  • 1. Data: 2004-03-04 14:37:52
    Temat: Problem z operatorem w malym miescie.
    Od: "Robert asmax" <d...@t...delete.pl>

    Byc moze bedzie to NTG ale zaryzykuje.

    Lokalny operator w moim miescie oferuje usluge ADSL, na takiej zasadzie, ze
    trzeba dokupic samemu Router+modem jako 1 urzadzenie (koniecznie, linux np.
    odpada co jest paranoja), nastepnie zaniesc do BOK przy skladaniu podania w
    celu sprawdzenia (czy uzadzenie spelnia normy itp.) i skonfigurowania.
    Nastepnie podpisuje sie umowe, przychodza "monterzy" no i dziala. Tylko, ze
    na konto admin w routerze jest ustawione haslo, ktorego uzytkownik koncowy
    oczywiscie niezna. Czlowiek odpowiedzialny za konfiguracje twierdzi, ze nie
    poda bo jeszce cos "zepsuje". Nie dociera do niego, ze jest zle
    skonfigurowany, czyli przekierowanie portow, firewall i takie tam. Nie ma
    nic na ten temat napisane w umowie ani regulaminie.

    Moim zdaniem jest to celowe uniemozliwienie dostepu do niektorych uslug w
    internecie. Bardzo prosze o wyrozumialosc, moze problemn nie jest az tak
    duzy ale ja nie wiem co z tym wszystkim zrobic.

  • 2. Data: 2004-03-04 15:09:29
    Temat: Re: Problem z operatorem w malym miescie.
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Robert asmax" <d...@t...delete.pl> napisał w wiadomości
    > Byc moze bedzie to NTG ale zaryzykuje.

    Do odważnych świat należy ;)

> [...]
    > skonfigurowany, czyli przekierowanie portow, firewall i takie tam. Nie ma
    > nic na ten temat napisane w umowie ani regulaminie.

    Ale coś napisane w regulaminie jednak być musi. Mapowanie portów na routerze
    klienta jest de facto umożliwieniem ustawienia przez klienta serwera. Jeśli
    usługa tego nie przewiduje to niestety trudno. Ale dość dziwaczna jest
    procedura, w której wymaga się od klienta dostarczenia własnego sprzętu,
    który później jest wyłączony spod jego kontroli. Tego kompletnie nie
    rozumiem i zdecydowanie odbiega to od przyjętych standardów.

    Z#

  • 3. Data: 2004-03-04 16:11:02
    Od: "Robert asmax" <d...@t...delete.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który później jest wyłączony spod jego kontroli. Tego kompletnie nie
    > rozumiem i zdecydowanie odbiega to od przyjętych standardów.

    No wlasnie niema nic na temat. Jesli dobrze zrozumialem, to stawianie
    serwerow jest rozwiazane troche inaczej. usluga 64/64kbps jest ze zmiennym
    IP, natomiast wieksze predkosci na stalym IP (PPPoE). No i czytam juz 3 raz
    regulamin i umowe i dalej nic nie znajduje. Po rozmowie telefonicznej
    wywnioskowalem, ze pracownik (administrator) "boi" sie,ze do 1 uzadzenia
    beda sie podlaczac wiecej userow nielegalnie. Ominac to routerem problemem
    nie jest, ale jakos do wiadomosci czlowiek ten przyjac tego niechce. Chcac
    nawet postawic serwer (router) na linuxe, slysze odpowiedz, ze sie nieda. A
    co mi z routera przed nieskonfigurowanym routerem, bezsens. Lokalny operator
    powinien chyba bardziej dbac o klientow niz tepsa, co?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-04 17:27:57
    Od: RusH <r...@p...pdi.net>

    "Robert asmax" <d...@t...delete.pl> wrote :

    > Moim zdaniem jest to celowe uniemozliwienie dostepu do niektorych
    > uslug w internecie. Bardzo prosze o wyrozumialosc, moze problemn
    > nie jest az tak duzy ale ja nie wiem co z tym wszystkim zrobic.

    zmienic operatora
    albo podac jego nazwe bo imo bajki prawisz.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 5. Data: 2004-03-04 18:50:34
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Robert asmax napisał:
> [...]
    > internecie. Bardzo prosze o wyrozumialosc, moze problemn nie jest az tak
    > duzy ale ja nie wiem co z tym wszystkim zrobic.

    Czyżby chodziło o firmę Telefony Podlaskie SA? -
    http://www.telefonypodlaskiesa.pl/

    Czy chodzi o tę usługę? - http://www.telefonypodlaskiesa.pl/sokolnet64.htm

    K.

  • 6. Data: 2004-03-04 18:50:34
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

  • 8. Data: 2004-03-04 23:26:35
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Thu, 4 Mar 2004 17:11:02 +0100, Robert asmax <d...@t...delete.pl> wrote:
    [..]
> [...]
    > co mi z routera przed nieskonfigurowanym routerem, bezsens. Lokalny operator
    > powinien chyba bardziej dbac o klientow niz tepsa, co?

    Może prędkość jest ustawania na modemie klienta, a nie na koncentratorze.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 7. Data: 2004-03-04 23:26:35
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

  • 9. Data: 2004-03-05 08:18:20
    Od: "Robert asmax" <d...@t...delete.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_> napisał w
    wiadomości

    > Czyżby chodziło o firmę Telefony Podlaskie SA? -
    > http://www.telefonypodlaskiesa.pl/
    >
    > Czy chodzi o tę usługę? - http://www.telefonypodlaskiesa.pl/sokolnet64.htm

    Cos jakbys zgadl. Nie ma znaczenia jaka to jest predkosc, 64 czy inna,
    oprces instalacji jest ten sam.

    Czy to wogile nie moglo by sie odbywac, czyli caly proces instalacji, jak w
    neostradzie? Czy to az tak trudne jest w konfiguracji na glownym serwerze? A
    moze wynika to z niekompetencji admina tego calego systemu.

  • 10. Data: 2004-03-05 08:18:20
    Od: "Robert asmax" <d...@t...delete.pl>