  • 1. Data: 2010-08-10 12:15:13
    Temat: jednoczesne usuwanie tego samego JPEG i RAW jednym kliknieciem
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Witajcie,

    Mam katalog, w którym siedzi na przyklad 100 plikow JPG i korespondujace z
    nimi 100 plikow RAW (te same nazwy). Szukam przegladarki fotek, ktora w
    momencie usuwania pliku JPG jednoczesnie wykasuje (lub przeniesie do kosza)
    plik RAW o tej samej nazwie.

    Jeszcze lepiej byloby, gdyby mozna miec podglad tylko JPG a pliki RAW by
    sobie cicho "siedzialy" w tle i znikaly wraz z kasowanymi JPG.

    W tej chwili kasuje na dwa razy, lenistwo mnie dopada, w rezultacie nie
    kasuje i trzymam tych smieci cala mase .... Fast Stone mi sie ostatnio
    bardzo spodobal ale nie potrafie w min wykopac takiej funkcjonalnosci :(

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2010-08-10 13:42:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 14:15:13 +0200, Ptas napisał(a):

    > W tej chwili kasuje na dwa razy, lenistwo mnie dopada, w rezultacie nie
    > kasuje i trzymam tych smieci cala mase .... Fast Stone mi sie ostatnio
    > bardzo spodobal ale nie potrafie w min wykopac takiej funkcjonalnosci :(

    Tworzysz sobie plik deln.bat z zawartością:
    del %1.*

    A potem w Ustawienia/Programy definiujesz odwołanie do tego pliku.
    Selektor wprawdzie pokazuje tylko pliki exe ale możesz wpisać z palca nazwę
    deln.bat w odpowiednim katalogu. W parametr dajesz (filebodyWithoutExt) i
    potem tylko kasujesz przez Alt-coś tam...

    Jpg od raw możesz chyba oddzielić sortując po typie.

    Pozdrawiam
    Henry

  • 3. Data: 2010-08-10 14:14:23
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1pwprn36vusfn$.tnvjilsvo4si.dlg@40tude.net...

> [...]
    > deln.bat w odpowiednim katalogu. W parametr dajesz (filebodyWithoutExt) i
    > potem tylko kasujesz przez Alt-coś tam...

    Dzieki wielkie! Ale niestety jakis glupkowaty dzisiaj jestem. Mam plik bat,
    mam jego zawartosc, mam parametr. Odpala sie to klawiszem "n". No i sie
    odpala, na ulamek sekundy widac okno z linia komend a w nim:

    C:\Program Files\FastStone Image Viewer>del filebodyWithoutExt.*
    Nie mozna odnalezc C:\Program Files\FastStone Image Viewer>del
    filebodyWithoutExt.*

    Dodam, ze ten deln.bat siedzi w C:\Program Files\FastStone Image Viewer\usun
    jpeg i raw

    Wybacz, jezeli wykazuje brak elementarnej wiedzy ale bylbym bardzo wdzieczny
    za pomoc :)

    Ptas

  • 4. Data: 2010-08-10 15:15:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 16:14:23 +0200, Ptas napisał(a):

> [...]
    > jpeg i raw
    >
    > Wybacz, jezeli wykazuje brak elementarnej wiedzy ale bylbym bardzo wdzieczny

    A to (filebodyWithoutExt) dałeś w nawiasach w polu parametru? Bo inaczej FS
    traktuje to jako tekst i nie podmienia na nazwę pliku (gdzieś przy polu z
    parametrem jest guziczek z podpowiedzią).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2010-08-10 15:16:54
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ptas" <p...@p...onetCC.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > Viewer\usun jpeg i raw
    >
    > Wybacz, jezeli wykazuje brak elementarnej wiedzy ale bylbym bardzo

    Nie mam FS, a DOSem też już dawno się nie bawiłem, ale już
    rażą mnie te długie nazwy. :)) Przetestuj sobie wszystko na krótkich
    nazwach bez PL literek. Jeśli się potwierdzi, że trafiony zatopiony, to
    trzeba będzie dostawić odpowidnio cudzysłowy (w batchach bodajże
    podwójnie). Na PL literki pomoże odpowiednie ich zakodowanie w batchu.

    Napisz jak poszło.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2010-08-11 08:10:17
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1bkjl24bd6jfa.18dq744tk93aa.dlg@40tude.net...

> [...]
    > traktuje to jako tekst i nie podmienia na nazwę pliku (gdzieś przy polu z
    > parametrem jest guziczek z podpowiedzią).

    Witaj ponownie,

    Nawiasy pomogly. Teraz komunikat bledu wyglada Nie mozna odnalezc C:\Program
    Files\FastStone Image Viewer>del IMG_1234.*. Wynika z powyższego, że program
    szuka pliku w katalogu, w którym sam siedzi. Wpakowalem tam pare plikow i
    ruszylo :) Jak mu powiedziec, zeby kasowal tam, gdzie akurat aplikacja pliki
    "oglada"?

