eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Pozycja w ostrych zakrętach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2010-01-11 16:22:57
    Temat: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli

    Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną
    część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej -
    tułów w osi motocykla.

    Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna pozycja?

    MN


  • 2. Data: 2010-01-11 17:22:28
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    Marcin N napisal:

    | http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
    |
    | Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać
    | górną część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno
    | być inaczej - tułów w osi motocykla.
    |
    | Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna
    | pozycja?

    Przy małych prędkościach tak się robi, żeby zachować mniej więcej położenie
    środka ciężkości. Jak przy takim zakręcie się pochylisz 'do środka', to
    bankowo glebniesz ;)

    --
    Bialy | GG:1092403


  • 3. Data: 2010-01-11 17:24:40
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 17:22:57 +0100, Marcin N napisał(a):

    > http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli
    >
    > Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną
    > część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej -
    > tułów w osi motocykla.

    Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka - jesteś sztywny jak kołek,
    cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
    dzień. Włoska - pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
    sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
    Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

    --
    pozdrawiam
    trud
    bj250


  • 4. Data: 2010-01-11 23:20:05
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-11 18:24:40 +0100, trud <t...@o...eu> said:

    > Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka - jesteś sztywny jak kołek,
    > cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
    > dzień. Włoska - pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
    > sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
    > Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

    Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie
    wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych
    funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 5. Data: 2010-01-12 06:43:47
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "trud" napisał:
    > sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
    > Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
    >
    Ale dlaczego flegmatycznie?
    --
    Pozdr
    Sybi
    Straszyn
    Super Blackbird



  • 6. Data: 2010-01-12 11:12:35
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Sybi pisze:
    > Użytkownik "trud" napisał:
    >> sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
    >> Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.
    >>
    > Ale dlaczego flegmatycznie?

    Zeby bylo latwiej zapamietac:
    Angielska - flegmatycznie
    Niemiecka - sztywno
    Włoska - z fantazja
    ;)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 7. Data: 2010-01-12 21:03:50
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie
    > wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych
    > funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.

    Myślę też, że zależy to od kierowcy.
    Nie jestem wielce doświadczony i jeżdzę nie wykorzystyjąc wszystkich
    możliwości motocykla ale ze względu na swoje gabaryty - duży wzrost i
    słuszna masa zauważyłem, że wygodniej mi się pokonuje zakręty metodą
    angielską.
    Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
    mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany
    kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl
    oraz to co na nim siedzi :-)

    --
    M.


  • 8. Data: 2010-01-12 22:07:49
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <p...@M...onet.pl> said:

    > Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
    > mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej
    > zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż
    > motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

    Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
    zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 9. Data: 2010-01-12 22:50:19
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 12.01.2010 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:
    > On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <p...@M...onet.pl> said:
    >
    >> Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy
    >> mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej
    >> zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż
    >> motocykl oraz to co na nim siedzi :-)
    >
    > Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
    > zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)
    >
    Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
    właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
    dobra na korek jest.

    Jak wyjedzie z małego parkingu/korka, pojedzie szybciej to zależnie od
    posiadanego sprzęta pewnie mu się zmieni. Byle tylko ten podnóżek
    zewnętrzny raczej naciskał, czy jakoś tak.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 10. Data: 2010-01-13 10:56:34
    Temat: Re: Pozycja w ostrych zakrętach
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar <k...@g...com> said:

    >> Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
    >> zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)
    >>
    > Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
    > właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
    > dobra na korek jest.

    Często Ci się zdarza jeździć po tak krętej trasie z prędkościami
    poniżej działania przeciwskrętu i taką gwałtownością zmiany kierunku
    jazdy? Bo mi fcale. A odwołanie do sposobów angielskich itp. dotyczyło
    również znacznie szybszej jazdy - tak się kiedyś ścigano.


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: