  • 1. Data: 2011-11-27 18:21:56
    Temat: Nagrywarka
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Nagrywarka TSSTcorp CD/DVDW TS-H652L ATA Device nagrywa, ale później nie
    widzi tego co nagrała. CD-Rom-y uruchamia jak trzeba, wszystko widzi,
    ale jest problem ze wszystkimi płytami DVD. Ustawiałam ją już różnie w
    Biosie:na DMA i UDMA i na auto, ale nic z tego. Gdyby była zepsuta to
    nie uruchomiłaby CD-Rom-a. Da się tą nagrywarkę ustawić do użytku, czy
    już nie?

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 2. Data: 2011-11-27 18:32:08
    Temat: Re: Nagrywarka
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Biosie:na DMA i UDMA i na auto, ale nic z tego. Gdyby była zepsuta to nie
    > uruchomiłaby CD-Rom-a. Da się tą nagrywarkę ustawić do użytku, czy już

    A to jest stara czy nowa nagrywarka? Jeśli nowa to nie wiem a jeśli stara to
    może przydałoby się jej czyszczenie!?

  • 3. Data: 2011-11-27 19:19:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-27 19:32, krzysztof posłuszny pisze:

    > A to jest stara czy nowa nagrywarka? Jeśli nowa to nie wiem a jeśli stara to
    > może przydałoby się jej czyszczenie!?

    Ma ze 2 lata. Jest tak zamocowana w jakiejś metalowej obudowie i trudno
    się do niej dostać, więc dlatego nie zaglądam do wnetrza komputera (a
    przydałoby się, żeby go w środku odkurzyć). Mam 2 nagrywarki, ta druga
    jest domontowana niżej, bo było na nią miejsce. Niedawno było tak, że na
    tej TSST nagrywało się, ale otworzyć pliki na płytce można było w tej
    drugiej nagrywarce, a teraz w ani jednej ani drugiej. Pojechałałam do
    Komputronika po płytki dvd, żeby znowu jakichś rzekomo felernych nie
    kupić. Kupiłam TDK+R (w centrum W-wy, w Komputroniku nie mają wyboru
    płytek, co za dziadostwo!) i ni diabła nie widać tego co się nagrało,
    już 2 płytki wywaliłam. Jeśli chodzi o DVD (-R) to wiadomo, że
    nagrywarka od jakiegoś czasu nie zobaczy w ogóle. Swoją droga ciekawe,
    że CD-Rom startuje czy otwiera pliki momentalnie, a DVD nie widzi.
    Może ta nagrywarka nie nadaje się pod Win7 tylko do XP?

    animka

  • 4. Data: 2011-11-28 07:16:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2011 19:21:56 +0100, Animka napisał(a):

> [...]
    > Biosie:na DMA i UDMA i na auto, ale nic z tego. Gdyby była zepsuta to
    > nie uruchomiłaby CD-Rom-a. Da się tą nagrywarkę ustawić do użytku, czy

    Ewidentnie wina po stronie napedu a nie systemu, raczej nie do naprawy. Ja
    bym sobie odpuścił, skasował napęd i kupił nowy.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-11-28 09:18:42
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > że CD-Rom startuje czy otwiera pliki momentalnie, a DVD nie widzi.
    > Może ta nagrywarka nie nadaje się pod Win7 tylko do XP?

    Marne szanse, ze czyszczenie pomoze. Poza tym nowa nagrywarka jest
    tansza niz Twoj czas spedzony na poszukiwaniu i testowaniu roznorodnych
    nosnikow.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-11-28 09:50:59
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Marne szanse, ze czyszczenie pomoze. Poza tym nowa nagrywarka jest tansza
    > niz Twoj czas spedzony na poszukiwaniu i testowaniu roznorodnych nosnikow.

    Też tak myślę. Zakup nowej nagrywarki to dobre rozwiązanie.

  • 7. Data: 2011-11-28 10:27:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/11/2011 18:21, Animka wrote:
> [...]
    > Biosie:na DMA i UDMA i na auto, ale nic z tego. Gdyby była zepsuta to
    > nie uruchomiłaby CD-Rom-a. Da się tą nagrywarkę ustawić do użytku, czy

    Pokaż zdjęcie, to ocenimy. Najlepie z twoim włochatym, męskim brzuchem
    odbitym w jakiejś szklanej powierzchni, tak jak zrobił_a_ś z akwarium.

    Ludziska, chce wam się temu animkowi odpisywać?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2011-11-28 11:08:54
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Ewidentnie wina po stronie napedu a nie systemu, raczej nie do naprawy. Ja
    > bym sobie odpuścił, skasował napęd i kupił nowy.

    Chyba sobie kupię taką:
    http://www.sck.pl/product/Zewnetrzna-nagrywarka-DVD-
    Samsung-SE-S084-USB-Nero/?id=8648

    animka

  • 9. Data: 2011-11-28 11:15:55
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    To że odczytuje płyty CD a DVD to normalne w tym sensie, że tam są 2
    diody laserowe jedna od CD a druga od DVD. Wiec jak zabrudziła się dioda
    DVD (możliwe że jest bardziej wrażliwa niż dioda CD) to nie czyta płytek
    DVD. Kiedyś były specjalne "włochate" płytki do czyszczenia napędów.
    Napęd można też rozebrać i wacikiem do uszu umoczonym w spirytusie
    salicylowym przetrzeć soczewkę albo soczewki, bo nie wiem, czy w DVD nie
    są przypadkiem 2, a jak będzie dostęp do diod laserowych to oczywiście
    je też można by tym wacikiem przeczyścić. Jak te dwie metody nie pomogą
    to już chyba tylko serwis pozostaje. Tak przy okazji to lepiej naprawiać
    urządzenia tak długo jak to możliwe gdyż to generuje dobrą karmę (jak Ty
    coś naprawisz to kiedyś ktoś Ciebie naprawi, a jak coś pod byle
    pretekstem wyrzucisz, to ktoś kiedyś Ciebie pod byle pretekstem się
    pozbędzie). Oczywiście najlepiej oddać zepsute napędy do firmy
    utylizacyjnej a nie wyrzucać do śmieci (to jest prawidłowe nie tylko z
    punktu widzenia ekologi ale również karmy). Więcej o karmie na stronie:
    http://totalizm.org/karma_pl.htm

  • 10. Data: 2011-11-28 11:22:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-28 11:27, kamil pisze:

    > Pokaż zdjęcie, to ocenimy. Najlepie z twoim włochatym, męskim brzuchem
    > odbitym w jakiejś szklanej powierzchni, tak jak zrobił_a_ś z akwarium.

    Ty głupku. Za mna stał jakis szeroki rozłożysty mebel. Ja te zdjęcia
    robiłam w w jednym z urzędów. Zresztą takiemu maglarzowi jak ty nie
    muszę się tłumaczyć.
    http://www.voila.pl/125/51oev/?1

    animka