  • 1. Data: 2010-05-13 20:14:30
    Temat: Problem jazdy na zamek.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Ostatnie p.m.s.-owe dyskusje dotyczące jazdy na zamek sprawiły, że
    zastanawiam się nad pewnym problemem.
    Tytułem wstępu: jestem całkowitym zwolennikiem jazdy na zamek, ale tylko
    ten "prawdziwy" zamek, tj. bez wjeżdżania wcześniej, z wpuszczaniem
    przed siebie jednego i TYLKO jednego pojazdu. Z doświadczenia wiem, że w
    zasadzie to nic trudnego, bo prawie każdy o zamku teraz wie (edukacja
    kierowców, chociażby przez te znaki) i wystarczy tylko "chcieć". Jadąc
    remontowaną Nowohucką w Krakowie nie ma problemów na zwężkach jechać na
    zamek, ale to wymaga często inicjatywy (jadąc kończącym się pasem widzę,
    że kierownik jadący pasem na który muszę wjechać nie robi mi luki, ale
    gdy z włączonym kierunkowskazem zbliżam się do jego pasa, nie zdarzyło
    mi się żeby zatrąbił czy się wkurzył - po prostu wpuszcza). Tyle tytułem
    wstępu.
    Problemem dla mnie jest co robić w sytuacjach, gdy jeden z pasów robi
    się prawoskrętem, a drugi lewoskrętem (lub "prostoskrętem"). Przykład z
    Krakowa: wylot na Warszawę - ul. 29 listopada:
    http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Krak%F3w,+29+Li
    stopada&Submit=Szukaj&long=19.96047815&lat=50.091428
    &type=2&scale=1b&svActive=false
    http://kut.as/1f1
    Bywa, że lewy pas (do jazdy prosto) jest zakorkowany aż do
    wcześniejszych świateł (z ul. Dobrego Pasterza), natomiast prawy pas
    jest wolny.
    I tu sedno mojego pytania-problemu: Co w takich miejscach? Jest jakaś
    możliwość jazdy tu na zamek i czy to w ogóle ma sens (blokuje się w ten
    sposób pas dla skręcających w prawo)?

    Z góry dziękuję za merytoryczną dyskusję.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 2. Data: 2010-05-13 20:39:58
    Temat: Re: Problem jazdy na zamek.
    Od: "mirek" <a...@S...com>

> [...]
    > sposób pas dla skręcających w prawo)?
    >
    > Z góry dziękuję za merytoryczną dyskusję.

    Nie blokuj pasa do skretu w prawo. Stoisz na lewym w sznurku i tyle -
    proste.

    Co lepsi cwaniacy skrecaja na skrzyżowaniu przy tym rozwidleniu w lewo i
    pozniej w 29 listopada i hej do przodu;D. ale to juz lobuzerka jest!

  • 3. Data: 2010-05-13 22:39:27
    Od: DoQ <p...@g...com>

    marjan pisze:

> [...]
    > sposób pas dla skręcających w prawo)?
    > Z góry dziękuję za merytoryczną dyskusję.

    Tak samo jest w Al. Ujazdowskich przed zjazdem w Belwederską.
    Wpuszczam tylko obce tablice, miejscowych cwaniaczkow spuszczam na drzewo.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2010-05-13 23:17:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 13 May 2010 20:14:30 +0200, marjan napisał(a):

    > Tytułem wstępu: jestem całkowitym zwolennikiem jazdy na zamek, ale tylko
    > ten "prawdziwy" zamek, tj. bez wjeżdżania wcześniej, z wpuszczaniem
    > przed siebie jednego i TYLKO jednego pojazdu. Z doświadczenia wiem, że w

    Przy prawdziwym zamku i jakiejś elementarnej kulturze kierowców nie ma
    znaczenia czy wjedziesz na samym końcu, czy trochę wcześniej - to niczego
    nie zmienia.
    "Trochę" - nie znaczy kilometr wcześniej

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-05-14 11:44:22
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 13-05-2010 o 20:14:30 marjan <k...@g...com> napisał(a):

    > Jest jakaś możliwość jazdy tu na zamek i czy to w ogóle ma sens

    A jeśli tak, to w którym miejscu zamek ma się zazębiać - koniec pasa jest
    bardziej konkretnym miejscem niż "ostatni odcinek przed początkiem linii
    ciągłej"...

    --
    SW3
    ----

  • 6. Data: 2010-05-14 13:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com>
    > Problemem dla mnie jest co robić w sytuacjach, gdy jeden z pasów
    > robi się prawoskrętem, a drugi lewoskrętem (lub "prostoskrętem").

    No i widzisz - sam trafiles na przyklad gdy stosowanie zamka jest
    problematyczne.

    A mowiac szczerze to takich miejsc jest znacznie wiecej niz zwezen
    :-)

    J.