  • 1. Data: 2012-03-27 11:21:43
    Temat: Zarządzanie galerią w Wordpress-ie
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    Standardowe zarządzanie galerią w Wordpress-ie, jak dla mnie, jest
    niewystarczające. Kiedy mam kilka(naście) obrazków i chcę utworzyć
    jedną galerię, to żaden problem. Ale kiedy chcę utworzyć kilka galerii z
    istniejących obrazków to muszę stosować [gallery exclude="numery
    obrazków, których nie chcę"].

    Może ktoś zna i może polecić rozszerzenie do WP, które nieco usprawni
    zarządzanie galerią we wpisie/stronie?

    Google dużo wie, ale akurat słowo "gallery" zawsze przypasuje do galerii
    typu "klik, ciemno tło i przeglądaj obrazki". A nie o to mi chodzi :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 2. Data: 2012-03-27 11:29:26
    Temat: Re: Zarządzanie galerią w Wordpress-ie
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 27 Mar 2012 11:21:43 +0200, Cezary Tomczyk wrote:

> [...]
    >
    > Google dużo wie, ale akurat słowo "gallery" zawsze przypasuje do galerii
    > typu "klik, ciemno tło i przeglądaj obrazki". A nie o to mi chodzi :-)

    A co chcesz dokładnie zrobić? Tworzyć różne galerie z załączników do
    jednego posta? Jaką funkcjonalność chcesz osiągnąć?

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2012-03-27 11:59:10
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-27 11:29, M.G. pisze:

    > A co chcesz dokładnie zrobić? Tworzyć różne galerie z załączników do
    > jednego posta? Jaką funkcjonalność chcesz osiągnąć?

    Chcę móc wybrać poszczególne obrazki z Galerii i kliknąć "utwórz
    galerię". Chodzi o to, by ręcznie nie wpisywać w/w przeze zapisu. W
    domyślnym menedżerze plików w Wordpress-ie nie ma takiej możliwości, by
    to sobie "wyklikać".

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 4. Data: 2012-03-27 13:29:48
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 11:59:10 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > galerię". Chodzi o to, by ręcznie nie wpisywać w/w przeze zapisu. W
    > domyślnym menedżerze plików w Wordpress-ie nie ma takiej możliwości, by

    wszyscy w takich wypadkach uzywaja plugin 'nextgen gallery'. ja sam go
    nie znosze bo wiele tam opcji i co za tym idzie wiele okazji by cos nie
    zadzialalo. ale sprobuj.

    jesli znasz php i chociaz podstawy api wordpressa, na Twoim miejscu
    stworzylbym sobie nowy typ wpisu (custom post type) 'galerie', pododawal
    sobie galerie i w skorce odpowiednio je wyciągnął. ale to juz wymaga
    wspomnianych wyzej umiejetnosci

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk
    http://tradematik.pl - wtyczka do WordPress

  • 5. Data: 2012-03-27 13:57:35
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 27 Mar 2012 11:59:10 +0200, Cezary Tomczyk wrote:

    [...]

> [...]
    > galerię". Chodzi o to, by ręcznie nie wpisywać w/w przeze zapisu. W
    > domyślnym menedżerze plików w Wordpress-ie nie ma takiej możliwości, by

    A potrafisz korzystać z funkcji Wordpressa, które pozwalają wyciągać
    informacje o załącznikach i tworzyć własne typy postów? Bo ogólnie to co
    napisał Konrad mogłoby zadziałać, tyle że niestety WP nie pozwala na
    stworzenie "załącznika" do wielu postów z jednego obrazka w bibliotece.

    Co tak czy siak oznacza wielokrotne wkładanie obrazków do różnych galerii
    albo też jakieś wygibasy z polami, które do takich rzeczy w ogóle nie służą
    (np wpisywanie id załączników do pól własnych w konkretnych postach
    odpowiedzialnych za galerie). Rozwiązanie niestety zależy mocno od potrzeb
    ale takiego prawdziwie wygodnego nie widzę.

    --
    M.G.

