacje do innego duzera twojej sieci (wiec
    nie wychodzi o na swiat)
    b) tak strasznie natujesz polaczenia ze w pakietach jest niezla sieczka :D

  • 15. Data: 2007-09-19 11:01:02
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 19 Sep 2007 11:47:44 +0200, GRUPPY wrote:

    > Za?ó?my , ?e Twoim "cywilnym" klientem jest np. p. Lepper,

    mniaaaammmm, pewnie by jakies dotacje unijne na Internet na wsiach pomógł załatwić :>

    chyba trzeba podciągnąć neta w kierunku Złotowa (całe 40km mam) i
    podłaczyć Panią Begier :) dam jej dobry upload coby mogła szybko wysyłać
    na youtube taśmy prawdy :>

    > a) Pan Lepper przesyla tajne informacje do innego duzera twojej sieci
    > (wiec nie wychodzi o na swiat)

    przy okazji pewnie by można mu było pchnąć jakieś urządzenie do
    kryptografii a na fakturze wpisać "usługi informatyczne"

    > b) tak strasznie natujesz polaczenia ze w pakietach jest niezla sieczka
    > :D

    czemu strasznie ?

    jak NATuje to zbieram info o SYN i FIN, dlatego w sieci jest routing, a
    NATowanie na centralnym routerze

  • 16. Data: 2007-09-19 11:13:30
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl>

    W artykule <fcqreo$hfd$1@opal.futuro.pl>
    GRUPPY napisał(a):

    > Załóżmy , że Twoim "cywilnym" klientem jest np. p. Lepper, a ministrem
    > sprawiedliwości jest p. Ziobro. I ze pan minister podejrzewa, ze p. Lepper
    [...]

    Bzdury :) Nie jestem od tego, zeby zastepowac organy scigania. Ja im co
    najwyzej moge dac dostep do pewnych informacji, ktore powinienem
    przechowywac. Proponuje poczytac ustawe o ochronie inf niejawnych.

    Zdravim!

  • 17. Data: 2007-09-19 22:23:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof Waszkiewicz pisze:

    > Bzdury :) Nie jestem od tego, zeby zastepowac organy scigania. Ja im co
    > najwyzej moge dac dostep do pewnych informacji, ktore powinienem
    > przechowywac. Proponuje poczytac ustawe o ochronie inf niejawnych.

    Nie "możesz" a musisz, i nie informacje niejawne, a dane transmisyjne.
    Szczegóły znajdziesz w Prawie telekomunikacyjnym ;-)

    M.

  • 18. Data: 2007-09-19 22:37:56
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Nie "możesz" a musisz, i nie informacje niejawne, a dane transmisyjne.
    > Szczegóły znajdziesz w Prawie telekomunikacyjnym ;-)

    A zastanawiam się, co by się stało, gdyby jednak tego nie zrobił.

    Kiedyś (z 8 lat temu) pracowałem w kafejce internetowej i wynikła taka
    tam sprawa, że był sobie "serwer" (Linux, Pentium 166 MMX, ~780 kont
    shellowo-pocztowych) dla klientów i pewnego razu zrobił się syf. Jednak
    dzięki przytomności admina z serwera tego zniknęły w porę logi
    (oczywiście całkowicie przypadkowo...) i nic się dalej z tym nie działo
    - sprawa po prostu przyschła. Ciekawi mnie, jak to jest dzisiaj i przy
    sprawach większego kalibru, w większym mieście itp...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 19. Data: 2007-09-19 22:51:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Any User pisze:

    > A zastanawiam się, co by się stało, gdyby jednak tego nie zrobił.

    Życzysz sobie wariant optymistyczny czy pesymistyczny?:-)

> [...]
    > - sprawa po prostu przyschła. Ciekawi mnie, jak to jest dzisiaj i przy
    > sprawach większego kalibru, w większym mieście itp...

    8 lat temu to zyliśmy w innej rzeczywistości. Kafejka internetowa
    operatrorem nie jest, co najwyżej przedsiębiorcą telekomunikacynym (a to
    i tak w specyficznych warunkach). Wzrosła świadomość, nawet wśród
    prokuratorów. Nie neguję, że też się do tego przyczyniłem ;-) Ale nadal
    jest dużo do zrobienia.

    M.

  • 20. Data: 2007-09-19 23:27:48
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Życzysz sobie wariant optymistyczny czy pesymistyczny?:-)

    Oba. Ale sytuacja typu klient nabroił na kwoty powiedzmy 5-cyfrowe - nie
    wyższe i również bez udziału polityków, bo to by była czysta spekulacja.