  • 1. Data: 2010-04-16 16:05:17
    Temat: Powracające menu
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    W telewizorze Thomson Black DIVA 29' co kilka minut pojawia się MENU, z
    kolejno zmieniającymi się stronami ustawień.

    MENU można wyłączyć przyciskiem pilota EXIT, ale po kilku (kilkunastu)
    minutach pojawia się ono ponownie na ekranie telewizora.

    Jeżeli miał ktoś do czynienia z opisanym objawem, lub wie jak go usunąć -
    bardzo proszę o podzielenie się tą informacją.
    _____________________________

    Z pozdrowieniem ( - ) MIR

  • 2. Data: 2010-04-16 17:55:23
    Temat: Re: Powracające menu
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "MIR" <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeżeli miał ktoś do czynienia z opisanym objawem, lub wie jak go usunąć -
    > bardzo proszę o podzielenie się tą informacją.

    Po pierwsze: wyjdź z menu poprzez pozycję "Exit" w menu a nie na pilocie -
    być może masz włączone menu serwisowe. Po drugie - zasłoń odbiornik
    podczerwieni z produ telewizora - może pilot zepsuty i coś wysyła albo ktoś
    ci robi dowcipy. Ostatnio chyba Philips informował, że niektóre świetlowki
    kompaktowe mogą powodować zakłócenia w działąniu sprzetu sterowanego
    pilotami - głównie dotyczyło to tunerów Tv SAT

    MaW

  • 3. Data: 2010-04-17 08:33:02
    Temat: (2) Powracające menu
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    [...] wyjdź z menu poprzez pozycję "Exit" w menu a nie na pilocie
    - być może masz włączone menu serwisowe [...]

    Dziękuję za odpowiedź
    __________________

    Gdy przełączam pozycje menu pilotem - lecz nie przez wybranie EXIT,
    oraz WYJŚCIE - wówczas, menu zostaje wyłączone również jedynie
    na krótki czas.

    Menu serwisowe? Instrukcja obsługi podaje, że: "w telewizorze są 2 menu.
    Jedno menu jest do nawigacji; drugie - do codziennego użytkowania".

    Podczas wyszukiwania kanałów odbiornik wyszkuje kanały telewizji
    naziemnej i obiecuje, że po zakończeniu wyszukiwania, "wszystkie
    ustawienia zostaną zapamiętane". Tymczasem, nie zostają zapamiętane
    - telewizor nie pamięta nawet ustawień zegara. Do telewizora nie jest
    podłączona antena telewizji naziemnej - podłączony jest odbiornik
    satelitarny i telewizor wykrywa jego włączenie/wyłączenie,
    oraz udostępnia odbierany kanał.

    [...] zasłoń odbiornik podczerwieni z przodu telewizora - może pilot zepsuty
    i coś wysyła [...]

    Przy użyciu innego pilota, występuje ten sam objaw. Co powinienem jeszcze
    wykonać?

    ( - ) MIR

  • 5. Data: 2010-04-17 15:43:20
    Temat: Re: (2) Powracające menu
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 17.04.2010 10:33, MIR pisze:

> [...]
    > i coś wysyła [...]
    >
    > Przy użyciu innego pilota, występuje ten sam objaw. Co powinienem jeszcze

    wygląda to ma uszkodzoną pamieć eeprom.
    dawno się tym nie bawię, więc dokładnych objawów nie pamiętam

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 6. Data: 2010-04-17 17:55:37
    Temat: Re: (3) Powracające menu
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    > wygląda to ma uszkodzoną pamieć eeprom.
    > dawno się tym nie bawię, więc dokładnych objawów nie pamiętam

    Dzięki Łaskawco!
    _______________

    Dawno - powiadasz? Szkoda, że dawno - ale wygląda na to, że masz rację.
    Najważniejsze jednak pamiętasz: PAMIĘĆ!
    Może właśnie o to chodzi... Czy ta pamięć jest wlutowana - czy tkwi w
    złączu? Jak ją zidentyfikować, spośród innych elementów półprzewodnikowych?
    Co na niej powinno być napisane? Proszę przypomnij sobie i pomóż mi jeszcze
    trochę.

    Z pozdrowieniem ( - ) MIR

  • 7. Data: 2010-04-17 20:06:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 17.04.2010 19:55, MIR pisze:

> [...]
    > Może właśnie o to chodzi... Czy ta pamięć jest wlutowana - czy tkwi w
    > złączu? Jak ją zidentyfikować, spośród innych elementów

    zawsze wlutowana, 8 pin. 24c16 lub podobne