  • 1. Data: 2010-04-16 15:44:48
    Temat: Kablówka + Tv naziemna DVB-T
    Od: NairdA <u...@o...pl>

    Witam
    Czy można jakoś połączyć ze sobą TV naziemną (DVB-T) i kablówkę -
    wiedząc że kablówka nie ma kanałów w paśmie TV naziemnej (Aster)?
    Jakiś sumator ?

    /A

  • 2. Data: 2010-04-16 17:25:37
    Temat: Re: Kablówka + Tv naziemna DVB-T
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Zwykły szerokopasmowy sumator nie wystarczy.
    Próbowałem, starałem się dobrać tłumienie sygnałów z naziemnej anteny i
    kablówki - nic z tego.
    Antena naziemna oprócz DVB-T odbiera wszystkie kanały analogowe - w
    Warszawie podwójny komplet, z Raszyna i PKiN.
    Te sygnały nakładają się na kanały używane w ASTER - wielu nie da się
    oglądać, tak są zakłócone.
    Zalecanym (ale kłopotliwym) rozwiązaniem jest ręczny przełącznik o
    odpowiednim tłumieniu dla nieużywanego wejścia.

    Będę próbował to rozwiązać lepiej: antenę naziemną spróbuję podłączyć do
    sumatora przez filtr kanałowy, środkowoprzepustowy na k 58.
    Niestety, gotowych filtrów nie znalazłem, można zrobić na zamówienie za ok
    60-80zł.
    Jeszcze lepiej byłoby pomiędzy kablówką a sumatorem dołożyć filtr środkowo-
    zaporowy na k 58 - jakieś sygnały z kablówki (analogowych w Aster nie ma ale
    może być coś cyfrowego) nie będą przeszkadzać odbiorowi DVB-T i nic nie
    będzie wypromieniowywane przez antenę "w eter".
    Wmak

  • 3. Data: 2010-04-17 18:53:30
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Od producenta osprzętu TV dostałem odpowiedź:

    "Witam serdecznie.Możemy wyprodukowac taką zwrotnicę.
    1.wej kabel pasmo 0- 860 bez 58
    2.wej kanał 58 "

    Poprosiłem o jakieś parametry, orientacyjną cenę.
    Dam znać.
    Wmak

  • 4. Data: 2010-04-19 07:25:47
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 17 Apr 2010 18:53:30 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@g...pl> wrote:

    >Od producenta osprzętu TV dostałem odpowiedź:
    >
    >"Witam serdecznie.Możemy wyprodukowac taką zwrotnicę.
    >1.wej kabel pasmo 0- 860 bez 58
    >2.wej kanał 58 "

    nie rozwiazuje to problemu:

    1. w innym rejonach inny kanal mux I
    2. poza tym tylku jeden kanal (muxa) a planowane sa na chwile obecna 3
    muxy.
    3. po co ci naziemna, skoro w "pelnym" kablu masz wszystko to, co ew.
    w naziemnej.
    4. jezeli masz "mini" kabel (a'la azart, pakiet antena), to te kanaly
    chyba w wiekszosci leza w pasmie vhf,wiec latwiej zrobic zwrotnice

    na we1: kanaly vhf (kablowka)
    na we2: kanaly uhf (naziemna)

    5. lepszy bylby jednak przelacznik na pilota lub z nowoczesnych tv
    pobrac sygnal np. z rs-232 (jakby mial) albo z USB - tym wysterowac
    przelacznik (taki diseqc ale do naziemnej)

    6. a najlepiej, jakby tv mial 2 oddzielne wejscia antenowe.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2010-04-19 09:51:08
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    > On Sat, 17 Apr 2010 18:53:30 +0000 (UTC), " Wmak"

    > nie rozwiazuje to problemu:
    > 1. w innym rejonach inny kanal mux I

    Dla warszawskiej Aster obecnie wystarczy, dla innych lokalizacji oczywiście
    inna zwrotnica.

    > 2. poza tym tylku jeden kanal (muxa) a planowane sa na chwile obecna 3
    > muxy.

