  • 11. Data: 2010-11-22 17:27:32
    Temat: Re: Predkosc narastania napiecia?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Pawe? Paw?owicz wrote:

    > Unikaj sytuacji "triak sam się włączy". Triaki tego bardzo nie lubią.
    > Do ochrony służy gasik, opornik i kondensator połączone szeregowo
    > zwierające triak. Do określania wartości pojemności i rezystancji
    > służą nomogramy. Opornik powinien być bezindukcyjny, a kondensator na
    > co najmniej 630V (lub do pracy na sieci).

    Triaki, które się same załączą lubią się potem nie wyłączać.

    Waldek

  • 12. Data: 2010-11-22 17:31:36
    Od: Tomek <z...@d...pl>

    > Unikaj sytuacji "triak sam się włączy".

    Dlatego właśnie założyłem ten wątek ;)

    Przeprowadziłem dzisiaj próby, triak BT139-800 połączony szeregowo z C=12uF
    rzeczywiście przewodzi jeden półokres przy włączeniu do sieci (jak się
    trafi akurat na szczyt sinusa). Po podłączeniu dławiczka o bliżej nieznanej
    indukcyjności efekt znika.

    > Do ochrony służy gasik, opornik i kondensator połączone szeregowo
    > zwierające triak. Do określania wartości pojemności i rezystancji
    > służą nomogramy.

    Poszukam.

    pozdr