  • 21. Data: 2012-03-08 23:49:31
    Temat: Re: Problem z TPSA!!
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    /.../
    > Chcieć, to se mogą. Z formalengo punktu widzenia zmiany mogą nastąpić
    > nie wcześniej niż w miesiąc od podpisania (i zazwyczaj nie później
    > niż po dwóch niesiącach). Akurat tych terminów operatorzy bardzo
    > dokładnie pilnują, a ja im się wcale nie dziwię. W opisywanym przypadku
    > też zawarcie umowy miało (lub nie miało) miejsce na początku stycznia,
    > a skutki dało się odczuć 1 marca.

    A Ty wiesz co on podpisał? Dożo poezji a zabrakło konkretu. Dlatego
    odechciało mi się czytać do końca. I ma możliwość własnej strony www w
    TP (Neostrada)

  • 22. Data: 2012-03-09 07:12:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Mar 2012 15:03:04 +0100, Smok Eustachy napisał(a):
    > W dniu 07.03.2012 23:10, J.F. pisze:
    > /.../
    > W warunkach cywilizowanych zaznaczenie podpisania umowy powinno być
    > robione mając podpisany egzemplarz w łapie. Ale ludzie chcą szybko.

    No ale pytanie czy szybko chce pracownik, ktoremu brakuje klienta do planu
    (*), czy szybko chce pracownik na gorze, ktory nie przewidzial takiego
    zaznaczenia - wpisuje sie, drukuje, i zlecenie juz leci ..

    J.

  • 23. Data: 2012-03-09 07:17:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2012 14:40:44 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > dokładnie pilnują, a ja im się wcale nie dziwię. W opisywanym przypadku
    > też zawarcie umowy miało (lub nie miało) miejsce na początku stycznia,

    sie mylisz - jak chca, to potrafia sie szybko zalatwic, bez czekania
    miesiacami. zreszta klient tez chce - wyobrazasz sobie dwa miesiace bez
    internetu ? Na jutro ma byc :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-03-09 10:49:56
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 09.03.2012 08:12, J.F. pisze:
    /.../

    > No ale pytanie czy szybko chce pracownik, ktoremu brakuje klienta do planu
    > (*), czy szybko chce pracownik na gorze, ktory nie przewidzial takiego
    > zaznaczenia - wpisuje sie, drukuje, i zlecenie juz leci ..

    Szybko chce klient. Stąd entuzjazm dla umów na telefon.

  • 25. Data: 2012-03-09 10:51:03
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 09.03.2012 08:17, J.F. pisze:
    /.../
    > sie mylisz - jak chca, to potrafia sie szybko zalatwic, bez czekania
    > miesiacami. zreszta klient tez chce - wyobrazasz sobie dwa miesiace bez
    > internetu ? Na jutro ma byc :-)
    Ja tam nie wiem skąd 2 miesiące się wzięły

  • 26. Data: 2012-03-09 11:40:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > sie mylisz - jak chca, to potrafia sie szybko zalatwic, bez czekania
    > miesiacami. zreszta klient tez chce - wyobrazasz sobie dwa miesiace
    > bez internetu ? Na jutro ma byc :-)

    Co innego nowa umowa, a co innego zmiana. Tepsa jeśli jej się chce,
    to potrafi pociągnąć druta nawet w dniu złożenia zlecenia (a jeśli
    się nie chce, to każe czekać latami). Ale ponieważ na jednym kablu
    nie można mieć dwóch abonamentów, to przy zmianie zwykle trzba swoje
    odczekać. Jak ostatnim razem przez telefon przedłużałem umowę z Netią,
    wraz ze zmianą prędkości ADSL i abonamentu telefonicznego, to realizacja
    nastąpiła właśnie po dwóch miesiącach bez kilku dni (na pisemne
    potwierdzenie umowy mieli miesiąc, przysłali po pięciu tygodniach
    -- złożyłem reklamację, a oni na kolejny miesiąc obnizyli abonament
    o połowę).

