  • 11. Data: 2005-09-27 10:42:27
    Temat: Re: Problem z laczem (dlugie)
    Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>

    > Jak widać na załączonym traceroute, serwery stoją we Fracji, w Paryżu, a
    > jedyna różnica
    > jak a jest to sposób podłączenia do routera Telii w Warszawie war-b3
    > (GE/POS)

    Hej
    Ten serwer stoi we Francji, to serwer logowania wspolny dla wszystkich
    serwerow europejskich. Dopiero po skontaktowaniu sie z nim jest dostep do
    serwera docelowego, w tym wypadku stojacego w Niemczech, we Frankfurcie. Nie
    wiem jaka jest przyczyna tego, ze grajac na tym samym komputerze podlaczonym
    do Neo ta sama postacia sa lagi, a po podlaczeniu przez Aster lagi znikaja.
    A tak to wlasnie wyglada.
    A.

  • 12. Data: 2005-09-27 11:58:50
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 23 Sep 2005 22:17:03 +0200, użyszkodnik "Artur Marciniak"
    <a...@w...pl> napisał:

    > Nie rozumiesz, zdaje sie, co to za gra. To nie jest FPP, w ktorej serwer
    > moze postawic ktos tam sobie prywatnie.
    > To gra, w ktorej na serwerze gra jednoczesnie kolo tysieca, czy dwoch
    > tysiecy osob. Serwery sa prowadzone wylacznie przez firme,
    > ktora wydala gre i sa platne.

    to skoro są platne to tymbardziej niech postawią z tych pieniędzy
    tepenetowy server

    >Obsluga techniczna twierdzi, ze nie ma zadnych
    > problemow z laczem,

    standard, większośc uzyszkodnikow sie odczepi

    --
    futszaK
    601061867 (61)6222647

  • 13. Data: 2005-09-27 14:42:29
    Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>

    Zdaje sie ze gnomy zajely sie juz problemem.

    Link : http://skocz.pl/wowtech

    Jak widac cale tony ludzi z polski :)

    --
    Nestor

  • 14. Data: 2005-09-27 15:27:16
    Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz "Nestor" Szczepanski" <n...@g...com> napisał w
    wiadomości news:dhblpg$h7m$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zdaje sie ze gnomy zajely sie juz problemem.
    >
    > Link : http://skocz.pl/wowtech
    >
    > Jak widac cale tony ludzi z polski :)

    Zajely, pytanie ile zrobia... Nizej podpisany to niejaki Dust w tymze
    watku:)
    A.

  • 15. Data: 2005-09-29 09:51:25
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Marciniak" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie wiem jaka jest przyczyna tego, ze grajac na tym samym komputerze
    > podlaczonym do Neo ta sama postacia sa lagi, a po podlaczeniu przez Aster

    odpowiedz jest bardzo prosta i dotyczy nie tylko FD (french dojarka) lecz np
    Chello
    ping podawany przez gre nie jest normalnym pingiem icmp tylko pingiem
    wylicznym za pomoca pakietow udp serwer klient.
    UDP ze swej natury moze ginac po drodze zwlaszcze w przypadku gry przechodzi
    przez "zapchany" router. Aplikacje uzywajace TCP (np www) nie odczuwaja tych
    problemow w takim stopniu. Podobny problem mialo UPC (chello) nawet na
    ruterze ktory podlaczony byl do WIXa.
    UDP (poniewaz jest ich duzo i sa male powoduja duzo wieksze obciazenie
    maszyn rutujacych i dostaja przewaznie dropa jako pierwsze.
    Ping ICMP moze biegac az milo w tym samym czasie gdy inne pakiety ida
    wolniej lub umieraja.
    Wyjscie z sytuacji - znajdz operatora z wydajniejszymi routerami.

    CSL

  • 16. Data: 2005-09-29 14:40:22
    Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>

> [...]
    > wolniej lub umieraja.
    > Wyjscie z sytuacji - znajdz operatora z wydajniejszymi routerami.

    Strona techniczna to ja mniej wiecej wiem juz jak wyglada, doksztalcilem sie
    troche w ciagu ostatnich dwoch tygodni.:) Mnie interesuje rozwiazanie
    problemu wykraczajace poza zmiane providera... Wierz mi, ze gdybym tylko
    mogl, natychmiast zmienilbym Neo na cos innego - niestety, w mojej
    miejscowosci to jedyne zrodlo dostepu do Sieci - nie biorac pod uwage
    radiowek, ktore radiowe sa tylko na osiedlu, a dalej korzystaja z lacza
    tepsy.
    Zastanawiajace ponadto jest to, ze moge grac bez jakichkolwiek problemow na
    serwerach francuskich, a nie na niemieckich... Mam wrazenie, ze gdzies lacze
    Telia-Polpak jest mocno przypchane/zepsute/whatever.
    A.

  • 17. Data: 2005-10-01 20:55:53
    Od: koris <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > serwerach francuskich, a nie na niemieckich... Mam wrazenie, ze gdzies lacze
    > Telia-Polpak jest mocno przypchane/zepsute/whatever.

    Wnioski bardzo sluszne. Niestety, polityka &TP (za sprawa
    przedstawicieli zarzadu przybylych do Polski z misja) jest taka, ze
    wyjscie na swiat z TPNET ma prowadzic przez "jedyna sluszna droge" w
    postaci przylaczy do EBN (&FT). Istniejace wyjscia na swiat przez Telie
    sa w godzinach szczytu mocno zapchane, wiec nie ma co sie dziwic lagom i
    duzym opoznieniom. Moze cos sie kiedys zmieni, ale nie liczylbym na to
    :). Kazdy zdrowo myslacy operator nie uzaleznia sie od jednego wiekszego
    providera. lecz takie myslenie nie obowiazuje u "niektorych" wiodacych
    operatorow na naszym rynku. W jaki sposob to sie czasami odbija na
    jakosci uslug, ten watek najlepiej o tym swiadczy.

    Z partyjnym pozdrowieniem dla szanownej grupy
    b.

  • 18. Data: 2005-10-03 11:46:16
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    > Zajely, pytanie ile zrobia... Nizej podpisany to niejaki Dust w tymze
    > watku:)

    ja tam się nie znam, ale sugerowałbym że tracert widoczne w tym wątku są
    bezużyteczne bo nie przedstawiają problemu. Użyteczny (w tym przypadku)
    tracert to taki który:
    1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag
    2. wykorzystuje UDP (a nie ICMP)

    B.

  • 19. Data: 2005-10-03 23:09:54
    Od: "Artur Marciniak" <a...@w...pl>

> [...]
    > tracert to taki który:
    > 1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag
    ad 1. Tracert byl zrobiony w momencie lagu na serwerze.
    ad. 2. Jak to zrobic?
    A.

  • 20. Data: 2005-10-04 05:19:27
    Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>

    Bronek Kozicki wrote:

> [...]
    > tracert to taki który:
    > 1. byłby wykonany W MOMENCIE gdy jest bardzo wysoki lag

    Tracerty w tym threadzie sa jedynie w celu ustalenia czy delikwent nie
    sciaga 10 torrentow naraz w miedzyczasie i czy nie dzieli lacza. Do tego
    dochodza wykryte juz problemy na niektorych hopach gdzie ping rosnie
    10krotnie.

    Poki co telia pewnie palcem nie ruszy, a ewidetne jest ze niektore klasy
    IP sa ograniczane.

    Zostaje czekac.
    --
    Nestor