  • 6. Data: 2012-03-27 14:29:55
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 13:57:35 +0200, M.G. napisał(a):

    > albo też jakieś wygibasy z polami, które do takich rzeczy w
    > ogóle nie służą (np wpisywanie id załączników do pól własnych w
    > konkretnych postach odpowiedzialnych za galerie).

    i tak i nie :) wlasne pola w wordpressie wlasnie miedzy innnymi do tego
    sluza, ale fakt ze ludzie ich nienawidzą, a zwykly uzytkownik nigdy nie
    da sie przekonac do 'jesli chcesz aby pod tym postem wyswietlane byly
    obrazki z galerii, wpisz ich identyfikatory we wlasne pole o nazwie
    'obrazki_pod_postem' ;)

    Miałem takiego klienta wlasnie i w efekcie wyszlo mi calkiem sprytne
    rozwiazanie. wszystko opiera sie o wlasne pola, ale dorobilem do nich
    mini GUI:

    http://minus.com/mbposvyFBJ/

    Przy wpisie user klika w nazwe galerii (w systemie zdefiniowany jest
    wlasny typ tresci 'galerie'), wczytywane są ajaxem miniaturki obrazkow z
    danej galerii (po lewej na zrzucie powyzej). wtedy sobie myszką przeciąga
    obrazki do pola po prawej i uklada w takiej kolejnosci, w jakiej chce. w
    efekcie wychodzi cos takiego:

    http://new.biebrza.com/?imprezy=%E2%80%9Eprzeloty-ge
    si%E2%80%9D

    (obrazki po prawej sa wlasnie tak wybrane)

    wszystko to caly czas oparte jest na custom fields.

    > Rozwiązanie niestety
    > zależy mocno od potrzeb ale takiego prawdziwie wygodnego nie widzę.

    otóż to.

  • 7. Data: 2012-03-27 16:50:56
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-27 13:29, Konrad Karpieszuk pisze:

    > wszyscy w takich wypadkach uzywaja plugin 'nextgen gallery'. ja sam go
    > nie znosze bo wiele tam opcji i co za tym idzie wiele okazji by cos nie
    > zadzialalo. ale sprobuj.

    Nextgen znam, ale o nim zapomniałem.

> [...]
    > stworzylbym sobie nowy typ wpisu (custom post type) 'galerie', pododawal
    > sobie galerie i w skorce odpowiednio je wyciągnął. ale to juz wymaga

    Z umiejętnościami to nie problem. BTW używam WP od chyba samego
    początku, jak powstawał i w ciągu tych paru lat zrobił naprawdę niezły
    postęp. :-)

    Wiem, że mógłbym szablon sobie napisać, ale to nie w tym problem
    dlatego, że zawartość wpisu/strony może się dynamicznie zmieniać, np.

    <h2>Grupa test</h2>
    tu galeria nr 1

    <h2>Grupa test 2</h2>
    tu galeria nr 2

    albo jeszcze inne zmyślne treści. Szablon to coś w zasadzie stałego, a
    przynajmniej w pewnym sensie. O wiele prostszym byłby po prostu
    checkboksy w Galerii i button "Utwórz galerię" (poprzez wstawienie
    zwykłego [gallery include="id obrazków"]).

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2012-03-27 17:05:30
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    wtorek, 27 marca 2012 16:50. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Cezary Tomczyk:

    > O wiele prostszym byłby po prostu
    > checkboksy w Galerii i button "Utwórz galerię" (poprzez wstawienie
    > zwykłego [gallery include="id obrazków"]).

    Brzmi jak coś, co powinno być całkiem proste do zrobienia przy pomocy
    JavaScriptu. Chociaż nie wiem, czy znasz ten język i jesteś w stanie sobie
    sam coś podobnego napisać.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 9. Data: 2012-03-27 17:11:27
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-27 14:29, Konrad Karpieszuk pisze:

> [...]
    > da sie przekonac do 'jesli chcesz aby pod tym postem wyswietlane byly
    > obrazki z galerii, wpisz ich identyfikatory we wlasne pole o nazwie

    Tu nie chodzi nawet o zwykłego użytkownika, ale nawet ja, jako powiedzmy
    doświadczony koder lubię, jak ktoś stosuje rozwiązania, które
    oszczędzają mój czas.

    Ja wiem, że wszystko można sobie zaprogramować, ale nie tędy droga, by
    utrudniać sobie życie :-)

> [...]
    si%E2%80%9D

    > (obrazki po prawej sa wlasnie tak wybrane)
    >
    > wszystko to caly czas oparte jest na custom fields.

    Moim zdaniem zwykłe dodanie checkboksów + button, który wstawie
    shortcode [gallery include=""] wystarczyłby. Sprawdzę, czy można to
    zrobić bez "hackowania" WP.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 10. Data: 2012-03-27 17:15:38
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Tue, 27 Mar 2012 17:05:30 +0200, Mirosław Zalewski wrote:

> [...]
    >
    > Brzmi jak coś, co powinno być całkiem proste do zrobienia przy pomocy
    > JavaScriptu. Chociaż nie wiem, czy znasz ten język i jesteś w stanie sobie

    No nie do końca, bo trzeba te informacje przechować jakoś w bazie.
    Przynajmniej zakładam, że o to też chodzi.

    --
    M.G.