    Co do mojej wyobraźni, to wcale nie muszę. Kilka lat temu tepsa miała
    taką śmieszmą ofertę -- neostrada z telewizją satelitarną w pakiecie
    (coś jak kaszanka z miodem). Wydzwaniali do wszystkich i namawiali.
    Dawali dekoder i mówili, że jak komuś nie będzi odpowiadało, to może
    w ciągu iluś tygodni zwrócić. Znjomego namówili, bo akurat miał kończącą
    sie umowę z platforma satelitarnoą. Ale zaraz się zorienował, że to nie
    dla niego, bo akurat w tej ofercie listę odbieranych programów ustala
    zarząd TP, a nie klient. Więc zwrócił. Tu zaczęły się schody -- bo nie
    da się przywrócić poprzedniej umowy. Trzeba strarą rozwiązać i zawrzeć
    nową. To jeszcze jestem w stanie zrozumieć -- tepsa to biedna firma, nie
    stać ją na informatyków potrafiących zrobić elastyczny system ewidencji
    umów. Ale oni również wyłączyli internet. No i zaraz wyszło, że wyłączyli
    tak całkowicie, wraz z wypięciem kabli z DSLAM. Wyszło też, że nawet
    jak się umowę podpisze, to i tak nici, bo trzeba zrobić "badanie
    technicznych możliwości", porty w DSLAM się kończą, kogoś już nia to
    miejsce podłączyli, mają postawić nową półkę, ale przecież nie od razu.
    Obiecywali właśnie co najmniej miesiąc albo dwa.

    Tak zwany dostawca alternatywny też nie obiecywał, że jutro podłączy,
    ale w tydzień się uwinął. A znajomy, cóż, stwierdził, że z psychicznymi
    najlepiej nie robić interesów i przeniósł do innego operatora również
    firmowe linie.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2012-03-09 11:42:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Smok Eustachy zionie w ten oto sposób:

    > A Ty wiesz co on podpisał? Dożo poezji a zabrakło konkretu. Dlatego
    > odechciało mi się czytać do końca. I ma możliwość własnej strony www
    > w TP (Neostrada)

    Skoro *coś* napisałem, to znaczy, ze przyczytałem *wszstko*, co było
    do przeczytania. Takie mam staroświeckie nawyki, trudno je wykorzenić.
    Stąd wiem, czego konkretnie *nie* podpisał -- umowy dotyczącej zmiany
    warunków świadczenia usług. Na temat poezji stron www się nie wypowiadam.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2012-03-09 13:13:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    W dniu 09.03.2012 08:17, J.F. pisze:
    /.../
    >Ja tam nie wiem skąd 2 miesiące się wzięły

    dwa, a raczej "do dwoch miesiecy" jest calkiem normalne. Musi nas pan
    poinformowac z 30 dniowym wyprzedzeniem, a zmiane realizujemy po tych
    30 dniach z koncem okresu rozliczeniowego.

    Oczywiscie zalezy od podejscia stron, jak podnosisz abonament, to sie
    nagle okazuje ze moze byc od jutra, okres rozliczeniowy rozliczymy
    proporcjonalnie do ilosci dni.

    J.

  • 29. Data: 2012-03-09 13:45:12
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    /.../
> [...]
    > Stąd wiem, czego konkretnie *nie* podpisał -- umowy dotyczącej zmiany
    > warunków świadczenia usług. Na temat poezji stron www się nie wypowiadam.

    Umowa dotyczyła zmiany usług. Przejścia na nową usługę.

  • 30. Data: 2012-03-09 13:53:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiscie zalezy od podejscia stron, jak podnosisz abonament, to sie
    > nagle okazuje ze moze byc od jutra, okres rozliczeniowy rozliczymy

    Gdy poprzednio przedłużałem umowę, przeszło dwa lata temu, też ze zmianą
    parametrów technicznych, to skrócili obowiązywanie starej o dwa miesiące,
    a nowa też była *zdaje się* po prostu od następnego okresu rozliczeniowego.
    Z tym że prędkośc neta podkręcili od razu, zupełnie nie wiążąc tego
    z płatnościami. Nominalnie ten nowy abonament faktycznie był trochę
    droższy, ale z drugiej strony promocyjnie obniżyli go na pół roku do
    złotówki. Więc to nie jest dokładnie tak, że jak najszybciej chcieli
    wyrwać jak najwięcej kasy.

    Teraz jakoś bardziej rygorystycznie podchodzą do tych terminów.
    A o liczeniu ułamkowych abonamentów, to w ogóle nie słyszałem.
    Chyba że u komórkowców.

    --
    Jarek