  • 1. Data: 2024-01-29 11:26:30
    Temat: Prawo do naprawy
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://www.instagram.com/reel/C2okjoLRQqX/?igsh=MnN
    3Z3Z1NnI1Zmxq

    Czy coś się zmieniło, że zaczęto produkować pralki z rozbieranym
    bębnem a nie klejonym?
    Bęben z napędem bezpośrednim więc zakładam, że to jakiś współczesny
    model...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-01-29 11:43:16
    Temat: Re: Prawo do naprawy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 11:26:30 +0100, Marek wrote:
> [...]

    > bębnem a nie klejonym?
    > Bęben z napędem bezpośrednim więc zakładam, że to jakiś współczesny

    Unia jakies przepisy wydała, ale trochę wątpie ...
    moze producentowi łatwiej skręcic na uszczelkę niz skleić?

    A dobrze zrobiona pralka ... łozyska wytrzymuja kilkanascie lat.

    A taki serwis kosztował by chyba z pół pralki czy więcej.
    Ktos może zrobi sobie sam, 99% stwierdzi, ze czas kupić nową.

    A z innej beczki:
    -ładowarki do telefonów - chyba juz wszystkie klejone,
    -telefony - teoretycznie nierozbieralne, klejone ...

    J.

  • 3. Data: 2024-01-29 11:57:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 11:43, J.F pisze:
> [...]
    >
    > A z innej beczki:
    > -ładowarki do telefonów - chyba juz wszystkie klejone,
    > -telefony - teoretycznie nierozbieralne, klejone ...

    Co do telefonów, to będą musieli coś wymyślić, aby a zaciszu domowym
    dało się baterię wymienić nie trudniej niż tą od biosu w PC.

    Robert

  • 4. Data: 2024-01-29 12:58:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jan 2024 11:57:32 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Co do telefonów, to będą musieli coś wymyślić, aby a zaciszu
    > domowym
    > dało się baterię wymienić nie trudniej niż tą od biosu w PC.

    Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja
    chyba nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności
    telefonu. Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2024-01-29 13:03:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jan 2024 11:43:16 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A dobrze zrobiona pralka ... łozyska wytrzymuja kilkanascie lat.

    Z mojego doświadczenia wynika, że ok 10.

    > A taki serwis kosztował by chyba z pół pralki czy więcej.
    > Ktos może zrobi sobie sam, 99% stwierdzi, ze czas kupić nową.

    Dwa lata temu wymieniałem łożyska, bęben wysłałem do fachowców od
    rozklejania i wymiany łożysk, cena usługi coś koło 200 zł z
    przesyłką (chyba oni płacili za kuriera w obie strony).
    Nadal wychodzi taniej niż nowa pralka. Fakt że wyjęcie bębna to
    trochę pracochłonne (przydaje się wyciągarka sufitowa).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2024-01-29 13:12:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 12:58, Marek pisze:

    > Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja chyba
    > nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności telefonu.
    > Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    Co nie zmienia faktu, że taki wymóg jest.

    Robert

  • 7. Data: 2024-01-29 13:57:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 13:03:01 +0100, Marek wrote:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że ok 10.

    Moze być kwestia ile dzieci i ile pran dziennie :-)

> [...]
    > Nadal wychodzi taniej niż nowa pralka. Fakt że wyjęcie bębna to
    > trochę pracochłonne (przydaje się wyciągarka sufitowa).

    No własnie - Ty zrobiłes to sam, reszta wezwie fachowca.
    Fachowiec musi policzyc za robotę, za dojazd, za odjazd,
    za klejenie, za kuriera, zostawic rozgrzebaną robotę na pare dni,
    lub zabrać pralkę (no dobra - przy skręcanym zrobi sam, o ile będzie
    miał wszystkie potrzebne częsci).
    Razem uzbiera sie tyle, ze następnym razem kupisz nową pralkę.

    J.

  • 8. Data: 2024-01-29 13:59:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Jan 2024 12:58:52 +0100, Marek wrote:

    > Ile razy w życiu wymieniałeś baterie we współczesnym telefonie? Ja
    > chyba nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności
    > telefonu. Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    Wspólczesne owszem - coraz lepsze te baterie, albo coraz lepsze
    programy.
    Dawniej się zdarzało.

    J.

  • 9. Data: 2024-01-30 09:22:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jan 2024 13:12:00 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Co nie zmienia faktu, że taki wymóg jest.

    Co również nie zmienia faktu, że wymóg staje się (lub w przyszłości
    stanie się) mało komu przydatny.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2024-01-30 09:38:41
    Od: NNTP Surfer <n...@o...pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

> [...]
    > chyba nigdy. Życie baterii zrównuje się z czasem przydatności
    > telefonu. Wcześniej zmienia się telefon niż baterię.

    Telefon traci użyteczność wyłącznie z powodu wstrzymania aktualizacji
    oprogramowania. Zrobiliby system operacyjny open source to każdy
    smartfon przeżywałby co najmniej 2-3 wymiany baterii.

    Kupujesz nowy telefon co roku wyłącznie dlatego że ktoś w reklamie
    powiedział ci że smartfon to biżuteria i ten kto ma droższego ten jest
    lepszy.