  • 1. Data: 2010-08-10 22:35:23
    Temat: Problem z autofocusem w mocnym świetle (D90)
    Od: "Jarek" <n...@t...numeru>

    Witam,

    Od jakiegoś czasu mam dziwny problem a działaniem autofocusa w mocnym
    świetle w Nikonie D90.
    Autofocus często bardzo długo nie może złapać ostrości. Przy czym nie jeździ
    po całym zakresie w tę i z powrotem, tak jak to jest, gdy się próbuje złapać
    ostrość na czymś zupełnie nie kontrastowym, tylko raczej bardzo powoli
    próbuje sie dostroić.
    W słabym świetle (np. niezbyt dobrze oświetlony pokój) problem nie
    występuje. Przez mocne światło rozumiem po prostu słoneczny dzień.

    Wydaje mi się, że problem mam tylko z jednym obiektywem kitowym 18-105 i
    raczej na długim końcu.
    Z obiektywem 50 1.8 autofocus zawsze działa szybko i sprawnie.

    Spotkał się ktoś z takim problemem? Co może być powodem?

    Pozdrawiam
    Jarek