  • 91. Data: 2011-03-09 18:20:20
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-09 18:06, Jacek pisze:

    > Zgadza sie. Ale ja nic nie pisalem, ze cos co powstalo 'dawniej' jest
    > bezuzyteczne. Jakos w satelitach nie montuja 3GHz procesorow, o ile mi
    > wiadomo.

    A ja nie piszę o tym co powstało w tym dawniej, tylko co powstaje teraz
    i to nie tylko na zasadzie rozwoju, ale i nowych projektów. Może w skali
    wszechobecnego .NETa nie jest tego strasznie wiele, ale jest i tak
    więcej niż należałoby się spodziewać po wymierających językach /
    środowiskach.

    > Moze powiem tak: material uczelni powinien uwzgledniac trendy i potrzeby
    > rynku. Z tym sie chyba zgodzisz.

    Tak, jak najbardziej. Tyle że tego co jest w materiale uczelni nie można
    traktować jako "doświadczenia", bo to jedynie proces nauki. Można
    ewentualnie mówić o "oswojeniu" się z zagadnieniem, ale na pewno nie o
    zdobyciu doświadczenia w posługiwaniu się takowym.
    Zresztą to jeszcze zależy od danej osoby (uczącej się). OIDP z mojego
    rocznika, osób które chciały się nauczyć czegoś i robiły coś ponad
    standardowy program (o których można by powiedzieć że zdobyły jako takie
    doświadczenie) było może z 3-4 (na 300 a studia z tego ukończyło 30 parę
    osób, to tak przy okazji).

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 92. Data: 2011-03-09 21:16:57
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    > Spam też możesz kasować, ale lepiej spowodować, żeby spamerów było
    > mniej.

    Wolę kasować spam niż spamerów.

    slawek

  • 93. Data: 2011-03-09 21:28:35
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    > Zaraz odpowiesz może: "A na moralizowanie macie". Tak - to prosty
    > odruch społeczny: potępienie jednostki, która łamie normy. Normą jest
    > korzystanie z czyjejś pracy tak, żeby dodać coś istotnego od siebie.
    > Liczenie, że ktoś istotny kawałek pracy odwali za mnie łamie tę normę.

    Nie ma takiej (społecznej) normy. Opisuję fakt, a nie jego ocenę.

    slawek

  • 94. Data: 2011-03-10 17:30:53
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 3/9/2011 7:19 AM, Sebastian Biały wrote:

    > Ależ nie w tym rzecz. Naprodukował ksiązek o pascalu (fakt, nie tylko,
    > ale ...) zapewne wpływając znacznie na popularnośc tego języka w naszym
    > kraju. A że pisało się mu łatwo jak już wspomniałem ...

    Nie wydaje mi się. Do nauki Pascala pozycją obowiązkową był raczej Turbo
    Pascal Marcinkiewicza. Bielecki natlukł książek o wszystkich możliwych
    językach, więc trudno przypisywać dominację jednego z nich jego zasługom.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 95. Data: 2011-03-10 22:24:04
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Wed, 09 Mar 2011 18:08:29 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > zaprojektować *jakiś* język. Rzecz jednak w tym że nawet
    > C++ jest ciekawszy *dydaktycznie* niż
    > średniowieczny Pascal.

    Z całym szacunkiem, ale to jednak bzdura.

  • 96. Data: 2011-03-10 23:22:11
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Wed, 9 Mar 2011 13:50:44 +0100, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > VBA calkiem przyjemny w uzyciu do tego, do czego
    > zostal stworzony.

    Miałem otóż ostatnio przyjemność używać, i była to przyjemność
    bardzo wątpliwa.

  • 97. Data: 2011-03-11 04:14:18
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 23:22:11 +0000, Andrzej Jarzabek napisał(a):

    > Miałem otóż ostatnio przyjemność używać, i była to przyjemność
    > bardzo wątpliwa.

    Moglbys doprecyzowac?

  • 98. Data: 2011-03-11 04:25:53
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 11 Mar, 00:22, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    >  Miałem otóż ostatnio przyjemność używać, i była to przyjemność
    > bardzo wątpliwa.

    Jak teraz wyglada uzywanie VB? Ulepszyli cos? Ostatnio uzywalem
    gdy byl w wersji 5 i 6. W wiekszych aplikacjach byla to katastrofa,
    nikt nie umial aplikacji doprowadzic do stabilnego dzialania,
    doslownie
    nikt.
    Pozdrawiam

  • 99. Data: 2011-03-11 06:22:31
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 Mar 2011 23:22:11 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    > Miałem otóż ostatnio przyjemność używać, i była to przyjemność
    >bardzo wątpliwa.

    Bo w VB jest dużo usprawnień dla nieinformatyków, które sprawiają
    wrażenie łatwości programowania = nie muszę się na tym znać. I
    problemy zaczynają się przy dłuższym programie.
    Sam VB jako język do łatwego zrobienia aplikacji jest całkiem OK, jak
    wie się jak programować ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 100. Data: 2011-03-11 12:21:56
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    > Owszem. Czystych języków jak na lekarstwo. Co oznacza że nie jest łatwo
    > zaprojektować *jakiś* język. Rzecz jednak w tym że nawet C++ jest
    > ciekawszy *dydaktycznie* niż średniowieczny Pascal.

    Bajki Panie piszesz... C++ dydaktycznym językiem. Dobre. To jest
    przykład jak dydaktyczny język nie powinien wyglądać. Przy języku
    dydaktycznym masz nauczyć się podstaw, teorii, zasad podanych w
    najprostszy możliwy sposób. A sam sposób podania oferowany przez c/c++
    wymaga wiedzy, znajomości i obeznania. To tyle jeśli chodzi o porównanie
    "dydaktyczności" tych języków.

    > Brak rozsądnego GC albo jakiś czas temu z glupiego pytania o mapę w
    > delphi na pl.c.l.d rozpętałem flame w ktorym okazało się że *wektor*
    > jest najbardziej zaj... do wszystkiego bo ... tylko on jest w delphi by
    > default itp. O kilku standardach obiektowości trudno wspominać, bo to
    > nawet nie jest balagan.

    A po kiego grzyba GC w językach kompilowanych do kodu natywnego? To jest
    troszeczkę inne podejście niż w "pseudokompilowanych" pokroju .NET
    (znaczy się nie kompilowanych do kodu natywnego).
    Co do drugiego, to nie przypominam sobie tego wątku, więc się nie
    wypowiadam, bo nie wiem o co chodzi.
    Niemniej każdy język/środowisko ma swoje uroki i przewidziane zastosowania.

    > Z okolicy wśród znajmoych programistów, w tym delphi (kilku), z
    > doświadczeń uczelnianych (kilkanascie lat po obu stronach katedry) i
    > nerwowego zaprzeczania programistow Delphi którzy potajemnie trzymają w
    > szufladzie ksiązki do C# "jak by co".

    Ja mam normalnych znajomych programistów którzy nie mają odchyłów na
    punkcie jednego języka. Może stąd różnica w ocenie. Nie widzę kolizji
    interesów w programowaniu zarówno w Delphi jak i C#. Oba
    języki/środowiska nadają się najlepiej do trochę innych zastosowań. Moim
    zdaniem prawdziwą sztuką i umiejętnością programowania jest dobranie
    narzędzia do zadania, a nie wyszukiwanie sztucznych problemów co w czym
    da się zrobić i co jest od czego lepsze :/