  • 11. Data: 2012-10-03 09:35:28
    Temat: Re: Problem z formatowaniem karty SD
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-02 15:32, Adam wrote:
    > Witam
    >
    > Mam kartę microSDHC 32GB klasy 10.
    Zajrzyj np. tutaj:
    http://www.scubaboard.com/forums/canon-corner/292626
    -using-chdk-8-gb-sd-card.html.
    Z podanego tam pliku ZIP wyciągnij programik sdminste.exe za pomocą
    którego powinieneś bez problemu założyć partycję na tej karcie i ją
    sformatować. Sprawdzone na SanDisku 32GB klasy chyba właśnie 10. Jeśli
    się nie da, to prawdopodobnie masz jakiś problem ze sprzętem. Np. ja mam
    jeden badziewny czytnik na USB który działa ja chce, np. po włożeniu go
    go PC widać co jest na karcie, można skopiować jeden plik ale przy
    próbie kopiowanie ich większej ilości kopiowanie pada po którymś z
    pierwszych plików i "dysk" przestaje być widoczny w systemie.
    Oczywiście na innym czytniku wszystko jest OK.

  • 12. Data: 2012-10-03 09:36:19
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2012-10-03 09:26, JDX pisze:
    > On 2012-10-03 01:01, MM wrote:
    > [.....]
    > A mój wysłużony XP całkiem dobrze radzi sobie z kartą SD 4GB oraz
    > microSD 32GB. Masz kiepski komputer. :-D

    SD Formater i problem powinien zostać rozwiązany.

  • 13. Data: 2012-10-03 09:44:41
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Adam nabazgrał(a):

    > włożona do oryginalnego adaptera.

    Zmień adapter na inny .

    > Co mogę zrobić? Proszę o rady.

    Jak nie pomoże reklamuj kartę bo może być uszkodzona ...

  • 14. Data: 2012-10-03 10:33:40
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@n...nospam> napisał w wiadomości

    > Mój WinXP w swoim długim życiu nie chciał zająć się kartą microSD o
    > pojemności większej niż 2 GB. Możesz potraktować to jako wskazówkę lub
    > uznać, że miałem kiepski komputer. Masz wybór ;)

    Karty SDHC (i większe niż 2 GB) są w WinXP obsługiwane dopiero od SP3.

  • 15. Data: 2012-10-03 13:30:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl> wrote in message
    > Co mogę zrobić? Proszę o rady.

    odpal viste, podlacz karte w czytniku ktory na pewno obsluguje
    karty sdhc, kliknij start, w pole wyszukaj wpisz cmd, wcisnij
    shift+ctrl+lewy alt+ enter, potwierdz ze chcesz uruchomic z prawami
    admina, diskpart, enter, list disk, enter, select disk X <- zamiast
    x wpisz numer dysku ktory bedzie mial te 32GB, clean, enter,
    create partition primary, enter, format fs=fat32 quick, enter,
    exit, enter

    zweryfikuj czy dziala za pomoca http://www.heise.de/download/h2testw.html

    polecenie clean usuwa tablice partycji wiec radze sie upewnic ze
    podales dobry numer dysku przed jego wykonaniem

    jezeli powyzsze nie pomoze karta (badz czytnik, hub usb itp. itd. ;)
    najprawdopodobniej jest uszkodzona

  • 16. Data: 2012-10-03 13:39:29
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dużo pracy przede mną. :-)

    Chciałbym jeszcze zapytać czy jest możliwe, że włożenie
    takiej karty do tabletu może spowodować jej uszkodzenie?
    Na tablecie tym bez problemu czytają się inne karty,
    ale o mnieszej pojemności.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 17. Data: 2012-10-03 14:35:41
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-03 06:11, Adam pisze:

    > Dzięki, ale to nie ten przypadek. Z kartą 8 GB radzi sobie całkiem dobrze.
    > Chciałbym tę kartę móc sformatować, a potem: albo-albo. :-)

    Nie mozesz jej sformatować nawet w telefonie czy aparacie fotograficznym?

    --
    animka

  • 18. Data: 2012-10-03 15:25:22
    Od: "Adam" <jestem_przeciw_spamowaniu@pl>

> [...]
    > pierwszych plików i "dysk" przestaje być widoczny w systemie.
    > Oczywiście na innym czytniku wszystko jest OK.

    Kupiłbym "porządny" czytnik na USB, ale w ofertach nie ma informacji
    do jakiej pojemności kart jest przewidziany, czasami nie jest nawet
    podane czy jest to czytnik kart SD czy SDHC.

    Byłbym wdzięczny za podanie przykładu (firmy, modelu) czytnika na USB
    do kart microSDHC 32GB. Nie wiem czy klasa ma tu znaczenie, ale może
    ma, bo przekłada się na szybkość. Chodziłoby mi o czytnik do kart klasy 10.

    Co do adaptera, to używałem w laptopie oryginalnego adaptera.
    Natomiast nie mogę wykluczyć, że czytnik kart w laptopie
    nie przewiduje kart o takiej pojemności. Laptop ma 4 lata,
    a nie pamiętam od kiedy karty 32GB są w powszechnym użyciu.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 19. Data: 2012-10-03 15:29:41
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 3 października 2012 (środa) o godzinie 15:28:16 napisano:

    > SD Formater i problem powinien zostać rozwiązany.

    Chyba że czytnik nie jest zgodny z SDHC (zdarza się zwłaszcza w
    starszych laptopach gdzie czytniki SD pojawiły się znacznie wcześniej
    już ~2002/3 r.) - wtedy programowo AFAIK nic się nie zrobi.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2012-10-03 15:41:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Adam nabazgrał(a):

    http://www.kingston.com/us/flash/readers

    > Co do adaptera, to używałem w laptopie oryginalnego adaptera.

    Zamień adapter bo czasami są padnięte ...