    Będę się martwił za parę lat.

    > 3. po co ci naziemna, skoro w "pelnym" kablu masz wszystko to, co ew.
    > w naziemnej.

    Wyraźnie gorsza jakość z kablówki.

    > 4. jezeli masz "mini" kabel (a'la azart, pakiet antena), to te kanaly
    > chyba w wiekszosci leza w pasmie vhf,wiec latwiej zrobic zwrotnice
    >
    > na we1: kanaly vhf (kablowka)
    > na we2: kanaly uhf (naziemna)

    Czasem oglądamy programy z zakresu UHF w kablu.

    > 5. lepszy bylby jednak przelacznik na pilota lub z nowoczesnych tv
    > pobrac sygnal np. z rs-232 (jakby mial) albo z USB - tym wysterowac
    > przelacznik (taki diseqc ale do naziemnej)

    I nad każdym typem telewizora robić doktorat.
    Może w przypadku pewnego modelu Sharpa byłoby łatwo, bo chyba da się dla
    każdego programu oddzielnie włączać napięcie na gniazdo antenowe (chyba do
    zasilania wzzmacniacza antenowego to wymyślono) można by sterować
    przekaźnikowym przełącznikiem (najlepiej, gdyby można kupić gotowy -
    chwilowo są tylko ręczne).
    Nie testowałem, widziałem tylko w menu w telewizorze znajomych.
    Rozwiązań może być wiele, ja szukam P&P.

    > 6. a najlepiej, jakby tv mial 2 oddzielne wejscia antenowe.

    Bardzo dobry pomysł, tylko spróbuj wymusić na producentach telewizorów...

    Znam jeszcze prostszy: przekonwertować do kabla całe MUXy - ale kablówkom na
    tym nie zależy, wolą wciskać klientom swoje dekodery.
    Nawet radiowe programy Aster usunęła - chyba złośliwie, bo niemodulowane
    nośne dalej zajmują pasmo.
    Wmak

  • 6. Data: 2010-06-21 14:04:50
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Rozwiązaniem by był telewizor z dwoma wejściami
    dla kabla i anteny. Zastanawiające jest dlaczego producenci tego nie robią.
    W recenzji telewizora SONY Bravia dałem duży minus za brak oddzielnych wejść
    dla kabla i anteny. Chociaż nie rozwiązuje to całkowicie problemu bo można
    zaprogramować w trybie cyfrowym tylko DVB-C lub DVB-T.
    Tadeusz

  • 7. Data: 2010-06-22 05:23:36
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    tadeusz pisze:
> [...]
    > dla kabla i anteny. Chociaż nie rozwiązuje to całkowicie problemu bo można
    > zaprogramować w trybie cyfrowym tylko DVB-C lub DVB-T.

    nie znam tv z osobnymi we. możesz te dwa sygnały zsumować
    spliterem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 8. Data: 2010-06-22 09:23:52
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Rozwiązaniem by był telewizor z dwoma wejściami
    > dla kabla i anteny. Zastanawiające jest dlaczego
    > producenci tego nie robią.

    Ponieważ nie ma to żadnego sensu ;-).

  • 9. Data: 2010-06-22 13:57:45
    Od: "Misiek" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ nie ma to żadnego sensu ;-).

    Niestety ale sens ma...
    Z anteny mam kilka programów których nie ma w kablu, a splitera
    też nie da się założyć bo na tych samych kanałach co jest DVB-T kablówka
    nadaje w analogu... :-(

    MM

  • 10. Data: 2010-06-22 16:23:09
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Misiek <M...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Niestety ale sens ma...
    > Z anteny mam kilka programów których nie ma w kablu, a splitera
    > też nie da się założyć bo na tych samych kanałach co jest DVB-T kablówka
    > nadaje w analogu... :-(

    Dostałem odpowiedź od producenta filtrów:
    Cytat:
    "Witam serdecznie.
    Zwrotnica jest opracowana.
    1 wej filtr 58 kanału