  • 31. Data: 2014-04-10 22:58:38
    Temat: Re: Procesor i7 a obsługa grafiki
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2014-04-10 21:45, jg pisze:

    > czy wiesz jaki to mniej wiecej margines?

    Z tego co się dowiadywałem od producenta (nawiasem mówiąc - mądry
    gościu), to jest to ok. 15%

    > czy takie zwieranie wyjscia szkodzi zasilaczowi impulsowemu? nie mogloby
    > sie to odbyc z udzialem transila?

    Jak już do tego dojdzie, to znaczy, że zasilacz jest niesprawny, a
    zadaniem ZAB-PC jest ochron całej reszty kosztem zasilacza.
    Nawet jest wskazane, żeby zasilacz padł na amen i już nigdy nie wstał.
    Szczególnie w sytuacji, gdy domorośli spece od wygaszaczy ekranu zaczną
    dochodzić co jest nie tak i rozpoczną serię prób włącz-wyłącz.

    Leo

  • 32. Data: 2014-04-11 22:58:12
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 10 Apr 2014 22:58:38 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

> [...]
    > zadaniem ZAB-PC jest ochron całej reszty kosztem zasilacza.
    > Nawet jest wskazane, żeby zasilacz padł na amen i już nigdy nie wstał.

    no niby tak... tylko po co np. wywolywac pozar robiac zwarcie na wyjsciu,
    jak moznaby tylko obciac amplitude... choc w sumie sam nie wiedzialbym
    jakie zlo wybrac... a najlepiej byloby dodac ten element do zasilacza,
    wraz z jakas logika wylaczajaca zasilacz (nawet jesli byloby to dublowanie
    juz istniejacego systemu czyli m.in. bezpiecznika)...

    --
    jg

  • 33. Data: 2014-04-11 23:25:11
    Temat: Re: Procesor i7 a obsluga grafiki
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *jg* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >wraz z jakas logika wylaczajaca zasilacz (nawet jesli byloby to dublowanie
    >juz istniejacego systemu czyli m.in. bezpiecznika)...

    Z tym pozarem to przesadzasz. Nawet najtansze maja zabezp. przeciwzwarciowe
    i wylaczaja sie bez szkody dla siebie, plyty i urzadzen.

  • 34. Data: 2014-04-12 11:53:50
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2014-04-11 22:58, jg pisze:

> [...]
    > wraz z jakas logika wylaczajaca zasilacz (nawet jesli byloby to dublowanie
    > juz istniejacego systemu czyli m.in. bezpiecznika)...

    Cały czas miej na uwadze, że ZAB-PC został stworzony z myślą o
    zastosowaniach z zasilaczami tanimi, byle jakimi, których taniość nie
    zostawia miejsca na dodatkowe układy zabezpieczeń.

    Leo

  • 35. Data: 2014-04-12 16:02:13
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 12 Apr 2014 11:53:50 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

    > Cały czas miej na uwadze, że ZAB-PC został stworzony z myślą o
    > zastosowaniach z zasilaczami tanimi, byle jakimi, których taniość nie
    > zostawia miejsca na dodatkowe układy zabezpieczeń.

    to chyba tym bardziej nie wiadomo jak taki tani zasilacz sie zachowa, gdy
    mu zewrzesz wyjscie... ale moge sie mylic...

    --
    jg