  • 1. Data: 2012-03-28 10:47:41
    Temat: Preload obrazków w stanie hover
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy znacie jakiś trik pozwalający na preload obrazków używanych w CSS dla
    stanów hover? Chodzi mi o automatyzację tego procesu tak aby ręcznie nie
    definiować w JS jakich obrazków używam w CSS, które trzeba preloadować. W
    przeciwnym razie zawsze zapomni się o jakimś albo ładuje się już nie
    istniejący. Nigdy nie udało mi się nad tym zapanować.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2012-03-28 13:03:23
    Temat: Re: Preload obrazków w stanie hover
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-03-28 10:47, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy znacie jakiś trik pozwalający na preload obrazków używanych w CSS dla
    > stanów hover?

    Trzymaj wszystkie stany w jednym pliku.
    Słowo kluczowe dla googla: CSS sprites

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2012-03-28 13:13:16
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 28 Mar 2012 10:47:41 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > przeciwnym razie zawsze zapomni się o jakimś albo ładuje się już nie
    > istniejący. Nigdy nie udało mi się nad tym zapanować.

    CSS Sprites?

    --
    M.G.

  • 4. Data: 2012-03-30 21:57:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 13:03:23 +0200, NotBear napisał(a):

    > Trzymaj wszystkie stany w jednym pliku.
    > Słowo kluczowe dla googla: CSS sprites

    Faktycznie, to całkiem wygodne w sensie preloadu. Przemyślałem taką
    możliwość w kontekście ostatniego projektu i widzę dość poważny mankament.
    Mianowicie rysunki musiałyby być bardzo od siebie oddalone aby przewidzieć
    możliwość tego, że w pewnym momencie klient może zażyczyć sobie aby
    przycisk X korzystający z jakiegoś środkowego sprita, był większy. Wtedy
    wszystkie za nim znajdą się w innych koordynatach i trzeba będzie
    przerabiać cały CSS albo zmodyfikowane wersje dawać na koniec i pogodzić
    się z tym, że będzie w takiej bitmapie mnóstwo już nie używanych grafik.

  • 5. Data: 2012-03-31 08:52:38
    Od: "hexade.com (Piotr G.)" <p...@h...com>

    po prostu twórz sobie pliki - osobne dla każdego guzika ale z dwoma stanami. W
    przypadku zmiany parametrów obrazka zmieniasz tylko jeden plik - wczytywania tyle
    samo (ta sama ilość pixeli), co trzymanie wszystkich guzików w jednym pliku

    Pozdro
    p.

  • 6. Data: 2012-03-31 11:00:18
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 30 Mar 2012 21:57:27 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > możliwość tego, że w pewnym momencie klient może zażyczyć sobie aby
    > przycisk X korzystający z jakiegoś środkowego sprita, był większy.

    No to wycenisz klienta godzinowo.

> [...]
    > przerabiać cały CSS albo zmodyfikowane wersje dawać na koniec i pogodzić
    > się z tym, że będzie w takiej bitmapie mnóstwo już nie używanych grafik.

    Co da kilkadziesiąt KB więcej, a preload i tak będziesz miał, w dodatku bez
    siekania osobnymi requestami na każdy obrazek dla każdego elementu
    nawigacji.

    --
    M.G.

  • 7. Data: 2012-03-31 17:25:51
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    W dniu 2012-03-28 13:13, M.G. pisze:

    > CSS Sprites?

    Jedyne rozsądne rozwiązanie.

  • 8. Data: 2012-03-31 17:34:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 11:00:18 +0200, M.G. napisał(a):

    > Co da kilkadziesiąt KB więcej, a preload i tak będziesz miał, w dodatku bez
    > siekania osobnymi requestami na każdy obrazek dla każdego elementu
    > nawigacji.

    Ok, może i racja. Tak zrobię. Dzięki :-)