    Jest jeszcze jeden problem - nie pyta o potwierdzenie kasowania i nie
    umieszcza w koszu. Troche to problem bo przypadkowe nacisniecie klawisza "E"
    wywala plik i koniec.

    Jezeli ten temat wykracza poza temat tej grupy to moge tylko powiedziec
    trudno. Do informatykow nie pojde bo mnie zjedza - DOSa dotykalem ostatnio
    za czasow Win 3.1 i wczesniej.

    Niemniej dzieki za pomoc!

    Ptas

  • 7. Data: 2010-08-11 09:05:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:10:17 +0200, Ptas napisał(a):

> [...]
    > ruszylo :) Jak mu powiedziec, zeby kasowal tam, gdzie akurat aplikacja pliki

    W parametrze daj (w cudzysłowach)
    "(filepath)(filebodyWithoutExt).*"

    a w pliku bat:
    del %1

    > Jest jeszcze jeden problem - nie pyta o potwierdzenie kasowania i nie
    > umieszcza w koszu. Troche to problem bo przypadkowe nacisniecie klawisza "E"
    > wywala plik i koniec.

    no to żeby potwierdzał to można dać
    del /p %1
    zapyta o skasowanie jpg i drugi raz o raw

    Chyba że ktoś zna sposób na kasowanie do kosza.

    Inną metodą jest podzielenie na dwa etapy (ja tak często robię - "gorsze"
    zdjęcia nie kasuję tylko przenoszę na dysk i kasuję dopiero po kilku
    miesiącach) używając w pliku bat komendy
    move %1 z:\temp

    > Jezeli ten temat wykracza poza temat tej grupy to moge tylko powiedziec
    > trudno. Do informatykow nie pojde bo mnie zjedza - DOSa dotykalem ostatnio
    > za czasow Win 3.1 i wczesniej.

    Ja też staram się nie dotykać ale czasami to lepsze niż instalowanie
    krowiastego programu który zrobi to samo.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2010-08-11 09:24:16
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:w2p5dbvcgywz.j4mb40qewstl$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:10:17 +0200, Ptas napisał(a):
    >
    > W parametrze daj (w cudzysłowach)
    > "(filepath)(filebodyWithoutExt).*"

    Zadzialalo :)

    > no to żeby potwierdzał to można dać
    > del /p %1
    > zapyta o skasowanie jpg i drugi raz o raw

    Zadzialalo :) Proces stal sie jednak dosyc "upierdliwy". W sumie to
    oczywiste z linia polecen ale kazde kasowanie z potwierdzeniem piec razy
    klawisz: E, t, enter, t, enter. Poprzygladalem sie i wyszlo, ze praktyczniej
    ustawic w samym programie przenoszenie do kosza bez pytania o potwierdzenie.
    Wtedy to tylko 2 x del :)

> [...]
    > zdjęcia nie kasuję tylko przenoszę na dysk i kasuję dopiero po kilku
    > miesiącach) używając w pliku bat komendy

    Mnie sie juz takie tloki robia, za duzo tych dyskow "tera" stoi na biurku.
    Postanowilem byc bezwzgledny i kasowac niezwlocznie po zgraniu wszystkie
    nieudane fotki.

    Jeszcze raz wielkie dzieki za wspolprace! Jakby nie patrzec dotarlem do celu
    choc rozwiazanie okazalo sie skomplikowane :)

    Ptas

  • 9. Data: 2010-08-11 09:47:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 11:24:16 +0200, Ptas napisał(a):

> [...]
    > ustawic w samym programie przenoszenie do kosza bez pytania o potwierdzenie.

    No to przenoś do innego katalogu - i tam potem skasujesz jednym del'em
    wszystko - przy okazji rzucisz okiem czy nie kasujesz czegoś czego nie
    powinieneś.

    > Jeszcze raz wielkie dzieki za wspolprace! Jakby nie patrzec dotarlem do celu
    > choc rozwiazanie okazalo sie skomplikowane :)

    Skomplikowane? Kiedyś robiłem kombinację że listę plików wrzucałem do bazy
    i zapytaniem SQL generowałem odpowiedni skrypt do ich przetwarzania - to
    dopiero była zabawa ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2010-08-11 10:10:54
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ed9ve2au9wkm.g76tbnxtak5w$.dlg@40tude.net...
> [...]
    >
    > No to przenoś do innego katalogu - i tam potem skasujesz jednym del'em
    > wszystko - przy okazji rzucisz okiem czy nie kasujesz czegoś czego nie

    A to musze faktycznie przemyslec bo pomysl wart uwagi sie zdaje ......

    > Skomplikowane? Kiedyś robiłem kombinację że listę plików wrzucałem do bazy
    > i zapytaniem SQL generowałem odpowiedni skrypt do ich przetwarzania - to
    > dopiero była zabawa ;-)

    Skomplikowane w sensie obslugi :) Bazy danych powiadasz .... kiedys
    probowalem i sie jakos zniechecilem tworzeniem wlasnych rozwiazan. Moze
    szkoda?

    Pozdr

    Ptas