  • 1. Data: 2011-11-28 20:26:29
    Temat: Procesor AMD A6 i wbudowana karta graficzna
    Od: Marcin N <m...@w...onet.pl>

    Wyczytałem, że nowe procki AMD mają wbudowaną kartę graficzną HD 6530.

    Karta ta ma podobno osiągi porównywalne do Radeona HD 5750, tyle, że
    taki Radeon bierze ok 70W, a cały procesor AMD do 100W.

    Jak to możliwe? Jak to możliwe, że w 100W daje się upchnąć i procesor, i
    niezły akcelerator 3D?

  • 2. Data: 2011-11-29 07:21:31
    Temat: Re: Procesor AMD A6 i wbudowana karta graficzna
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wyczytałem, że nowe procki AMD mają wbudowaną kartę graficzną HD 6530.

    Nie wszystkie APU sa dokladnie z tym modelem.
    A4 maja na pokladzie 6410D a A8 - 6550D.

    > Karta ta ma podobno osiągi porównywalne do Radeona HD 5750, tyle,
    > że taki Radeon bierze ok 70W, a cały procesor AMD do 100W.
    >
    > Jak to możliwe?

    Po pierwsze nizszy proces technologiczny (32 vs 40 nm) ze wszystkim co za
    tm idzie.
    Po drugie wiekszy stopien integracji.
    Po trzecie akurat HD 5750 ma ponad 1 mld tranzystorow, a 6530D pewnie z
    polowe tego.
    Po czwarte same rdzenie 'Stars' na ktorych sa zbudowane A6 sa IIRC oparte
    o mobilnego Phenoma II (a przynajmniej tak mi sie wydaje)

    > Jak to możliwe, że w 100W daje się upchnąć i procesor, i
    > niezły akcelerator 3D?

    Przeciez od zawsze "pradozernosc" nie rosnie liniowo wraz z wydajnoscia,
    wiec skad to zdziwienie? :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-11-29 08:44:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Przeciez od zawsze "pradozernosc" nie rosnie liniowo wraz z wydajnoscia,
    > wiec skad to zdziwienie? :)

    Obrazowo P4 Prescott z 2004 roku ma TDP od 84 do 115W, nie tylko
    technologia (nm), ale i sama architektura procesora. Dodam, ze
    wydajnoscia mu daleko do dzisiejszych energooszczednych procesorów w
    laptopach.

  • 4. Data: 2011-11-29 09:35:56
    Od: Marcin N <m...@w...onet.pl>

    W dniu 2011-11-29 09:44, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > technologia (nm), ale i sama architektura procesora. Dodam, ze
    > wydajnoscia mu daleko do dzisiejszych energooszczednych procesorów w

    Zdaję sobie sprawę, że prądożerność spada, jednak nie spodziewałem się,
    że w tak krótkim czasie da się poprawić aż tyle.

    Zwłaszcza, że najlepsze karty graficzne (około 4x szybsze od Radeona HD
    5750, który bierze 70W) - biorą ponad 230W, co pokazuje, że prądożerność
    owszem spada, ale wyraźnie mniej niż w "wątkowym" procesorze AMD A6.

  • 5. Data: 2011-11-29 15:51:49
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-11-2011 o 21:26 Marcin N napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > taki Radeon bierze ok 70W, a cały procesor AMD do 100W.
    >
    > Jak to możliwe? Jak to możliwe, że w 100W daje się upchnąć i procesor, i

    Mają, nawet 6550D. Ja jednak chciałbym zapytać, gdzie wyczytałeś
    porównanie z HD5750? Nie pomyliły Ci się numerki?
    Już przed premierą chodziły słuchy, że najmocniejsza 6550D ma być
    wydajnością zbliżona do GT430, HD5570 -(już tylko 43W TDP), a tym jeszcze
    do 5750 trochę brakuje. Zresztą, potwierdza to całkiem dobry test na
    Benchmrku.
    http://kut.as/06m5
    Na PClabie napisali (też fajny artykuł), że zbliża się do GT440.
    http://pclab.pl/art44600.html

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 6. Data: 2011-12-04 17:11:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-11-2011 o 21:26:29 Marcin N <m...@w...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > taki Radeon bierze ok 70W, a cały procesor AMD do 100W.
    >
    > Jak to możliwe? Jak to możliwe, że w 100W daje się upchnąć i procesor, i
    Bo porównujesz chip do karty, jakbyś porównywał chipy to już tak duże
    różnice
    by ci nie wyszły, tylko tyle ile ze zmniejszonego wymiaru technologicznego
    i poprawionego
    procesu.
    Zauważ że na karcie grafiki oprócz chipa masz ram, który bierze sporo
    prądu, stabilizator który
    też nie ma 100% sprawności, w nowym procku tego nie ma, ram jest wspólny
    czyli
    do bilansu energi nie wchodzi, nawet bufory wyjsciowe do ramu grafiki i
    procka są wspólne, co
    także obniża pobór mocy.

    --
    Pozdr