  • 1. Data: 2010-11-21 19:57:48
    Temat: Zasilacz samochodowy do Notebooka - ile pobiera pradu?
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    Ile pobiera pradu z akumulatora samochodowego taki zasilacz do notebooka:

    http://allegro.pl/nowy-zasilacz-samochodowy-do-hp-99
    -modeli-fv22-i1320609799.html

    Chodzi o to czy przez 15h rozladuje akumulator i w ilu procentach?

  • 2. Data: 2010-11-21 20:09:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21-11-2010 20:57, fReLuZ napisał/a:
> [...]
    -modeli-fv22-i1320609799.html

    > Chodzi o to czy przez 15h rozladuje akumulator i w ilu procentach?

    Nie jest za bardzo ważne ile zasilacz pobiera na własne potrzeby
    (stosunkowo niedużo w stosunku do ogólnego poboru prądu) ale ile laptop
    do niego podłączony.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-11-22 00:20:15
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    fReLuZ wrote:

> [...]
    -modeli-fv22-
    i1320609799.html

    > Chodzi o to czy przez 15h rozladuje akumulator i w ilu procentach?

    okolo 50mA (mam podobne cos).

    glowny zuzywacz pradu to dioda sygnalizujaca prace, mozna ja zmienic na
    superjasna niebieska, i zmniejszyc jej prad pracy do ~1mA przy pomocy np.
    opornika 4.7k ohm w szereg - nadal wtedy widac ze swieci (choc oczywiscie
    slabo) a zuzywa duzo mniej pradu.

    nastepny 'zuzywacz' to sam kontroler przetwornicy dc-dc - w zaleznosci od
    tego co tam wsadzili to ~10mA, i tego niestety juz sie zmniejszyc nie da.

    tak czy siak, 50mA to inaczej 0.050A.
    zakladajac pojemnosc akmulatora na 35Ah,
    35/0.05=700 (godzin) pracy, czyli inaczej
    700/24(dzien)= 29 (dni)

    jesli zmienimy diodke na niebieska i zmniejszymy pobor do ~15mA,
    35/0.015= 2333 (godzin),
    2333/24 (dzien)= 97 (dni)

  • 4. Data: 2010-11-22 10:56:06
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    -modeli-fv22-
    > i1320609799.html

    > okolo 50mA (mam podobne cos).

    ile?
    skoro Iwy zasilacza to pewnie 3-4 A przy napieciu rzedu 19V to przy 12 V
    bedzie z 7-8 Amperów,

    brat

  • 5. Data: 2010-11-22 10:57:18
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > okolo 50mA (mam podobne cos).

    sorry czytanie ze zrozumieniem sie klania, ech :/

    brat

  • 6. Data: 2010-11-23 22:50:33
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    bratPit[pr] wrote:

    > ile?
    > skoro Iwy zasilacza to pewnie 3-4 A przy napieciu rzedu 19V to przy 12 V
    > bedzie z 7-8 Amperów,

    ale Iwy to dopiero jak podlaczysz laptopa. pytanie brzmialo 'ile pobiera
    pradu _zasilacz_' a nie notebook zasilany zasilaczem.

  • 7. Data: 2010-11-25 00:36:23
    Od: c...@o...pl

    Przyjmując pojemność akumulatora 45 Ah i moc zasilacza wzietą ze zdjęcia 90 W
    to czas t=45/90 = dokładnie pół godziny i akumulator będzie zajechany do zera
    a Ty nie ruszysz samochodem... :) Nie tylko moc akumalatora samochodowego ma
    na to wpływ, ale i jego sprawność a także sprawność akumulatora laptopowego.
    Ja mam 5 letni akumulator w samochodzie i mój zasilacz (nie ten ze zdjęcia)
    już po chwili mruga aby uruchomić silnik i ładować akumulator samochodowy, bo
    napięcie spada poniżej progu działania zasilacza z powodu wyczerpania
    akumulatora... :) Dlatego najlepiej jest doładowywać akumulator samochodowy
    jak i laptopowy w czasie jazdy samochodu a nie w czasie postoju... :)

  • 8. Data: 2010-11-25 02:28:56
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/24/2010 07:36 PM, c...@o...pl wrote:
    > Przyjmując pojemność akumulatora 45 Ah i moc zasilacza wzietą ze zdjęcia 90 W
    > to czas t=45/90 = dokładnie pół godziny i akumulator będzie zajechany do zera

    Chyba coś Ci się jednostki pomyliły. 90W, przy 12V z akumulatora to jest
    7.5A. wtedy czas rozładowania do zera tynowi 45Ah/7.5A=6h.
    W praktyce będzie o wiele krócej, chociażby dlatego że napięcie nie
    będzie stałe, ale i tak o wiele dłużej niż pół godziny.

    pzdr.
    j.

  • 9. Data: 2010-11-26 05:01:03
    Od: c...@o...pl

> [...]
    -modeli-fv22-
    i1320609799.html

    > Chodzi o to czy przez 15h rozladuje akumulator i w ilu procentach?

    Gdy podłączysz do zasilacza notebook a zasilacz do akumulatora samochodowego i
    będziesz pracował na notebooku to:
    I=P/U czyli I=90 W/12 V czyli I=7,5 A
    t=Q/I czyli akumulator samochodowy 45 Ah wytrzyma przez czas t=45 Ah /7,5 A
    czyli t= 6 godzin do całkowitego rozładowania.
    Ale to nie jest prawda, bo to jest tylko teoria, bo trzeba uwzględnić jego
    sprawność a także to, że wcześniej spadek napięcia na akumulatorze spowoduje
    wcześniejsze wyłączenie zasilacza z pracy. Czyli aby 15 godzin pracować należy
    włączyć silnik samochodowy i ładować akumulator samochodowy. Po prostu takie
    zasilacze działają w zakresie 12-15 V napięcia zasilania jak jest napisane na
    tabliczce znamionowej a przy niższym napięciu nie działają (nie przetwarzają
    napięcia). A ponadto trzeba uwzględnić także sprawność akumulatorów w
    notebooku, które jak są stare mogą być dodatkowym (większym) obciążeniem dla
    zasilacza. Na czas działania jak się okazuje ma duży wpływ wiele czynników w
    tym także obciążenie procesora i prąd pobierany przez dodatkowe wyposażenie
    notebooka itd. itp.
    W praktyce na przykład mój zasilacz 300 W z którego zasilam laptopa powinien
    pobierać 300/12= 25 A i wytrzymać t= 45 Ah/25A = 1,8 godziny a już po 10
    minutach świeci się mu światełko wskazujące na spadek napięcia grożący zaraz
    wyłączeniem się zasilacza&#8230; Praktyka jak widzisz pokazuje co innego i muszę
    włączać ładowanie akumulatora samochodowego czyli silnik samochodowy za
    niespełna 10 minut. Dlatego najlepszym wyjściem jest podładowanie akumulatora
    laptopa w czasie jazdy samochodem a także utrzymywanie akumulatora laptopa w
    dobrej kondycji&#8230;

  • 10. Data: 2010-11-26 05:03:26
    Od: "cepilek" <c...@o...pl>